307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 15 aug 2018 - 03:12:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jammer
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 - 12:47:25 

Ik snap best dat de 307 niet duur in aanschaf is ten opzichte van andere auto's van hetzelfde bouwjaar mankeert er nogal wat aan moet ik zeggen.

* EGR klep storingen (uitlaatgas storing)
* donkere strepen in de display
* afbladderen stuur
* Niet echt zuinig voor een diesel
* rammeltjes in deuren
* piepende remmerij

Tja moet eerlijk bekennen dat het mij best tegenvalt hoor. Rijdt verder wel lekker. Heb de auto gelukkig niet al te duur dus knijp een oogje toe, maar toch.

Inge :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 - 21:19:24 

Tsja, ik zal de laatste zijn om je tegen te spreken (ik ben maar wat blij dat ik van mijn 307 af ben), maar eerlijk gezegd heeft ie beslist ook zijn goede kanten.

Dat van dat vebruik snap ik niet, maar is waarschijnlijk sterk motorgebonden. Mijn 1.6 HDi 110pk was namelijk bepaald geen dorstig typ.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 - 21:38:00 

@peugeootje

Ik wil je niet tegenspreken net als m'n medeposter maar je moet het maar zo bekijken:

Als je in je 307 hebt gereden met al zijn rammeltjes in de deuren, streepjes in het display, het stuur met z'n zonnebrand, de piepende remmen en het "hoge" brandstofverbruik en de standaard ,af fabriek en zonder meerprijs, EGR klep storing, dan waardeer je des te meer de rit in 1 van je andere wagens die schijnbaar zonder mankementen zijn...(ik begrijp uit een ander topic dat je uit meerdere wagens kunt kiezen...)

Het omgekeerde is bij mij van toepassing en ik nodig je dan ook van harte uit om eensch plaats te nemen in m'n CLASSIC mini en een uurtje of wat daarmee te sturen...Wedden dat je dan graag weer plaatsneemt in je 307... :wink: :roll:

M.a.w aan elk merk en type wagen mankeert wel iets... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 - 18:18:58 

Beste Zoomy,

Ik heb inderdaad meerdere auto's en allemaal oldtimers maar ik heb nergens beweerd dat deze zonder mankementen zijn, maar daar accepteer ik allerlei mankementen (piepjes en kraakjes) van, immers het zijn geen auto's van deze tijd. Van een vrij jonge auto vind ik (maar dat is mijn persoonlijke mening) dat ik daar minder van mag accepteren en ik heb er maar 1 die vrij jong is, puur functioneel btw.

Dus wat je mini betreft, nou ik heb oldtimers (dat zijn mijn andere keuze auto's namenlijk) die nog minder zijn qua piepjes en kraakjes, bovendien heb ik heel veel auto's gehad (en heb ik nog ivm verzamelwoede :oops: ) van een ouwe Ford Capri, een Matra Bagheera, Celica's TA28/22/40, Opel Diplomat/Commodore een BMW 635 CSI enzovoort tot Suzuki SC100 Coupe en ik heb nog een MR2 met piepjes enz ivm de targadaken maar net zoals ik al eerder aangaf en wat jij ook weet: daar accepteer je het van...

Maar goed, even terugkomend op de 307, ik ben van mening dat ze slecht in elkaar zitten. En dan mag het nog zo zijn dat elke auto wel wat heeft. Moet zeggen dat wel wat voor mij een heel andere betekenis heeft dan voor jou ben ik bang. De Aygo van mijn moeder heeft ook niet "wel wat", de megane coupe dti die ik onlangs had, die had ook "wel wat" maar kan nog niet op tegen de wats van de 307 want die zijn best kwalijk te noemen.

Gelukkig heb ik niet veel betaald voor de 307, tenminste ik vind van niet maar goed om deze kwijt te raken is weer wat anders want echt gewild zijn ze niet helaas. Geeft natuurlijk ook wel aan dat een 307 relatief goedkoop in aanschaf is in verhouding met andere merken middenklassers. Je betaald immers voor kwaliteit, zelfs een Alfa is duurder van eenzelfde bouwjaar.
Heb de 307 vooral gekozen ivm het model. Maar ik ben nu bezig met een Lexus is200, ik weet het, mag ik niet vergelijken met een 307 8) .....doe ik dan ook absoluut niet.

Inge

Laatst bijgewerkt door peugeootje op di 24 jun 2008 - 18:27:01, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 - 18:19:44 

bat schreef:

Dat van dat vebruik snap ik niet, maar is waarschijnlijk sterk motorgebonden. Mijn 1.6 HDi 110pk was namelijk bepaald geen dorstig typ.

