307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 20 jul 2018 - 18:42:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verkeerde kleur
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2008 - 20:13:22 

Ik ben vanmiddag gebeld, de 307SW die ik besteld heb is van de week afgeleverd aan AG gas Zwolle voor LPG inbouw. Helaas heeft Peugeot France een tweetal foutjes gemaakt; zilver aluminium ipv zwart metallic, en electrische ramen/getint glas achter ipv standaard.

Ronduit balen want ik vindt de 307SW echt het mooist in het zwart.

Ik kan nu 3 dingen doen:

*accoord gaan met zilver, maar dan moet er vanuit peugeot frankrijk wel wat tegenover staan wat mij betreft. Bij de kleurenkaart staat: hoe wordt de 307 jouw auto, met de juiste kleur.

*Wachten op de 308SW, alleen komt de SW pas eind mei uit, en daarnaast heeft de 308 nog geen goedkeuring voor LPG inbouw, dat duurt ook nog eens 8 maand. En de 308 wordt duurder, ook niet de bedoeling (leaseprijs)

*Overstappen op een diesel, betaal je ook veel meer (bijtelling/leaseprijs)

Wat er precies fout is gegaan geen idee, want bij opel zijn dit soort fouten niet mogelijk, elke te bouwen auto krijgt een keycode mee op de productielijn met alle opties op een rijtje.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2008 - 21:35:21 

Da's lekker...Als ik nasi bij de chinees bestel dan verwacht ik geen pizza calzone en ga ik die dan ook niet opeten, ZEKER als ik die pizza niet eens lekker vind...!!!

De eerste optie IS in mijn ogen niet eens een optie...lees maar eens goed wat je schrijft: "...electrische ramen/getint glas achter ipv standaard..."...
M.a.w. het extraatje wat je nog verwacht heb je al gekregen als genoegdoening voor de verkeerd geleverde kleur...Levenslange garantie of een half jaar aan maandsalarissen zou een beter aanbod zijn... 8)

De tweede optie kan ik niet beoordelen...ik weet niet of je wilt 9 maanden wil/kunt w88...En voor wat betreft de bijtelling...het verschil in prijs tussen de 307SW en de 308SW zou een leuk gebaar zijn als extraatje... 8)

De derde optie heeft als bijzonderheid die bijtelling weer...tja...ook hier geldt: het verschil in prijs tussen de 307SW en de 308SW zou een leuk gebaar zijn als extraatje... 8)

Als vierde optie is het DAADWERKELIJK leveren van het bestelde artikel maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat elke kleur leverbaar is zolang het maar zilver aluminium is... :?

Als vijfde optie zou je nog kunnen overwegen een ander merk auto te kiezen... :?

Veel wijsheid... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2008 - 21:57:05 

Ja echt belachelijk wat Peugeot uitvreet, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ik heb ondertussen 7 opels gehad, naar tevredenheid, nu een keer een ander merk en gelijk str.. aan de knikker.

De dealer hier heeft nog naarstig gezocht in NL naar een zwart benzine 1.6, helaas. Misschien moet ik accoord gaan met een donkergrijze of zo. Maar eigenlijk wil ik gewoon de 307 in het zwart, en inderdaad geen pizza calzone. Leuk vergelijk trouwens Zoomy. Wbt de optie's extra: ik heb de luxere besteld met allerlei optie's maar de electrische ramen achter wil ik niet ivm ADHD dochter op de achterbank die de knopjes uit den treure misbruiken gaat. (bij onze aller1e proefrit met een 4 deurs Opel had zij binnen 400m de achterdeur open, 80Km rijdend :shock:)

Ik denk dus niet dat Peugeot dit als compensatie erbij heeft geleverd, maar gewoon dat er een Peugeot uit de voorraad is gepakt omdat zwart er niet meer is/leverbaar is. Immers de 308 komt eraan en de 307 gaat eruit. Prima maar maak gewoon de orders die er nog zijn af. De 206 wordt nog wel gebouwd, samen met de 207 en de 208!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2008 - 23:11:59 

Tsja, erg klote natuurlijk, maar ook bij Opel kan dat misgaan, ondanks die key-card. Immers: daarvoor moeten gegevens toch ergens ingevuld worden en dat kan misgaan. Overigens denk ik dat ook Peugeot een soortgelijk systeem gebruikt, je moet wel bij de gemengde bouwstraten van tegenwoordig.

