307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 25 sep 2018 - 21:09:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kwaliteit 307 faseII ?
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 - 19:41:30 

Gisteren naar de garage geweest voor onderhoud.
Niets bijznder, olie + filter + nieuwe remblokken vooraan (70000km) + nieuwe klapsleutel (nog garantie)
Dan kwam de aap uit de mouw, of was het uit mijn 307?
Amper 2 jaar en 70000km oud.
Een olie lek om U tegen te zeggen aan de karterpan. >>> nieuwe dichting plaatsen. Regelmatig start problemen, zeker wannneer de brandstoftank over half leeg is. >>> Beluchting defect, dus nieuwe brandstof tank. Waterlek via de ruitenwisserbak, gevolg bekleding aan het schutbord bijna rottende. Dit alles word gelukkig nog onder garantie vervangen. Heb nog garantie tot 14/07/08.
Ga volgende week eens vragen wat er bij de volgende onderhoudsbeurt moet vervangen worden. Begin er langzaam genoeg van de krijgen van die prullen. Het enige wat kwalitatief aan een peugeot is zijn zitcomfort en wegligging. Voor mechanische kwaliteit moet je er volgens mij niet zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 - 16:04:46 

Phoe dat is idd nogal wat voor zo'n jonge auto, schrik er toch wel behoorlijk van eigenlijk :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 - 19:46:32 

koppeling + drukgroep is ook al vervangen bij 55000km (garantie)
Kort daarna handremkabels blijven hangen: blokken verbrand, schijven blauw + nieuwe handremkabels (gedeeltelijk garantie)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 jul 2008 - 23:57:24 

De kwaliteit is beter dan die van fase 1, iets minder bedroevend dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 - 18:43:01 

keesie schreef:

Nou, dat is dan hoopvol hoor :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 - 22:22:34 

Er is echt nog wel hoop hoor.
SW uit juni 2006 met nu ruim 100.000km op de teller.
Hersteld onder garantie: egr-klep en raammechaniek i.v.m. storing in motor elektrisch bestuurdersraam (storing af leverantie).
Voor de rest alleen normaal onderhoud, vervangen banden, lampjes e.d. en in juni 2008 kromme achtervelg (staal) vervangen a 35 euro.

Dus het kan ook zonder de franse slag....
:lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 - 20:08:33 

keesie schreef:

Met mijn Fase 1 heb ik de 1e twee jaren veel kommer en kwel :cry: :cry: gehad maar het derde jaar is de 307 probleemloos :D doorgekomen :!:

Sinds maart dit jaar een Fase 2, nu op ruim 40k en zonder maar 1 probleem :D :D :!:

Heerlijke auto en stukken beter :) :!:

Peter :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 - 23:31:34 

ik snap niet dat jullie zoveel problemen hebben met jullie auto's
ik rijd nu 2.5 jaar rond met mijn 307 (en met momenten word er niet zacht zinnig mee omgegaan) heeft bijna 50000 km en niks van problemen

peugeotfreak is the name and peugeot is the game

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 - 00:00:54 

Hoeveel 307's rijden er :?: en hoeveel mensen gaan op zoek naar een forum omdat ze geen probleem hebben :?: dat geeft naar mijn idee een slecht beeld van de kwaliteit van een auto, ongeacht welk merk.
Tel bijvoorbeeld eens op problemcar het aantal geregistreerden die een positief verhaal hebben...

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat sommige mensen alles stuk hebben wat er ook maar mogelijk stuk kan gaan en anderen juist niet (lijkt soms wel eens op zoeken naar een probleem omdat ze weten dat het vaker voorkomt) :? Laat bijvoorbeeld eens 3 mensen posten dat ze een lekke linker achterband hebben en zie dan: :idea: die zelfde mensen hebben er plotseling ook last van.

En NEE, ik heb GEEN aandelen Peugeot :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 - 00:34:24 

...Tja...Het aantal POSITIEVE reacties staat tot op heden op 52 tegenover 39 NEGATIEVE...

De reacties binnen deze subgroepen houden nagenoeg dezelfde tred met resp 431 en 417...

Hoe dan ook...Ik WAS tot het moment van de verkoop zeeeeeer tevreden over m'n SW...Een heerlijke wagen en eerlijk gezegd de "goeiste" wagen die tot nu toe heb mogen rijden...

Ja...toegegeven...ook de SW had zo zijn gebreken (af fabriek??) en misschien kwamen die vaker voor dan gemiddeld...Maaaaarrrrrrrr...is dat niet zo bij elk merk???...Elk merk kent toch wel een soortgelijk probleem als bijvoorbeeld een massavliegwiel...denk maar eens aan de slappe schijfremmen destijds van de Ford Sierra's...En ook andere merken kennen zo hun "maandagochtend- en vrijdagmiddagauto's"... :?

