307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 10 dec 2018 - 13:45:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 - 14:45:56 

Ach ja, er zitten hier in de buurt nog 2 andere Peugeot dealers.
Dus zal eerdaags eens daar langs gaan.

Heb het met deze dealer (opgenoort) in ieder geval helemaal gehad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 - 18:43:52 

Zoomy schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat er schijnbaar door de dealert géén back-up wordt gemaakt...of niet kán worden gemaakt... :?

m'jah OTOH...als je BC (Bios??) leeg en non-responsive is dan heeft die back-up ook niet echt veel zin... :? :?

Wij kunnen geen backup maken van programmatuur dat is de BSI zit. Waarom het programma ineens gewist is kan ik ook niet zeggen. En een probleem in de programmatuur van de stuurkolomschakelaar kun je niet van te voren zien. En ik moet ook zeggen dat sleutels inleren 999 van de 1000 keer goed gaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 - 18:49:17 

Maikel schreef:
Mij ook, ik werd ineens gebeld dat ie het weer deed en klaarstond???
Terwijl er nadrukkelijk eerder werd gezegd dat ie onmogelijk zonder die reparatie niet meer zou lopen en dat de BC echt dood was.

Wat er kapot was????
Maar ze gaven wel toe dat ze de risico's hadden moeten vermelden en de opmerking dat ze bij een volgende keer zelf een probleem hebben als ze dat niet doen, duid mij wel op het feit dat ze de kosten dus eigenlijk nooit in de schoenen hadden kunnen schuiven.

Dat ze mij dit ondanks alles toch opdrongen is mij dus in het verkeerde keelgat geschoten, ook omdat ik al gelijk op nul medewerking/tegemoetkoming stuitte.

Tuurlijk kan er een storing in die "stuurkolomschakelaar" zitten, maar een dealergarage kan dit weten (anders wist jij het ook niet) ik als leek niet!
En dan is het al snel makkelijk om de schuld bij de onwetende klant in de schoenen te schuiven.
En hadden ze mij hiervan op de hoogte gebracht en dat de kosten dan voor mij zouden zijn, had ik er helemaal vanaf gezien.
Want kan het geld effe niet gelijk missen.

Maar het gekste vind ik nog dat het eerste wat ze vroegen toen ik terug kwam om hem op te halen was:"hoe kom je aan die sleutel", alsof die sleutel helemaal niet klopte en dat de oorzaak was.

En vooruit, niet alle monteurs zijn derderangs mongolen :oops: , kennissen en vrienden van mij zijn ook monteur.
Was even in erg grote woede getypt, mijn excuses 206gti :oops:
Maar die klojo's daar achter de balie verdienen nog geen zuchtje zuurstof wat mij betreft.

Excuses aanvaard, van te voren waarschuwen voor zoiets is eigenlijk niet juist omdat het in 999 van de 1000 gevallen goed gaat. Dan zou ook niemand een sleutel kunnen laten bijmaken of een BSI update doen want ook dan worden de sleutels ingeleerd.
Een verkeerde sleutel kan ook niet de oorzaak zijn want die wordt gewoon niet herkend.
En klojo's achter de balie daar kan ik over meepraten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 - 20:52:42 

* Denkt: Een balie kan een vals gevoel van veiligheid geven * :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 - 23:13:46 

Maikel,

Ik denk dat ik wel een idee heb wat er gebeurd is en waarom jij een rekening van 360 euro voorgeschoteld kreeg (met dank aan 206gti die mij uiteindelijk aan dit idee heeft geholpen). :idea:

Jouw auto was nummer 1000 waarbij het inleren van de sleutel dus mis ging. Het leek erop dat de BSI overleden was. Vervangen dus dat ding wat betekent dat je tegen een kostenpost van zo'n 1000 euro aanloopt (BSI zo'n 500 euro + installeren en programmeren oftewel werkplaatsuren eveneens zo'n 500 euro).

Zo'n BSI zou echter langer mee moeten gaan, de verwachtte levensduur is niet gehaald. Daarnaast is zijn overlijden mogelijk ook nog te wijten aan een misgelopen inleeractie en/of een verkeerde handeling. In zo'n geval komt de wet consumentenbescherming om de hoek kijken wat voor jou betekent dat de dealer de kosten voor zijn rekening moet nemen. Die wet heeft echter ook een nadeel want die zegt ook dat als jouw auto een meerwaarde verkrijgt door vervanging van een onderdeel, een deel van de totale kosten aan jou doorgerekend mogen worden.

Als je uitgaat van de kosten die ik noem betekent dit dat de dealer ongeveer 2/3 van de kosten voor zijn rekening genomen zou hebben als de BSI daadwerkelijk vervangen zou zijn.

