307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 24 apr 2018 - 06:34:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mister-Auto
BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014 - 00:57:06 

Wat een tegenvaller zeg dat Mister-Auto. Ze beloven op de website dat er binnen 48 uur geleverd gaat worden na het verwerken van de bestelling.
Je ontvangt na het verwerken van de bestelling zelfs nog een sms bericht dat je de levering binnen 48 uur kunt verwachten.
Ik weet niet welke klok of welke 48 uur ze hanteren, maar in mijn geval waren ze 48 uur te laat met het uitleveren! Mijn auto was bijna al een old-timer voordat er geleverd werd :mrgreen:

Positief gezien voldeden ze in elk geval wel aan het getal 48............. 48 uur TE LAAT namelijk!

Mister-auto stunt met uitspraken die ze niet na komen, tenzij je extra betaald.
Super snelle levering (binnen 24 uur) kost 9 euro extra.
Tevens viel het me op dat Mister-auto in de web-factuur, standaard een extra tarief plaatst van 3 euro voor het evt. terugsturen van onderdelen die bij aankomst toch niet blijken te passen op de auto, terwijl de onderdelen op basis van kenteken worden besteld.............
Mijn bestelling betrof slechts een setje Bosch ruitenwissers voor voor en achter. In totaal bespaarde ik met deze bestelling 17 euro t.o.v. de dealer.
Had ik ze echter besteld met de optie "extra snelle levering (binnen 24 uur)" en de optie "terugsturen bij verkeerd besteld" dan was de besparing slechts 4 euro geweest.
O ja..............., was het wel een besparing van 4 euro!? Nu heb ik Bosch ruitenwisserrs, terwijl de Valeo ruitenwissers bij Mister-auto 6 euro duurder kosten dan de Bosch ruitenwissers.
Een simpel rekensommetje geeft dan aan dat ik (als ik zou kiezen voor de optie "snelle levering" en voor de standaard aangevinkte optie "terugsturen bij verkeerd besteld" via Mister-auto) bij de dealer slechts 2 euro duurder uit zou zijn dan bij Mister-auto.

Kortom: Ik ben in ieder geval een ervaring rijker;
Ik heb nu geen originele Valeo ruitenwissers, heb tevergeefs 2 dagen thuis gewacht op levering, maar heb uiteindelijk toch wel even 16 keiharde, hele euro's bespaard.............. *zucht*

Dankjewel MISSER-auto!

Profiel  

Berichttitel: Re: Mister-Auto
BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014 - 01:38:38 

mister auto is iets waar ik nooit zou bestellen... ik heb hier in bergen op zoom van bremen en die zijn kwa prijs iets duurder dan mr auto... en ik kan terug als er iets niet klopt :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014 - 02:20:26 

lees wel verschillende ervaringen.

mijn ervaring is dat t wel goed gaat, niet de beloofde leverdatum, 2 dagen later namelijk.
zending retour sturen ging ook goed en kreeeg het goede product ook meteen.

t moet wel uit Frankrijk komen volgensmij, tenminste daar moest ik t naar retour sturen :mrgreen:

maar ik prefereer toch liever een winkel waar ik het "fysiek" kan bestellen en meteen zien !

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014 - 22:11:16 

De gratis verzendoptie is er helaas niet meer bij mister-auto. Dat is jammer. Behalve remmen (Bosch schijven en blokken tbv de 307 zijn er zo idioot goedkoop) bestel ik er niets meer.

De goedkoopste verzendoptie kun je wel kiezen, maar je betaald een duurdere. Hier heb ik over gemaild en je krijgt dan het verschil terug.
Ondanks dat je dan de goedkoopste optie betaald, verzenden ze toch met de duurdere ups. En dat ging de laatste keer wel snel!

Ik kreeg van mister-auto enige tijd geleden een uitnodiging voor een review. Ik heb toen geklaagd over de wijze van verpakken (slecht en slappe dozen, als je er remschijven in smijt) en de verzendtijd. Ze kwamen alleen terug op de verzendtijd. Ze wilden mij tegemoet komen met een volgende keer gratis verzenden als ik mijn review terugtrok. Hollander als ik ben, deed ik dat.
Zo weet je nu dus ook, hoe ze enkel aan positieve reviews komen.

