307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 23 okt 2018 - 22:47:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 17:53:58 

Super-Cab schreef:
michel1975 schreef:
Super-Cab schreef:

Het lijkt er volgens mij een beetje op dat je alle reacties van de hier aanwezige peugeot-enthousiastellingen een beetje bij elkaar op een hoop aan het vegen bent om vervolgens je frustaties op iedereen af te reageren.

Dit forum is (gelukkig) tussen alle te vinden info en hulp etc. niet al te serieus, en dat wil 99% van de hier aanwezige zo houden denk ik.....

gr Rick

Dit heeft niets met frustraties te maken. Alleen een aantal van jullie voeren het opdringen van jullie vorkeur wel erg door. Ik beperk mij alleen tot de feiten. Als ik op zoek was naar een andere auto vind ik dit wel nuttige info. Nogmaals er zijn ook positieve zaken aan de Peus maar open staan voor kritiek daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

Je houdt je aan de feiten, maar je beschuldigd mij persoonlijk in je eerdere post voor het opdringen van mijn mening, terwijl jouw reactie dus eigenlijk in zijn algemeenheid op meerdere personen doelt.

Kritiek op Peugeot is geen probleem, ik heb een barrel van een 207THP die er dus morgen uitgaat. Maar de manier waarop je reacties plaatst ontlokt bij mensen (noem ze de peugeot-gekken hier) een reactie die hard tegen hard gaat.

Als ik het verkeerd zie, ook goed.

gr Rick
Kijk en met dit soort reacties kan ik tenminste wat. Ik wil alleen zeggen dat de mensen eens moeten leren lezen. Boven deze topics staat negatieve reacties. Iedere keer dat er iemand iets te klagen heeft over zijn Peus komen de zogenaamde Peugeot gekken (jouw benaming he, voor ik weer verwijten krijg) en bagatelliseren alles. Feit blijft gewoon dat de 307 bovenmatig storingsgevoelig is. Sta ook open voor andere meningen(dit bedoel ik dus in het algemeen en dit keer niet persoonlijk....lol). Ik ervaar het inderdaad als storend als iemand mij zijn mening opdringt. Ik ben volwassen en prima in staat om zelf een waarde oordeel te geven over zaken.
Grtz Michel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 21:49:07 

Misschien kan ik hier een kleine opmerking maken voordat dit topic (helemaal) uit de hand loopt.

Uiteindelijk maakt het niet uit wat de score van de 307 in de Autoweek tevredenheidstrofee is.
Als je het geluk hebt een "goede" 307 te rijden staat die bovenaan, als je de pech hebt een "slechte" te rijden dan onderaan.

Ik ben in het verleden behoorlijk kritisch geweest over de 307. Ik heb mensen meerdere malen aangeraden deze auto niet privé te kopen in verband met de eventuele problemen die je kan krijgen en vaak genoemd worden.

Waarom dit mijn advies is?

Het valt me op dat er veel mensen op dit forum zeggen: "het is een forum, dus zijn klagers juist hier te verwachten" en "de mensen waar niks met de auto aan de hand is, die komen niet zo snel op een forum" en "positieve punten worden niet zo snel genoemd als negatieve dingen".

Misschien zit daar een kern van waarheid in, misschien ook niet.
Ik zwerf al vanaf het begin op dit forum rond (en daarvoor nog op het msn forum) en heb toch wel een aantal opmerkelijke dingen gelezen.
Een hoop problemen die mijn 307 gehad heeft, werden na verloop van tijd door anderen beschreven. Een soort van deja vu gevoel.
Inderdaad, mijn 307 was zeker niet probleemloos. En gelukkig was het een 'lease'.

Voor een auto van 30.000 euro verwacht je inderdaad wel enige kwaliteit. Je koopt per slot van rekening geen Kia, Dacia, Ssangyong of Daewoo. Wat verwacht je wel: een bedrijf die een goed product maakt en als dat product niet naar behoren werkt dat naar behoren oplost. En volgens mij schiet Peugeot op dat laatste punt nogal tekort, wat ik hier zo her en der lees.

Aan de andere kant hebben andere merken vast ook problemen. Je moet dus 'geluk' hebben met je auto. Er zullen echt wel mensen zijn die hun Ford Mondeo vervloeken en hun Peugeot 307 fijnknuffelen.

Maar kunnen we alsjeblieft ieders mening in z'n waarde laten?
Opmerkingen als: jij bent pro Peugeot en "mag geen positieve opmerkingen" posten in het negatieve reacties topic en dat iemand maar voor een ander automerk moeten kiezen (en niet mag zeuren omdat het een lease is) lijken me niet aan de goede orde op dit forum bijdragen, met alle respect.

Soms heb je niets te kiezen en moet je genoegen nemen met de auto die je krijgt, in andere gevallen kies je bewust voor dit merk. Ik neem aan dat we in beide gevallen hopen een goede auto te krijgen waar we met veel plezier in kunnen rijden! En soms kan het mensen opluchten als ze hun negatieve reactie kunnen delen met (mede)lotgenoten en weer andere kunnen positieve reacties kwijt over hoe trots / blij ze zijn met hun auto. Daar is het forum uiteindelijk toch voor?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 - 23:27:11 

Geen speld tussen te krijgen :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2009 - 02:03:19 

michel1975 schreef:
Geen speld tussen te krijgen :D

+1

Ik ben blij met mijn mooie 307 SW en ik hoop dat ik geen pech krijg met deze auto. Ik heb al een keer een kapotte distributieriem gehad met mijn Laguna (in 2004) en die grap kostte me ongeveer 1900 euro. Ik rijd mijn auto's privé, dus het is een erg dure hobby, helaas.