E.e.a. zegt natuurlijk niets over de rekening die jij uiteindelijk gepresenteerd krijgt, want die blijft hoog met zo'n 360 euro. Laat staan dat je daar op dit moment op zit te wachten. :?

Dan de vraag waarom die BSI uiteindelijk niet vervangen is. Nou ja, dat blijft een computer. En soms moet je die "krengen" letterlijk even met rust laten en zonder spanning laten zitten. Vervolgens nog eens proberen de zaak aan het draaien te krijgen en als je dan even mazzel hebt lukt het ineens wel. Het zou niet zo mogen werken, maar de praktijk wijst uit dat dit helaas wel het geval is.

Blijft voor mij de vraag over waarom "die klojo's daar achter de balie", zoals jij ze noemt, niet gewoon het hele verhaal verteld hebben. Dan had iedereen geweten waar hij aan toe was en had jij nu niet met de vraag gezeten of een volgende inleeractie van een sleutel wel goed gaat. :x

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 - 01:06:00 

ik weet nog van de eerste 307 auto's, dat die behoorlijk wat problemen hadden met het inleren van sleutels; meer dan 2 sleutels wilde de bsi vaak niet accepteren.

en dit geval dat de auto dood was na inleren en vervolgens na een nachtje slapen in de garage alles weer spontaan werkte, is was ook een redelijk bekend probleem.

axl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 - 08:12:14 

axl schreef:
ik weet nog van de eerste 307 auto's, dat die behoorlijk wat problemen hadden met het inleren van sleutels; meer dan 2 sleutels wilde de bsi vaak niet accepteren.

en dit geval dat de auto dood was na inleren en vervolgens na een nachtje slapen in de garage alles weer spontaan werkte, is was ook een redelijk bekend probleem.

axl

Dit is inderdaad zo maar waarom probeerd zijn garage dat niet eerst?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 - 12:31:14 

Ach ja, maakt voor de rest ook niet veel uit.
Ga in ieder geval niet meer naar die garage.
Hier hebben ze inmiddels meer mogelijkheden/oplossingen gegeven als de garage.
Die wisten me nog niet eens te vertellen hoe het kon dat ie het ineens weer deed.
En voorlopig rijd ik gewoon met maar 1 sleutel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2007 - 10:05:06 

Maikel,

Afgelopen weekend heb ik de sourcecode van de software in BSI eens door zitten nemen. Daarbij viel een stukje van deze code mij erg op en die wil ik je dus niet onthouden:

Variable “Driver” character, 20
Variable “Number of Keys”, number, 2
If Driver = “Maikel” and Number of Keys = “2” then
---- Disable all systems and engine
---- Reset number of keys to none
---- Let Peugeot Mechanic go nuts
---- Wait 12 hrs
---- Do while hrs < 12
--------- Read time
---- next
---- Enable all systems and engine
---- Enable key programming
---- Enjoy next ride
Endif

Het lijkt er dus op dat ze in Frankrijk al wisten dat jij ooit een 307 zou gaan rijden want ze hebben de software er al op aangepast :!:

:roll: :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2007 - 15:28:26 

*rofl* *rofl*
jij weet het mooi te maken............ :twisted: :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 - 14:09:19 

Maikel,

Ik kwam een prachtig handvat voor je tegen. Dat zou je door kunnen sturen aan jouw ex-dealer die gepoogd heeft een extra sleutel in te leren.
Het is een functie omschrijving voor een "klojo achter de balie" (ik hou nog even jouw termen aan) met een overzicht van de capactiteiten die een dergelijk persoon nodig heeft om goed te kunnen functioneren op die plek.

Ik zou hem aan de directeur of manager van het bedrijf sturen met het advies tijdens de volgende sollicitatieprocedure voor een receptionist gebruik te maken van die omschrijving en gegevens. Daarmee kan hij voorkomen dat hij nogmaals dezelfde fout maakt.

Als dat niet duidelijk genoeg is....... :lol:

Hier is de link: http://www.autokompas.nl/archief/2001/0 ... l#reacties

En uiteraard laat jij je goede wil zien. :wink:

Profiel  

Berichttitel: Re: Autoloos
BerichtGeplaatst: ma 08 okt 2007 - 22:39:25 

Maikel schreef:
Scheelde echt niks of ik was daar over die balie heen gegaan om te gaan meppen, wat morgen ook nog een goeie kans voor is..

Zo, dat is echte klare mannentaal, mag ik graag horen, :D :D :D :D Go Maikel, Go!

500 Kudo's voor Maikel!!! :D

Ed & Willem Bever.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]