Overigens kun je ook goede onderdelen voor een scherpe prijs in NL bestellen. Ik heb ze al eerder genoemd: http://www.bogijn.nl

Ze vermelden ook de peugeotnummers. En ze hanteren een laagste prijsgarantie. Ik heb daar wel eens gebruik van gemaakt. En ze verzenden gratis!
Tevens kun je ze bellen of mailen. Je krijgt dan iemand aan de lijn met verstand van zaken.

Aanrader dus. Bogijn.nl

Hierbij het bewijs dat ik bij hen koop . Zie een bekende foto van mijn garage:

Bijlage:
garage-bogijn.jpg
garage-bogijn.jpg [ 117.27 KiB | 12962 keer bekeken ]

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2014 - 23:23:35 

tijdje terug 2 bestellingen geplaatst bij mister-auto.
Spullen werden inderdaad net zoals je beschrijft veel te laat geleverd.
gelukkig had ik de tijd, verder goede spullen voor een interessante prijs!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2014 - 23:46:18 

Ik heb een klacht ingediend bij Mister-Auto betreffende de duur van de verzending. Er werd snel gereageerd en in de mail werd aangegeven
dat een pakket binnen 48 tot 72 uur geleverd zou worden, na vertrek uit het magazijn.
Mijn bestelling was op 04 febr. de deur uitgegaan, dus volgens hun zeggen heeft de koerier aan de vooropgestelde termijn voldaan.

De sms die ik dinsdagochtend om 9:15 uur ontving sprak echter van een levering binnen 48 uur. Een klein rekensommetje leert dan dat de artikelen uiterlijk donderdagochtend 9:16 uur geleverd zouden zijn. (en niet vrijdagmiddag 17:00 uur)
Op deze opmerking heb ik tot nu toe nog geen antwoord van ze gehad..............

Wel heeft Mister-auto mij ongevraagd de verzendkosten terug gestuurd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 - 09:46:52 

Je moet daar ook alleen maar bestellen als je de tijd hebt, ik denk dat ze te hard zijn gegroeid en het gewoon niet aankunnen, tel daarbij op dat het uit Frankrijk komt en dan heb je de optelsom gemaakt.
En die 3 euro voor het retour sturen, die moeten zij al betalen als blijkt dat zij het verkeerde artikel leveren, maar ga maar na 1 miljoen bestellingen per jaar waarvan er hooguit 10% teruggaat pakken ze toch even 2.7 miljoen extra. :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 - 10:29:00 

Ik heb hier laatst wat besteld, stond niet onder tijdsdruk. Ik was een beetje huiverig, maar ik heb de tekst zo begrepen dat ze binnen 48 uur gaan verzenden. Daarna duurt het nogmaals 48 uur voordat het er is. Het spul komt, net als bij Conrad, uit een magazijn uit het buitenland. Dat is lekker goedkoop, maar mensen vergeten vaak dat het uit de lengte of de breedte moet komen: het is goedkoop en dan duurt het langer: daar is Mister-auto niet uniek in. Als je het snel wilt hebben dan kost het wat meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 - 14:16:18 

Guus, ben ik helemaal met je eens, is ook geen enkel probleem dat het langer duurt, het probleem is dat ze zeggen dat het met 48 uur word afgeleverd en als je besteld hebt er uit komt dat het toch later word, beloof het dan niet.
Ik heb wat ledlampjes in China besteld en vandaag kwamen ze al binnen, heb ze zondag besteld, dus daar kan het wel, waarom in Europa niet.
Tevens die Duitse olieboer, vandaag vroeg bestellen, morgen leveren, het kan dus makkelijk, maar nogmaals, het is ook geen probleem als het langer duurt het is het probleem dat ze iets beloven en het niet nakomen,
en wat ik nog bezwaarlijker vind, geef je een mindere beoordeling dan kopen ze die af met geld terug geven. :twisted: :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 feb 2014 - 09:48:05 

Inmiddels al een aantal keer bij Mister-Auto besteld en geen enkele problemen.
Er staat bij hen op de site vermeld dat de verzending 24/48 duurt na het verwerken van de order.
Als iemand dit anders interpreteerd dan ligt dat waarschijnlijk aan de persoon.
Mister-Auto is er gewoon duidelijk in.