Ik baal er van als ik veel slechte verhalen lees over een auto die ik ook heb en vind het leuk om positieve dingen te lezen over mijn auto. Het belangrijkste blijft echter dat je kritisch mag en moet zijn, terwijl er niet op de persoon gespeeld wordt (dit is een algemene opmerking).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 - 23:59:39 

De tevredenheids trofé 2009 is er.

Er is helaas niet veel veranderd.

http://www.autoweek.nl/tevredenheidstro ... &jaar=2009

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 - 12:22:33 

keesie schreef:
De tevredenheids trofé 2009 is er.

Er is helaas niet veel veranderd.

http://www.autoweek.nl/tevredenheidstro ... &jaar=2009

Had je toch een 308 moeten kopen, die is beter dan de mondeo :lol:

gr Rick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 - 13:05:47 

Zelfs dacia staat zeer hoog genoteerd... zelf Alfa :lol:
Zegt toch genoeg hehe

Tja duidelijk mensen die er nix van kennen...
Sorry dat ik het zeg maar algemeen autoweek.nl enz zijn gewoon mensen die denken dat ze het kennen....

Een totaal andere visie dan de gemiddelde mens ( op elk vlak )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 - 21:37:08 

't is beleving, wat verwacht je en hoe tevreden ben je dan.

Zo zie je b.v. ook de toyota Igo veel slechter wordt gewardeerd dan b.v. de C1 of 107. (het zijn wel dezelfde auto's).
Blijkbaar is het verwachtings patroon van een Toyota anders dan van de andere 2.
De Igo valt dus tegen.

Hoe meer de auto naar onderen in de lijst staat, hoe minder men te vreden is.
Wat nu op valt is niet dat de 2 peugeots weer onder aan staan, maar wel dat ze een stuk lager staan dan de 3e van onderen. er zit gewoon een sprong in de grafiek.

De 308 is ook door P op de markt gebracht als de opvolger van de 307 maar dan vooral als auto van betere kwaliteit. Dat lijkt te kloppen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 - 22:44:45 

maar is het niet zo dat er 200000000000 peugeot 307-407 rijden en 30 honda's jazz in nederland

was dat ook niet zo toen er bulten opel kadetts reden dat het slechte autos waren maar komt dat niet gewoon omdat er zoveel van rijd dat je vaak alleen maar de slechte dingen onthoud en de goede dingen voor gewoon neemt
ik rij al 20 jaar peugeot van klein naar groot ik heb pas 1 x een hele slechte gehad en dat kwam door de lpg elende met 350000 km
maar mag het dan ook
voor de rest ik klaag niet hoor overal is wel wat mee maar ferrari is ook slecht als er meer van rond zouden rijden maar dei 10 die er in nederland zijn???????

of heb ik het nu voud

marcel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 - 22:47:49 

bestaat de autoweek niet uit tandarts lezers uit de leesmap en die weten niet wat ze ze zeggen wat die zijn zenuwelappig voor de witte jas :lol:

marcel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 - 13:37:00 

:lol: Nee hoor. Zo vaak kom ik niet bij de tandarts. :wink:
Om aan het onderzoek mee te doen mag de auto tegenwoordig ook niet ouder zijn dan 2 of 3 jaar.

Verder worden de resultaten "afgeroomd" naar een vergelijkbaar gemiddelde waardering. Daardoor hef je de verschillen tussen het 10-model en het 3000-model grotendeels op.
Uiteraard heb je geen invloed op het stemgedrag van mensen. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 - 17:11:40 

geeft ook niks
dan zijn er mensen die ze niet willen kopen
dan blijft er meer keuze voor ons over

hahahhah

marcel

Profiel  

Berichttitel: Consumentenbond
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 - 21:38:05 

De consumenten bond brengt ook elk jaar een auto gids uit, met "objectieve testinformatie" en andere wetenswaardigheden.

Wel leuk om te lezen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 - 22:24:15 

Pffff...wat ben IK blij dat ik me in het verleden met dit topic niet heb bemoeid...!! :shock:

@carfan307: Mooi gesproken!! Chapeau!! 8)

*denkt:...Shit...Nou doe ik het toch!! :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 okt 2009 - 13:33:25 

Peugeot is zo slecht nog niet denk ik maar ze moeten eindelijk eens hun problemen leren oplossen.
Dingen als dubbel vliegwiel, koppelingen die te snel kapot gaan, en een hoop andere dingen zijn toch volgens mij difinitief op te lossen maar het blijft maar terug komen, ze doen er blijkbaar niks aan.
Dat zal bij mij ook de reden zijn om mijn volgende aankoop bij een ander merk te doen, ook al omdat de modelen van de laatste jaren me niet meer aanspreken.
Elk merk heeft wel iets maar ik waag mijn kans toch bij een ander al zal dat nog wel even duren want met 56.000km op de teller rijd ik er nog wel een tijd mee door.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]