307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu do 24 mei 2018 - 21:45:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2008 - 23:53:35 

mijn 307 is mijn 4de peugeot en ik moet zeggen niets dan lof voor het merk (miss moet dit bij pos.reacties staan :D ) ik heb bij mijn vorige 3 406en altijd zelf onderhoud gedaan en nooit heb ik grote problemen gehad. nu de 307 rijd ook perfect :D

groeten Erwin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2008 - 00:13:16 

Super-Cab schreef:
keesie schreef:
De tevredenheids trofee wordt samengesteld uit de waardering die lezers van site en het blad, het is dus volledig onafhankelijk.

En dat geloof jij nog steeds.... Niets van/in Autoweek is onafhankelijk :twisted:

Ja dat geloof ik, je ziet ook de problemen die hier op de site gemeld worden ook bij autoweek naar voren komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2008 - 02:20:08 

Keesie schreef: Jammer dat Sus en Abres de kwaliteits problemen zo bagatelliseren

Het wil toch ook niet zeggen dat ze allemaal bagger zijn, er zijn ook best wat tevreden gebruikers.
En als je echt tevreden wil zijn en zonder problemen wil rijden koop dan een Jap daar komt niks aan.
Als ik nu nog een nieuwe moest kopen was het terug een jap, mijne Honda en Mitsubishi waren de beste die ik gehad heb en vooral de laatste staat nog eenzaam aan de top.
Ik vind het ook heel erg voor u keesie dat je een hele slechte hebt getroffen en ik geloof u ook wel, ik wens je veel geluk met uw volgende wagen en hopelijk lezen we daar nog wel eens over hoe goed die is.
Het is in ieder geval een mooie wagen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 - 23:26:07 

Zal ik dan ook maar mijn steentje bijdragen aan de discussie. Ten eerste voor de mensen die steeds maar weer vertellen hoe geweldig hun 307 is. Kijk eens hoe dit deel van het forum heet. En probeer eens niet jullie wil op te leggen. Ik moet helaas ook constateren dat de 307 fase 2 hdi verre van betrouwbaar is. En voor de critici onder jullie dit is niet alleen gebasseerd op mijn auto maar ook op 8 anderen. Namelijk de auto's van mijn collega's. Alle 8 hebben ze dezelfde klachten. Storing emissiesysteem, storing snelheidscontrole, oliedruk, etcetera. Zo kan ik nog wel even een tijdje doorgaan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de koplampen die de 307 eet. Ongeveer 1 setje per maand. Van 6 van de acht zijn de motormanagement computers al vervangen. van 4 van de k8 zijn er al weerstanden geplaatst achter de koplampen. Blijkt namelijk dat de dynamo bij een koude start teveel volt levert. Ik ben oprecht blij dat het een leaseauto is, want prive was ik niet echt blij geworden van de rekeningen. Kom dus niet aan met dat ik pech heb. Er is iets structureels mis met de 307 dat wil zeggen met de 1,6 HDI. Over de benzineversies kan ik niet oordelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 - 01:36:55 