Ik heb al mijn bestellingen van hen binnen de 48-uurs termijn gehad na bevestiging van verzending.
Daarbij kan je zelf ook nog enigszins aangeven welke verzendwijze je voorkeur heeft.

Ik snap dit "gedram" dus niet, wellicht beter lezen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 feb 2014 - 10:06:51 

Ik snap het wel, staat er ook maar in kleine lettertjes, dus zou dit er duidelijker moeten staan, en dan het dingetje dat het verwerken bij mijn bestelling ongeveer 5 dagen duurde vind ik rijkelijk lang voor een paar lagers, en wat andere producten.
Toen bleken ze na een half jaar ook nog de verkeerde maat geleverd te hebben terwijl men aangaf dat dit degene moesten zijn die ik op origineel nummer had besteld.
En het afkopen van negatieve beoordelingen riekt naar misleiding, zo kan ik het ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 feb 2014 - 12:00:53 

@Peugeot-sport: Ben je ineens verhuist naar Meppel? :shock:

Blokzijl is toch veel mooier!

Of was je de dagelijkse lange rit met de s-max naar Meppel zat. En ga je nu op de fiets? :mrgreen: *rofl*

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 feb 2014 - 14:21:57 

ik heb er ook al slechte ervaringen mee, maar ze zijn zo belachelijk goedkoop.
Je kunt er prima bestellen alleen moet je er geen haast mee hebben.

Dat verzending dat klopt dat je de goedkoopste aanvinkt, en de duurdere betaald. Je kunt na wat stoeien dat wel aanpassen.
Zelfde als de extra belasting voor het terug sturen. Je mag sowieso zonder opgave van reden je goederen retour sturen.

ik controleer altijd de onderdeelnummers met conculega's van Mister-Auto zodat ik weet dat het goed komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 maart 2014 - 13:09:19 

Na mijn redelijk positieve berichten over Mister auto in een van mijn eigen topics nu dan helaas toch even een bijstelling van mijn beeld:

Eigenlijk komt het overeen met wat hierboven al wordt beschreven. Je kunt er prima bestellen en je krijgt ook de goede spullen van A-merken, alleen moet je er echt niet gaan bestellen als je ook maar enigszins haast hebt!

Ik ben nu een week aan het kloten geweest om een order geleverd te krijgen en tot nu toe is het niet gelukt. Na allerlei beloftes werdt mij gisterochtend (woensdag) verteld dat ik mijn lopende order moest annuleren en opnieuw moest bestellen en dan voor 24 uurs verzending moest kiezen (12 euro extra) en dan zou het pakket zeker nog die dag verstuurd worden en vrijdag bij mij zijn.........ra ra ra wat denken jullie???? Inderdaad gisteren niets verzonden.

ff bellen en dan krijg je weer het verhaal van 48 uurs orderverwerking en pas dan gaat de transporttijd tellen (de order zou zelfs vandaag waarschijnlijk nog niet eens worden verstuurd). Op zich snap ik dat wel, maar niet als je alleen maar onderdelen besteld waarbij staat: "Per direct beschikbaar en directe verzending binnen 3 uur na bestelling".....En als je dan dus 12 euro extra betaald en er uiteindelijk net zo lang op moet wachten als bij een normale bestelling.....tsja.....dan blijft er dus inderdaad maar een conclusie over:

Prima spullen en nog veel mooiere prijzen! Alleen nooit onder tijdsdruk bestellen want dan is de kans dat je teleurgesteld wordt erg groot!

nu ga ik ns www.bogijn.nl intypen........gheghe

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 maart 2014 - 13:31:17 

En nog even een aanvulling: Gisteren op aanraden van oa doornekamp33 olie besteld in duitsland (3 kannetjes van 5 liter :-) ) en wat denk je? Zojuist afgeleverd!!!!!!!

Zo kan het dus ook!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]