Weet je heel zeker dat het is misgegaan bij Peugeot France en dat niet de dealer of een andere partij in het traject een foutje heeft gemaakt?

Wanneer heb je de auto trouwens besteld? Begin maart wist de dealer van onze leasemij al dat de 307 Sw alleen nog in zilver in premium met navi uit geproduceerde voorraad leverbaar zou zijn (dus ook neit meer built-to-order). De productie is volgens mij al in februari gestaakt. Begin februari was het al niet meer mogelijk een andere uitvoering dan de Premium (evt. met navi) te bestellen.

Je zou er bijna kwaad van gaan denken: gewoon zeggen dat het kan en dan vervolgens een voorraadauto uit Frankrijk neerzetten in de hoop dat de klant het pikt...

Een 307 SW in de door jou gewenste uitvoering zal niet meer te vinden zijn. Compensatie lijkt me op zijn plaats, maar achterhaal wel eerst wie de schuldige is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2008 - 23:12:49 

liondriver schreef:
Ja echt belachelijk wat Peugeot uitvreet, ...Ik denk dus niet dat Peugeot dit als compensatie erbij heeft geleverd, maar gewoon dat er een Peugeot uit de voorraad is gepakt omdat zwart er niet meer is/leverbaar is...

Dat zeg ik...Elke kleur van de 307SW is leverbaar zolang het maar zilver aluminium is...en dat zal idd te maken hebben met de uitloop van de 307SW...

ALs dit het geval is dan is het onmeunig kortzichtig en ronduit arrogant van Peugeot, te denken dat de klant een dergelijk foutje wel zal slikken...Met dit soort lamme acties lopen ze het risico (vaste) klanten mis te lopen danwel helemaal kwijt te raken...

Hoe dan ook, ik heb geen kant en klare oplossing voor je maar als de dealer je als klant wil houden zal ie toch een stuk toeschietelijker moeten worden en in mijn ogen heeeeeel veeeeel water bij de Chianti moeten doen wil ie de smaak van die Calzone weg doen nemen... :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2008 - 23:22:44 

Dus toch at ik dacht inderdaad. Gewoon een zilveren pakken die er nog staat en maar hopen dat ik het ga pikken. Nou mooi niet , en ben blij dat ik dat nu weet. Dank u jongens hier!!

Maandag ga ik daar eens flink tekeer, moeten ze maar compenseren. Ik denk niet dat de dealer een fout heeft gemaakt. Arrogant gewoon een zilveren neerzetten voor dat lease rijdertje lijkt me meer voor de hand liggend. Ben ik overgestapt, gelijk gez..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2008 - 23:42:44 

Ik heb het vandeweek nog ergens gelezen ook een 307 gewoon in een andere kleur geleverd dan de bestelde, ik zou zeggen op je strepen staan.
In dit geval dan de kleur en uitvoering.
Heb je geen bestelbon waar alles op staat?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2008 - 09:23:02 

Ja ik heb een proforma, maar niet de orderbon zelf die heeft me baas denk ik wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2008 - 09:43:09 

liondriver schreef:
Dus toch at ik dacht inderdaad. Gewoon een zilveren pakken die er nog staat en maar hopen dat ik het ga pikken. Nou mooi niet , en ben blij dat ik dat nu weet. Dank u jongens hier!!

Maandag ga ik daar eens flink tekeer, moeten ze maar compenseren. Ik denk niet dat de dealer een fout heeft gemaakt. Arrogant gewoon een zilveren neerzetten voor dat lease rijdertje lijkt me meer voor de hand liggend. Ben ik overgestapt, gelijk gez..

Lekker is dat zeg, zit je op een auto te wachten die je vervolgens niet
krijgt. :twisted:

Uit eigen ervaring weet ik dat de leasemaatschappijen nog wel eens rechtsreeks dingen regelen, achter de berijders rug om, met de importeur, de dealer weet dan ook vaak van niets.

Ik zou eerst eens navragen waar het "fout" gegaan is voor je "tekeer" gaat bij je dealer. Wanneer heeft de leasemaatschappij daadwerkelijk besteld bij je dealer bijvoorbeeld etc.

Balen is het zeker! of straks in een 308SW misschien toch weer niet :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 apr 2008 - 09:57:23 

Ik heb nu tijdelijk een 207 rijdt erg goed alleen moet ik ermee naar duitslan in volle bepakking met 4 man erin dus ik kan nauwelijks wat meenemen.
Ik ga niet gelijk van leer trekken bij de dealer die verkoper daar is heel "aardig" en die verwijt ik niks. Ik ga gewoon op de koffie daar aan de tafel alles rustig en goed bespreken. Ik zie wel hoe het gesprek gaat lopen, steeds meer op je strpen kan altijd nog.