Als je eens logis nadenkt zal je ook beseffen dat auto's niet beter worden maar slechter. Ik ontken ook niet dat er geen problemen zijn bij Peugeot hoor maar op al die jaren dat ik Mercedes, VW en Audi heb gedaan kan ik jullie wel zeggen dat daar ook problemen zijn hoor.
Als je kijkt dat men jaren terug 90pk haalde uit een 2000cc motor, dan 90pk, 110pk, 136pk uit een 1600cc motor, nu men nog meer pk's uit dikwijls nog lichtere motoren, de olieinhoud van een karter steeds kleiner word, de intervallen van onderhoudsbeurten steeds langer, zeg nu eens eerlijk denk je dat een motor nog zolang mee gaat gaan als een van jaren terug.
Als men kijkt dat de winstmarges op auto's steeds kleiner zijn geworden wat als gevolg heeft dat fabrikanten op alles en nog wat gaan bezuinigen om een auto toch maar zo goedkoop mogelijk te maken, ze kiezen niet meer voor de degelijkste oplossing hoor maar voor de goedkoopste.
Waar halen ze dan nog hun winsten, juist aan wat er achteraf allemaal aan komt, en aangezien we allemaal een auto willen met voor alles een knopje inplaats van dat we bv een raampje open moeten draaien zit er op een hedendaagse auto een hoop rommel die kapot kan gaan.
Zit dat er allemaal niet op dan moeten we hem niet meer hebben.
Ik ben er vast van overtuigd dat de toekomstige auto's nog grotere rommel gaan zijn omdat we voor zo weinig mogelijk geld een schone, snelle, krachtige met toeters en bellen auto zullen willen.
Dan dat lampenprobleem dat sommige steeds aanhalen hoe komt dat?
Vroeger had een auto een spanning van 13.8volt, ga nu maar eens meten hoeveel volt sommige geven er zijn er bij tot 15volt en meer (zal morgen de mijne eens nameten) vroeger had je de H4 lampen waarin zich twee gloiedraden bevonden en een relatief grote lampinhoud, daarna zijn die lampen verdrongen door H1 lampen en toen is de mizerie begonnen, die lampjes zijn heel wat kleiner dan een H4 lamp waardoor die veel heter worden. Als je vroeger op een wagenpark 1 H4 lamp per maand kapot had had je met de H1 lampen er 10 per maand kapot. Dan is de H7 lamp gekomen waarvan ik dacht dat het probleem van kapot springende lampen opgelost zou zijn, niks is minder waar het is enkel een verbeterde lampvoet die verkeerd monteren beter tegen gaat en is bovendien ook een veel duurdere lamp dan H1 het doel is evenwel bereikt want die brengt meer winst op in €€€€€€€€€ dan wel te verstaan.
Ook bij Mercedes, VW en Audi springen lampen als zot.
Ik denk dikwijls aan mijn Canon printer daar zitten 5 inktpatronen in en als ik die allemaal vervang dan kost me het op een paar euro's na zoveel dan wat die printer nieuw kost. Kennelijk gaat het met auto's ook die kant op, nieuw spot goedkoop maar owee als er iets aan komt.
We zitten immers niet meer in den tijd dat men een Mercedes 190D of 250D kocht waarvan ik zelfs een exemplaar (250D) weet die 1.200.000km met dezelfde motor heeft gereden en toen ben ik hem uit het oog verloren (verkocht aan ginderachter).
Mijn dochter had een Golf II (verleden jaar verkocht ook aan ginderachter) met meer dan 500.000km op de teller (de teller viel zelfs regelmatig stil van de slijtage) 17 jaar oud. Ik heb hem destijds gekocht toen er 100.000km op stond en heb er 1 keer een nieuwe koppakking en distributieriem in gestoken. Zoiets kan je nu niet meer kopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 - 22:38:04 

Sus, even wat onzin uit de weg ruimen.

Lood accu's (het maakt niet uit welk type of merk), hebben een bron spanning van 2 volt, bij 6 cellen geeft dat dus 12 volt.
Bij een volle accu is de spanningn wat hoger.
Accu's die onder een continue lading staan, zoals b.v. in brandmeldcentrales worden geladen met een spanningsbron van 13,6 of 13,8 (max) volt geladen. Hierbij is het laadcrcuit niet geregeld.
Accu's zoals in auto's worden gebruikt worden wel actief (geregeld) geladen. hierbij wordt de accu tot 14,4Volt geladen. (bij elke auto dus!!!!).
Als de spanning hoger is dan is er wat stuk en moet je het repareren.

De Peugeot 307 (eerste fase) wordt zelfs bij de dealer toegegeven dat er problemen in zaten. Ze geven zelfs aan dat de 308 een verbeterde 307 is.

Mijn huidige auto, een ford mondeo (full optie), heeft nog heel wat meer electronica dan de 307 had. Alles werkt naar behoren, na ruim 20kkm nog geen enkel probleem.
Mijn 307 stond het laatste jaar 41dagen in de garage, totaal in 3 jaar bijna 100 dagen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 - 23:21:39 

Sus, even wat onzin uit de weg ruimen.

