307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 23 jul 2018 - 10:08:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 307 HDi SW afgekeurd
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2007 - 16:18:15 

Beste 307-forumleden,

Zelf rijd ik in een 407 (naar volle tevredenheid), maar een kennis van me heeft een 307 SW HDi (90 PK). Deze is afgelopen week bij de dealer geweest voor een APK-keuring. Wat blijkt? Auto afgekeurd (bouwjaar 2003, 110.000 km gelopen). Waarop? Met name op versleten fuseekogels en een lekkende brandstofslang van vulopening naar tank. Daarnaast moeten er 3 banden vervangen worden (normale slijtage). Totale kosten om 'm door de APK te krijgen EUR 1.600,-. Dat van de fuseekogels speelt al wat langer en dat is terwijl de auto tot voor een aantal maanden geleden nog in de garantie viel ook gemeld door mijn collega. Volgens de garage lag dat toen steeds echter niet aan de fusees, maar nu wordt 'ie er dus wel op afgekeurd. Is dit allemaal normaal? Kan het me haast niet voorstellen. Peugeot Nederland heeft al laten weten dat het met deze kilometerstand 'normaal' is en niet te willen weten van enige coulance.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2007 - 16:32:19 

ja dit is zonde... Ik denk eerder de garagehouder goed aanpakken. Hij had moeten zien dat deze niet in orde waren, zeker als uw collega daarom binnengekomen was. Laten vervangen onder garantie zou ik zeggen. Anders andere instanties inschakelen om uw gelijk te krijgen (als dat mogelijk is), die gaan dan de wagen inspecteren en proberen te bewijzen, als dit lukt dan kan het nog vervangen worden onder garantie. Hier in belgië gaat dit maar in Nederland weet ik niet....

grtz

Profiel  

Berichttitel: Re: 307 HDi SW afgekeurd
BerichtGeplaatst: do 17 mei 2007 - 21:08:27 

Manitoba schreef:
Beste 307-forumleden,

Peugeot Nederland heeft al laten weten dat het met deze kilometerstand 'normaal' is en niet te willen weten van enige coulance.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

tuurlijk, dat is standaard het antwoord bij problemen. ben ooit eens met een 405 sri naar de importeur gereden in Utrecht. deze auto was volgens de dealer uitgerust met een verkeerde 2-traps carburateur (een wat?? jaja de ouwe tijd). nee, er was niemand die wat voor me kon betekenen op vrijdag. ok zei ik, dan blijf ik hier wel wachten tot maandag. 5 minuten later was het geregeld ;-)

moraal: je poot stijf houden en goed van leer trekken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2007 - 17:58:27 

@ Frankie:
Zo, das Mannentaal......... dat mag ik horen :) :)

Ed & Willem Bever.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2007 - 18:26:08 

Citaat:
Peugeot Nederland heeft al laten weten dat het met deze kilometerstand 'normaal' is en niet te willen weten van enige coulance

Goh, waar ken ik dat van........... :roll:
Volgens mij kan je beter een goede garage opzoeken, als een officiele peugeotdealer als ik dat allemaal zo lees :roll: :shock: .
Maar gewoon je poot stijf houden en die lui eens goed de waarheid zeggen.

Peugeot scoort zeker jaarlijks niet erg hoog in het Autoweeks tevredenheids test als het gaat om service?? :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:44:09 

Kom naar gilze-rijen, word die voor goedkoop weer goed gekeurd! Die dealers zijn allemaal zakken vullers en zeurpieten!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]