De auto is 1e week februari besteld, een berichtje vanuit frankrijk van die kleur wordt moeilijk was wel zo correct geweesat, communicatie noemen ze dat.

Een vriend van mij werkt in de meetkamer van een slijperij, voor een Frans automerk moest hij turbo's doormeten. Hij had zelf de software aangepast om te meten, ging beter, mocht niet de fransozen eisten dat het precies op hun manier moest en niet anders. Arrogant.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2008 - 17:12:32 

Nou vandaag naar de dealer geweest:

Frankrijk heeft het fout gedaan. Dat de 307sw vanaf febr. alleen in zilver kon is onzin. De productie is tot april doorgegaan.

Verder moet de dealer wat tegemoet komen, peugeot france doet dat zeker niet, want nl is te klein met maar 8% aandeel.

Er zijn dus drie opties:

-streep door het contract, dat kan want ze leveren er niet naar.
-(lang) wachten op de 308SW, meer moeten betalen want nu heb ik een Nav-pack ed die je dan vol moet betalen, en de 308 is 1100 duurder. De 308 heeft een nieuwe motor daarom moet de LPG inbouw er ook nieuw bij gekeurd worden.
-de zilveren nemen, de electrische ramen, getint glas achter, en spoiler krijg ik er dan bij, 1000 Eu ongeveer. Andere accesoires gaan niet, grotere wielen niet, xenon niet en een dvd achter ook niet ivm later inbouwen/contract

Morgen laat ik weten wat het wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2008 - 21:29:18 

De knopjes voor de elektrische achter ramen kun je blokeren, zodat alleen jij ze van vooruit kunt bedienen :wink:

Mijn dochter zat er namelijk ook mee te spelen :(

307SW/90Pk/HDi - HU:pioneer - Sub:hifonics titan - Amp1:hifonics brutus mono 1500watt/RMS- Amp2:hifonics nemesis 2-way 400watt/RMS - Compo:pioneer emotion - NAV:TomTom7 HTC smartphone - Ipod 40gig - Front&Rear DVD screen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2008 - 22:39:16 

Ja dat is het eerste wat ik vroeg kan dat alectrische raam achter uit?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 apr 2008 - 01:21:46 

liondriver schreef:
Ja dat is het eerste wat ik vroeg kan dat alectrische raam achter uit?

Mijn kinderen vragen juist of ze aan kunnen....

ennuh, dvd achterin kan natuurlijk altijd, net zo goed als voorin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 apr 2008 - 12:38:21 

liondriver schreef:
Dat de 307sw vanaf febr. alleen in zilver kon is onzin. De productie is tot april doorgegaan.

Semantiek is een mooi ding. Tot april betekent immers dat eind maart de productie gestopt is ;)

Ik heb de mail van de leasemij er nog eens bijgezocht en ik moet iets rechtzetten: vanaf begin maart was de Break nog slechts in een beperkt aantal kleuren (dus niet alleen in zilver) en 1 uitvoering leverbaar. De productie van de Break was op dat moment al gestopt. Wellicht dat de SW iets langer doorgeproduceerd is dan de Break.

Dit alles in een mail van 4 maart. Overigens had ik toen al defintief besloten nooit weer een Peugeot te willen.

Enfin: je blijft met de gebakken peren zitten, maar het is te zot voor woorden dat Peugeot Frankrijk gewoon zijn handen er van af trekt (en de importeur blijkbaar ook?) en de dealer het maar mag regelen.

De voorstellen vind ik nergens op slaan, natuurlijk kunnen er wel andere wielen etcetera op, maar het zit vast op de kosten.

Laat de leasemaatschappij het oplossen. Jij hebt bij hun een bepaalde auto besteld, die zij niet kunnen leveren. Dat er dingen op de auto zitten die jij niet wilde, betekent niet dat je die moet betalen. En de dingen die je wel hebt besteld maar er niet op zitten, daar hoef je toch ook niet voor te betalen? Dat betekent dus in feite dat er wat van de leaseprijs af kan. Van het verschil moeten er toch wel wat andere wielen op kunnen, toch?

Alleen Xenon zal inderdaad lastig zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]