307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 14 aug 2018 - 23:28:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 - 07:31:05 

Na 2 jaar (zie mijn vorige topic van 2 jaar geleden) is het probleem met het kromtrekken van de remschijven nog steeds niet opgelost.

Het is een bekend probleem op sommige uitvoeringen van de 307sw
dit wordt ook erkend door peugeot Nederland.

nu naar 2 jaar, is de garantie verlopen en is het jammer volgens peugeot maaspoort te Sittard en moet ik het zelf maar oplossen.
in het verleden zijn de schijven herhaaldelijks vervangen maar steeds met dezelfde problematisch type remschijf.
een ander type valt niet onder de garantie, en willen ze daarom niet monteren.

dat er problemen voordoen kan gebeuren, maar dat ze niet opgelost worden vindt ik een kwalijke zaak.

ik ben nu naar een niet peugeot dealer gegaan en daar is het probleem van de schijven ook al bekend.
dit euvel zal nu opgelost worden (voor flink wat duiten).

De eerst volgende auto (die al in de planning stond wordt nu definitief geen pug meer).....

ook het bekende probleem dat je maar 1 keer kan bellen met de rt3VAN (zonder extra handeling) is na 2 jaar nog steeds niet opgelost.
terwijl dit maar een simpele softwarematige oplossing betreft.
Het is GVD geen tomtommetje van 100 euro. :oops:

hieruit kun je concluderen dat verkoop belangrijk is en aftersales geen prioriteit heeft bij peugeot.

Laatst bijgewerkt door fun666 op ma 14 mei 2007 - 18:53:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 - 08:24:34 

Dat Peugeot een hele slechte servcie heeft ben ik zelf ook achter gekomen. Zowel de dealer als Peugeot Nederland. Pas na lang aandringen en een laten we zeggen iets minder vriendelijke en iets meer dreigende woorden wisseling heeft de dealer toen alle problemen opgelost door mijn auto terug te kopen. (dit 5 maanden nadat ik hem had gekocht)

In jou geval met die remschijven, blijft dit wel een garantie kwestie. Immers op iedere nieuwe set schijven heb je gewoon weer garantie.
Ik zou het het niet bij laten zitten en eens kijken wat juridisch mogelijk is.
Maar een ander merk als Peugeot is ook een goede optie :wink: Ik kan het je in iedergeval van harte aanbevelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2007 - 10:02:35 

Heb je de naven al laten controleren?
En de banden vervangen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 apr 2007 - 09:28:45 

ik hou jullie op de hoogte hoe het zal aflopen met de remschijven en pug NL.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2007 - 18:51:43 

Pug NL heeft mij per brief laten weten dat ik antwoord krijg binnen 2 weken. maar we zijn nu al weer een maandje verder en uiteraard geen antwoord van Pug Nederland. :evil:

vandaag maar weer eens een brief geschreven.

ps. de schijven die vervangen zijn door "race schijven" van een ander merk. zijn tot op heden nog niet krom getrokken.
:D het kan dus wel, als je maar geen peugeot onderdelen monteert.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2007 - 12:05:12 

fun666 schreef:
Pug NL heeft mij per brief laten weten dat ik antwoord krijg binnen 2 weken. maar we zijn nu al weer een maandje verder en uiteraard geen antwoord van Pug Nederland. :evil:

vandaag maar weer eens een brief geschreven.

ps. de schijven die vervangen zijn door "race schijven" van een ander merk. zijn tot op heden nog niet krom getrokken.
:D het kan dus wel, als je maar geen peugeot onderdelen monteert.

Hoi,

Ik vind niet dat Peugeot "RACE SCHIJVEN" verplicht is te monteren. Ze verkopen immers geen "RACE AUTO'S". Ik vind ook dat als je je een rijsteil aanmatigd waarbij er extra slijtage optreed je ook over de kosten niet moeilijk moet doen. Hobby kost geld.

Bij mij zijn er nog nooit schijven vervangen omdat ze krom waren. En ook banden gaan bij mij zeer lang mee. Ook een hobby.

Gr.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 mei 2007 - 12:31:21 

de race schijven zijn gemonteerd daar deze beter koelen en dus niet krom trekken. het heeft niets te maken met te hard rijden.
ook mijn banden zien nog uit als nieuw.

het is volgens mij gewoon een koelingsprobleem aan de linkerkant van de 2.0 ltr sw-versie. als ik in de stad gereden heb en de moterklep open maak dan kan ik de stang waarmee je de motorkap openzet niet vasthouden zo heet is het aan de linkerzijde van de auto. terwijl de motortemp. gewoon in het midden staat.
ook heeft pug NL toegegeven dat het zeer veel voorkomt. maar oplossen ho maar.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]