Heb een 2.0 hdi

Inge

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 - 22:25:08 

een 2.0 hdi van de eerste generatie common rail diesels zeker (90 pk)
deze staan inderdaad niet bekend als een zuinigheidswonder.

hoezo heb je donkere strepen in het display? die klacht heb ik nog nooit gezien. is er niet gewoon een lampje stuk achter je display?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun 2008 - 23:07:37 

Hai Peter,
Denk het wel, een 2.0hdi van 2004.
Sommigen die adverteren met zo'n auto geven wer dat ie 1:20 haalt. Nou dat is volgens mij wel bijzonder, ik haal er zo'n 1:15 mee denk ik en ik rij veel snelweg km....
Als ik m niet kwijtraak voor mijn vakantie dan ben ik benieuwd wat ie naar Italie gaat doen.
Haalde met een Megane Coupe 1.9 dti ruim 1:20 en met een Astra 1.7 dtl Van heb ik op de snelweg 1:22 gehaald........maar ja dat was dan wel een 1.7 natuurlijk 8)

Inge

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 - 07:58:29 

mijn 2.0 HDi haalt ook ongeveer 1:15...

en dat is wel een minpunt, maar verder ben ik tevreden met m'n rode leeuw 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 jun 2008 - 21:06:18 

peugeootje schreef:
Hai Peter,
Sommigen die adverteren met zo'n auto geven wer dat ie 1:20 haalt. Nou dat is volgens mij wel bijzonder, ik haal er zo'n 1:15 mee denk ik en ik rij veel snelweg km....
Als ik m niet kwijtraak voor mijn vakantie dan ben ik benieuwd wat ie naar Italie gaat doen.
Haalde met een Megane Coupe 1.9 dti ruim 1:20 en met een Astra 1.7 dtl Van heb ik op de snelweg 1:22 gehaald........maar ja dat was dan wel een 1.7 natuurlijk 8)

Inge

90pk hdi eigenlijk wat te weinig...had ooit een 110PK HDI in een 406 ... machtig op 1 tank naar zuid-frankrijk...1300km.. daar kon dan ook 70l in maar toch ....gem snelheid toen op het traject : 104KM/H, dus aardig doorgereden. En ook die wagen woog 1400Kg

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2008 - 18:05:48 

peutje schreef:
peugeootje schreef:
Hai Peter,

Inge

90pk hdi eigenlijk wat te weinig...had ooit een 110PK HDI in een 406 ... machtig op 1 tank naar zuid-frankrijk...1300km.. daar kon dan ook 70l in maar toch ....gem snelheid toen op het traject : 104KM/H, dus aardig doorgereden. En ook die wagen woog 1400Kg

Nee hoor, vindt het niet te weinig, als ik snel wil pak ik de MR2 of de SEL :wink: . De 307 oogt ook niet snel dus hoeft ook niet snel 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2008 - 13:48:21 

peterpeugeotje schreef:
een 2.0 hdi van de eerste generatie common rail diesels zeker (90 pk)
deze staan inderdaad niet bekend als een zuinigheidswonder.

hoezo heb je donkere strepen in het display? die klacht heb ik nog nooit gezien. is er niet gewoon een lampje stuk achter je display?

De mijne verbruikt zo een 6.8l per 100km.
En van die streepen in het display heb ik zeker ook last, hoe warmer het is hoe slechter afleesbaar het display is en er zijn geen lampjes kapot. Als het warm is buiten kan ik niet eens zien op welke post mijn radio staat.
Verder best tevreden over de 307 zelfs over het verbruik maar ik heb dan ook steeds gereden met verbruikers tussen 9 en 30 liter benzinne.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008 - 13:19:03 

Tja, geen lamjes (meer) defect, deze heb ik onlangs nog vervangen. Schijnt een kwaal te zijn, tenminste volgens een vriend van me die een garage heeft en veel 307's in onderhoud heeft. Enigste mogelijkheid is een nieuw display :? .
Tja heb ik niet zo'n zin in om die te vervangen, ik blijf bezig met dat ding. Maar idd ook met warm weer is het erg slecht, soms is het weer wat beter, tis denk ik net wat voor bui die heeft :shock: ........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2008 - 13:26:21 

Bij de mijne zie je zo goed als niets meer als de zon een tijdje op het display heeft geschenen, als het terug kou is merk je er haast niks meer aan. Het zijn gewoon rotdisplays en om er terug zo een in te steken dat doe ik niet dan koop ik liever een andere radio waar de posten fatsoenlijk op te zien zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]