Je hoort (in tegenstelling trouwens tot de verhouding positieve en negatieve reacties in dit forum) nu eenmaal vaker over "griezelverhalen" bij gekochte goederen en dus ook auto's...en de pest is dat die "beter" blijven hangen dan de positieve....maar is dat niet gewoon een soort van menselijke eigenschap??... :?

Ik blijf gewoon onverminderd POSITIEF...ongeacht merk en/of model auto...!!! 8) 8) 8) 8) 8)

*denkt:...the moose has spoken... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 - 02:17:40 

Arbres schreef:
Wat ik ook opmerkelijk vind is dat sommige mensen alles stuk hebben wat er ook maar mogelijk stuk kan gaan en anderen juist niet

Ik heb 36 jaar een wagenpark beheerd van op het laatst toch zo een 120 wagens bestaande uit Audi VW Mercedes en ik kom toch ook bij uw bevinding terecht hoor.
Er waren er waar nooit iets aan kwam en er waren er waar alles aankwam en dan ook nog eens ongeacht welk merk en type ze reden het enige dat het zelfde was het manneke dat er mee reed.
Ik heb daar een dame gehad uit Gent en die kwam elke week wel eens langs en telkens was het een piepje hier een piepje daar, ik heb me wel eens afgevraagd of ze me graag zag en daarom haar auto mishandelde.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ik heb niet graag dat ze iemand ontslaan maar toen ze twee jaar bij de firma werkte kreeg ze hare C4 en daar ben ik mijn bazen nog steeds dankbaar voor. De auto die zij had was ook twee jaar oud en ging door naar de secretaresse van de grote baas en die heeft er zeer tevreden en zonder problemen mee gereden tot hij op vier jaar is vervangen door een nieuwe.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 - 03:53:02 

Jammer dat Sus en Abres de kwaliteits problemen zo bagatelliseren,
Zo rij ik al auto van af mijn 18e en dat is 33 jaar geleden.
Ik heb dan ook wel heel wat auto's gehad, in het begin meestal oudere auto's waar ook wel 'ns wat aan mankeerde. Later werden dat jong gebruikte auto's. Er werd altijd veel meegereden (tot 400kkm aan toe).
De problemen die ik met deze laatste auto's had waren niet noemenswaardig, ook bij onderhoudsbeurten was er nooit wat aan de hand.
Tot dat ik besloot om nieuw te gaan rijden, is wel duurder maar dan heb je de eerste jaren alleen maar het reguliere onderhoud, zeker als je dan ook nog eens diesel gaat rijden (dacht ik).

BEN IK EVEN BEDROGEN UIT GEKOMEN !!!!!!

Deze 2 307'ns hebben ieder meer problemen gehad dan alle auto's er voor bij elkaar. Ook bij de onderhoudsbeurten waren er lagers, fusé's en weet ik nog meer al versleten.

Mijn oude Renault (de laatste voor de P's) rijdt hier in het dorp nog steeds rond, deze is inmiddels 17 jaar.

Overigens bevestigd autoweek dat de diverse Peugeots nu niet de meest betrouwbare auto's zijn, bron tevredenheids trofee.

Met peugeot overigens nog nooit een lekke band gehad.
Wel problemen met de koppeling, springende achterruiten, spiegels die niet open klappen, olienivo meter, versleten lagers, turbo, koeling, enz.
Het feit dat meer mensen hier last van hebben (gehad) zegt toch niets over kudde gedrag, maar wel alles over een product problemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 - 17:06:30 

Autoweek Tevredenheidstrofee is nu niet echt iets waar je waarde aan kunt hechten. Het heeft eerder iets van aandelen,....dus gebakken lucht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 - 18:22:32 

De tevredenheids trofee wordt samengesteld uit de waardering die lezers van site en het blad, het is dus volledig onafhankelijk.

De vragen die gesteld worden zijn vragen in de trand van "hoe vaak heeft uw auto (buiten normal onderhoud) in de garage gestaan".
Er wordt dus naar feiten gevraagd en niet naar de mening over de auto.
Blijkbaar hebben de peugeots (en ook andere merken hoor) nog al wat problemen.
In het geheel komt dus naar voren dat bepaalde auto's weinig problemen hebben en andere juist weer meer.

Vooral jappen scoren goed en fransen slecht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 - 20:46:33 

keesie schreef:
De tevredenheids trofee wordt samengesteld uit de waardering die lezers van site en het blad, het is dus volledig onafhankelijk.

En dat geloof jij nog steeds.... Niets van/in Autoweek is onafhankelijk :twisted:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]