Pak maar eens een multimeter in de hand en meet het maar eens na.

De dichtheid van het elektroliet kan worden gezien als een maat voor de ladingtoestand van de batterij; 100% geladen 1.28, 50% geladen 1.16 en ontladen 1.04 kg/l. Bij het laden stijgt de interne weerstand van de batterij en de laadspanning bedraagt tegen het einde van de lading ca. 2.7 Volt per cel. Onder belasting kan de spanning tot onder de 2 Volt per cel zakken.
Hoeveel is volgens jou 2.7volt maal 6.
Er word gezegd dat een batteij maar met 14,4 Volt geladen word maar meet het maar eens na, in de praktijk zullen je ogen opengaan hoever sommige er over komen zelfs spliksplinternieuwe auto's.

En had jij geen FORD das hier een PEUGEOT forum , maar je kan het blijkbaar niet laten van hier altijd te komen spuwen hoe slecht je Peugeot wel was , lazer op joh

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 01:23:46 

Sus, gaan schelden heeft geen zin, dat zegt vooral wat over je zelf.

Maar de inwendige weerstand van een accu veranderd niet onder invloed van de lading.
De weerstand kan wel veranderen maar dat is onder invloed van veroudering, slecht onderhoud en overlading.
De inwendigeweerstand zegt ook niets over de onbelaste (bron)spanning

Ik zou het handboek accu's er eens op na slaan, voordat je nog meer dingen over accu's plaatst.

Feit blijft dat onze 307's onacceptabel slecht waren, ik wil wel een lijstje publiceren met alle problemen dan kan je zelf beoordelen of ik ontevreden mag zijn of niet.

We hebben overigens nog een peugeot.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 03:07:49 

Je moet maar eens met een goeie multimeter nameten hoeveel volt de alternator naar de accu stuurt, die voltages van de accu zelf die kloppen met wat je zegt maar als de alternator er meer naar toe stuurt komt dat ook bij de rest van de verbruikers toe zoals bv de lampen.
En wat jij mee gemaakt hebt met uw 307 dat weet en geloof ik allemaal wel hoor, er zitten volgens mij strukturele fouten in sommige series van Peugeot maar dat heb ik ook al bij andere merken tegengekomen oa bij Mercedes, VW en Audi waar ik toch 36 jaar aan gewerkt heb kwam je dingen tegen die niet normaal waren.
Dingen zoals bv het vliegwiel probleem bij de 110pk versies das eigenlijk een schandaal voor Peugeot, ik snap niet dat ze dat niet fatsoenlijk op kunnen lossen. Regelmatig lees ik ook dingen als foutmeldingen die gewoon gereset worden door de dealers, das ook nog zoiets, daar los je de problemen niet mee op je moet de oorzaak weg nemen van die foutmeldingen maar daar slagen ze blijkbaar op vele plaatsen niet in en ja dan krijg je een auto die je verwenst omdat hij meer bij de dealer staat dan dat je er zelf mee rijd.
Sorry dat ik wat uit mijn slof schoot maar het is niet dat ik maar wat onzin schrijf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 11:44:29 

Sus, verontschuldiging geaccepteerd.

't is ook niet de bedoeling om mensen op de kast te jagen.

Maar over de kwaliteit van oze peugeots ben ik uitermate ontevreden, alle problemen die je hier op het forum leest heb ik ook wel gehad.

de 1e had dus de vliegwiel problemen, koelings, turbo, dynamo en gesprongen achterruit, bsi, steeds lege accu, zeer ernstige besturings problemen enz.
Ik heb toen maar besloten om de auto in te ruilen om dat het een gevaar op de weg was (door de besturingsproblemen)
De 2e (fase-2) was echter niet veel beter, voorals steeds rem problemen, niet werken climat control, niet werkende cruisecontrol, defect turbo, defecte bsi. enz.

