307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 20 jan 2018 - 19:07:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 maart 2009 - 22:47:13 

toch wel typisch dat toyota met de meeste modellen in de bovenste regionen voorkomt en peugeot juist onderaan. ik sprak toevallig eergister iemand die jaren een 307 gereden had en nu een verso. zijn reactie: "dan merk je pas wat een tractor die peugeot was". ik moest er wel om lachen.
maar ook mij kun je scharen onder de ontevreden gebruikers. ik zou het niet aandurven om er bijv. mee naar de costa's te rijden. heb na alle erg kostbare problemen vorig jaar nog steeds het idee dat ie elk moment wel eens zou kunnen staken. ondanks dat ie nu goed loopt. nee dan liever in m'n lekker luie hiace bus van 2002 daarheen, duurt langer en veel meer herrie maar gegarandeerd dat ie je er brengt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 - 23:36:14 

Peuggie schreef:
Volgende voorstel:

Voer de "Zaanse verhoormethode" weer in en dan kijken of de Toyota Prius als 2e kan eindigen.

PS: 100.000 stuks 307 in Nederland verkocht, ongeveer 7 notoire klagers op dit forum te vinden over hun 307, conclusie................99,993% is tevreden. Daarvoor hoef je dus geen Zaanse methode toe te passen.
Je liefde voor Peugeot is inmiddels wel duidelijk. Tot vervelens aan toe. Weet dat het lastig is maar sta ook eens open voor andere reacties. Ook ik schaar mij helaas achter de ontevreden 307 rijders en samen met mij nog 8 collega's. Samen goed voor 70000km per persoon per jaar. Voor de snelle rekenaars 560000 km/jaar. Dus inmiddels wel ervaringsdeskundige. Heb het hier over de HDI.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 - 00:22:00 

waarschijnlijk klaagden jullie daarvoor over jullie VW Golf?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 - 22:23:18 

Ik heb vele auto's gehad, altijd zonder noemenswaardige problemen, tot ik P ging rijden, elke van de 2 307's had meer problemen dan alle auto's er voor bij elkaar.

Ik rijdt inmiddels dus geen P meer en heb de eerste 20kkm in een ford er op zitten zonder ook maar een enkel probleem.
Ik schaar mij dus ook onder de ontevreden 307 rijders.
Ook de inruilwaarde van P was net de helft van wat ik er voor verwacht had terug te krijgen.
Er bedroevend allemaal.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 13:17:07 

Gentry schreef:
waarschijnlijk klaagden jullie daarvoor over jullie VW Golf?
Als je niets inhoudelijks hebt reageer dan niet. En nee ik klaagde hiervoor niet over mijn VW Golf. Sterker nog heb gelukkig een Golf type 1 in de garage staan die het tenminste wel altijd doet. Ik rijdt nog steeds de Peugeot maar het aantal storingen is gewoon buiten proporties. Jij hebt kennelijk de mazzel dat je nooit wat hebt. Bemoei je dan ook niet met de commentaren van mensen die wel veel klachten hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 18:17:17 

ik zeg niet dat ik nooit wat heb, alleen relativeer ik wat makkelijker denk.
Het is alom bekend dat de kwaliteit van een 307 soms wat te wensen over laat, de prijs is er ook naar.
Maar feit is dat het met elk merk wel wat is.

Verder kun je ook gewoon reageren hoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 21:23:37 

Gentry schreef:

+1

Normaal reageren is het cement van elk forum. Het leuke van een forum is (ik volg er zelf een stuk of vijf) dat je altijd kunt/mag reageren, ook al voegt het inhoudelijk niet altijd iets toe.

Ondanks alle negatieve opmerkingen rondom de 307 heb ik er toch een gekocht. A.s. maandag ga ik hem ophalen (12 maanden garantie) en natuurlijk hoop ik dat ik er veel probleemloze kilometers mee zal kunnen rijden.

Laatst bijgewerkt door pietr op za 02 mei 2009 - 00:14:28, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 21:27:22 

Gentry schreef:
ik zeg niet dat ik nooit wat heb, alleen relativeer ik wat makkelijker denk.
Het is alom bekend dat de kwaliteit van een 307 soms wat te wensen over laat, de prijs is er ook naar.
Maar feit is dat het met elk merk wel wat is.