Als je bedoeling is om 10 jaar met een auto te blijven rijden dan valt 2x nog geen 3 jaar erg tegen

Voor de eerste kreeg ik nog een behoorlijke inruilprijs maar de 2e kreeg ik maar 10k voor terug, was 35k nieuw. (nog geen 3 jaar oud)

Maar goed ik rijdt nu weer tevreden rond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 13:13:03 

Sus schreef:
Als je eens logis nadenkt zal je ........................................... heb er 1 keer een nieuwe koppakking en distributieriem in gestoken. Zoiets kan je nu niet meer kopen.

Sorry hoor maar wat een onzinuiteenzetting. Volgens mij stond er in mijn vorige posting dat jullie eens op moeten houden met het opdringen van jullie gedachtes. De problemen met de 307 zijn gewoon onaanvaardbaar. Als ik 30000 euro uitgeef voor een auto verwacht ik dat ie het doet. En met mij mijn collega's ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 13:34:36 

De rode 307 1.6 HDi is vorige week ingeleverd met 185.000 km op de teller. Op een reparatie voor olielekkage, normale slijtage- en onderhoudsreparaties is er echt niet veel schokkends kapot gegaan in de 4 jaar dat ie heeft moeten doorhobbellen.

Misschien meer geluk dan wijsheid maar met alle Peugeot's in de familie (en we hebben er veel) en de vele collega's die ermee scheuren heb ik niet de bevestiging dat Peugeot's slechter zijn dan andere merken.
De motorproblemen van onze 207THP (nog maar 4 dagen....) zijn daarop een uitzondering, maar die motor komt dan ook bij BMW vandaan :lol:

Een Peugeot is net een vrouw, die moet je liefhebben, dan pas is ze ook lief voor jou :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 14:10:05 

michel1975 schreef:
Sus schreef:
Als je eens logis nadenkt zal je ........................................... heb er 1 keer een nieuwe koppakking en distributieriem in gestoken. Zoiets kan je nu niet meer kopen.

Sorry hoor maar wat een onzinuiteenzetting. Volgens mij stond er in mijn vorige posting dat jullie eens op moeten houden met het opdringen van jullie gedachtes. De problemen met de 307 zijn gewoon onaanvaardbaar. Als ik 30000 euro uitgeef voor een auto verwacht ik dat ie het doet. En met mij mijn collega's ook.

onzin uiteenzetting.
Jij beweerd dus dat alles beter en beter word, vergeet het maar.
Het enige wat tegenwoordig nog telt is er goed aan verdienen bij de verkoop en achteraf kan je naar service fluiten, en dat zal alleen maar erger worden vrees ik.
Ik begrijp ook best wat u wil zeggen met als u een auto koopt je dan verwacht dat die zonder problemen rijd tot hij versleten is.
Wat ik maar wil zeggen is dat niet alleen Peugeot in dat straatje zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 21:29:30 

Sus schreef:
michel1975 schreef:
Sus schreef:

onzin uiteenzetting.
Jij beweerd dus dat alles beter en beter word, vergeet het maar.
Het enige wat tegenwoordig nog telt is er goed aan verdienen bij de verkoop en achteraf kan je naar service fluiten, en dat zal alleen maar erger worden vrees ik.
Ik begrijp ook best wat u wil zeggen met als u een auto koopt je dan verwacht dat die zonder problemen rijd tot hij versleten is.
Wat ik maar wil zeggen is dat niet alleen Peugeot in dat straatje zit.
Dat zeg ik niet. Ik heb het in dit geval alleen over de 307 HDI. Want laat dit nu net een Peugeot 307 forum zijn. Graag beperken tot de feiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 - 21:56:46 

normaal zitten op fora gelijk hier liefhebbers :? :roll: niemand die het verplicht om hier rond te hangen en met een 307 te rijden

komaan mense zo een fantastische wagen :D ja ik ben helemaal fan van onze 307ens (dit moet miss in positieve reacties staan)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]