De prijs ernaar??? :shock: Voor 30 ruggen een auto waar je niet op kan bouwen :shock: Sorry hoor maar er zijn zat goedkopere auto's die het wel altijd doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 12:45:10 

michel1975 schreef:
Voor 30 ruggen een auto waar je niet op kan bouwen :shock: Sorry hoor maar er zijn zat goedkopere auto's die het wel altijd doen.

Dan vraag ik mij af waarom jij een 307 hebt. :?
Of nee, laat maar, want jij rijdt hem ook in de lease of in ieder geval van de baas. :wink:
Als jij en al je collega's een 307 rijden dan zal de baas daarvoor gekozen hebben (verwacht ik!?).
Beste optie lijkt het mij dan om hem voor te stellen de 307's er uit te gooien vanwege het dure onderhoud en de onbetrouwbaarheid, en hem voor te stellen een goedkoper, maar beter ander merk daarvoor in de plaats aan te schaffen. Zeker in deze economisch "slechtere" tijden zal een werkgever je snel dankbaar zijn voor het meedenken over kostenbeperkingen. :)

Uiteindelijk zijn er dan minimaal 2 mensen zeer tevreden. :D

Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 12:53:22 

CvW schreef:
michel1975 schreef:
Voor 30 ruggen een auto waar je niet op kan bouwen :shock: Sorry hoor maar er zijn zat goedkopere auto's die het wel altijd doen.

Of nee, laat maar, want jij rijdt hem ook in de lease of in ieder geval van de baas. :wink:
Als jij en al je collega's een 307 rijden dan zal de baas daarvoor gekozen hebben (verwacht ik!?).
Beste optie lijkt het mij dan om hem voor te stellen de 307's er uit te gooien vanwege het dure onderhoud en de onbetrouwbaarheid, en hem voor te stellen een goedkoper, maar beter ander merk daarvoor in de plaats aan te schaffen. Zeker in deze economisch "slechtere" tijden zal een werkgever je snel dankbaar zijn voor het meedenken over kostenbeperkingen. :)

Cees

Tipje:
Bij Dacia krijg je "veel" voor weinig :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 16:12:51 

Super-Cab schreef:
CvW schreef:
michel1975 schreef:

Cees

Tipje:
Zoals al eerder gezegd als je nu nog iets inhoudelijks te melden hebt. Lovenswaardig je liefde voor de Peugeot maar het opdringen van jouw smaak begint redelijk irritant te worden. En kom niet aan met non-argumenten zoals dat de Dacia veel voor weinig is. Zelfs 10000 euro voor een auto is veel(voor mij tenminste wel, maar begrijp dat bij Cees de portemonnee wel dik gevult is), en voor 10000 euro verwacht ik net zo goed dat ie het doet.
Dit is een topic waarin de negatieve aspecten aangegeven mogen worden. De Peugeot heeft ook best pluspunten maar daar gaat het hier niet om. Ik rijdt de auto inderdaad in de lease en betaal daar dan ook dik voor. Proef hier ook iets van jaloezie, Cees? Gelukkig in de lease zou ik haast zeggen. Want prive kan ik me zo voorstellen dat het een nog grotere kostenpost wordt. Wat ik wil zeggen is dat ik 30000 euro voor een auto heel veel geld vindt. En daar mag ik best van verwachten dat ie het voor die 30000 euro wel doet. Een enkele maandagmorgen auto is mogelijk(wel balen als juist jij die maandagmorgenauto hebt) maar de problemen voor de 307 HDI zijn niet incidenteel. En wat wij 307 eigenaren gemeen hebben is dat Peugeot Nederland zelf ook niet echt meewerkt. Dus voor je weer een lans probeert te breken voor Peugeot lees eerst eens goed door. Kritiek kan ook positieve zaken opleveren( Een tip voor Cees en anderen die niets negatiefs over hun Peus verdragen kunnen), alleen moet Peugeot er wel wat mee doen. Ow ja nog 1 tip, je hoeft niet te reageren, je MAG reageren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 16:41:40 

michel1975 schreef:
Super-Cab schreef:
CvW schreef:
michel1975 schreef:

Cees

Tipje:
Zoals al eerder gezegd als je nu nog iets inhoudelijks te melden hebt. Lovenswaardig je liefde voor de Peugeot maar het opdringen van jouw smaak begint redelijk irritant te worden. En kom niet aan met non-argumenten zoals dat de Dacia veel voor weinig is. Zelfs 10000 euro voor een auto is veel(voor mij tenminste wel, maar begrijp dat bij Cees de portemonnee wel dik gevult is), en voor 10000 euro verwacht ik net zo goed dat ie het doet.
Dit is een topic waarin de negatieve aspecten aangegeven mogen worden. De Peugeot heeft ook best pluspunten maar daar gaat het hier niet om. Ik rijdt de auto inderdaad in de lease en betaal daar dan ook dik voor. Proef hier ook iets van jaloezie, Cees? Gelukkig in de lease zou ik haast zeggen. Want prive kan ik me zo voorstellen dat het een nog grotere kostenpost wordt. Wat ik wil zeggen is dat ik 30000 euro voor een auto heel veel geld vindt. En daar mag ik best van verwachten dat ie het voor die 30000 euro wel doet. Een enkele maandagmorgen auto is mogelijk(wel balen als juist jij die maandagmorgenauto hebt) maar de problemen voor de 307 HDI zijn niet incidenteel. En wat wij 307 eigenaren gemeen hebben is dat Peugeot Nederland zelf ook niet echt meewerkt. Dus voor je weer een lans probeert te breken voor Peugeot lees eerst eens goed door. Kritiek kan ook positieve zaken opleveren( Een tip voor Cees en anderen die niets negatiefs over hun Peus verdragen kunnen), alleen moet Peugeot er wel wat mee doen. Ow ja nog 1 tip, je hoeft niet te reageren, je MAG reageren.

Het lijkt er volgens mij een beetje op dat je alle reacties van de hier aanwezige peugeot-enthousiastellingen een beetje bij elkaar op een hoop aan het vegen bent om vervolgens je frustaties op iedereen af te reageren.

Dit forum is (gelukkig) tussen alle te vinden info en hulp etc. niet al te serieus, en dat wil 99% van de hier aanwezige zo houden denk ik.....

gr Rick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 16:51:02 

Super-Cab schreef:

Het lijkt er volgens mij een beetje op dat je alle reacties van de hier aanwezige peugeot-enthousiastellingen een beetje bij elkaar op een hoop aan het vegen bent om vervolgens je frustaties op iedereen af te reageren.

Dit forum is (gelukkig) tussen alle te vinden info en hulp etc. niet al te serieus, en dat wil 99% van de hier aanwezige zo houden denk ik.....

gr Rick

Dit heeft niets met frustraties te maken. Alleen een aantal van jullie voeren het opdringen van jullie vorkeur wel erg door. Ik beperk mij alleen tot de feiten. Als ik op zoek was naar een andere auto vind ik dit wel nuttige info. Nogmaals er zijn ook positieve zaken aan de Peus maar open staan voor kritiek daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 17:45:02 

michel1975 schreef:
Super-Cab schreef:

gr Rick

Dit heeft niets met frustraties te maken. Alleen een aantal van jullie voeren het opdringen van jullie vorkeur wel erg door. Ik beperk mij alleen tot de feiten. Als ik op zoek was naar een andere auto vind ik dit wel nuttige info. Nogmaals er zijn ook positieve zaken aan de Peus maar open staan voor kritiek daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

Je houdt je aan de feiten, maar je beschuldigd mij persoonlijk in je eerdere post voor het opdringen van mijn mening, terwijl jouw reactie dus eigenlijk in zijn algemeenheid op meerdere personen doelt.

Kritiek op Peugeot is geen probleem, ik heb een barrel van een 207THP die er dus morgen uitgaat. Maar de manier waarop je reacties plaatst ontlokt bij mensen (noem ze de peugeot-gekken hier) een reactie die hard tegen hard gaat.

Als ik het verkeerd zie, ook goed.

gr Rick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 17:50:04 

net hetzelfde als je een voetbalploeg gaat afbreken onder het bijzijn van een vol stadium supporters :roll:
ps ik ben een belgische peugeot gek :twisted: 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]