307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 21 aug 2018 - 02:32:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2009 - 20:11:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb 2009 - 14:17:35
Berichten: 127
Woonplaats: Remunj
Het was kort maar absolute leuk , ik ga mijn 307 1.6 16v na 3 maanden weer inruilen voor , of een 307 HDI of een Alfa Romeo 147 JTD die waarschijnlijk meer kans heeft op slagen dan de 307 omdat deze betrouwbaarder zijn en toch iets mooier uiterlijk hebben .

Naast al die grote kosten bij mijn huidige 307 ga ik nu ook diesel rijden omdat ik toch per jaar bina 30,000 km rij .

Ik zal nooit de rij eigenschappen vergeten want wat een genot om in de 307 te rijden .

Dus ik laat jullie het nog wel weten wat het is geworden :roll:

Groeten Donnos


Laatst bijgewerkt door donnos op wo 08 jul 2009 - 20:27:42, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2009 - 21:44:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 apr 2009 - 16:11:26
Berichten: 228
Woonplaats: Zoutkamp
Ik zou sowieso het koelwaternivo in de gaten houden. De groene aanslag is verdampte koelvloeistof. Als je pomp het niet doet, wordt de motor echt wel heet en gaan er allemaal toeters en bellen. Je thermostaat zou ik wel nakijken of vervangen. Zo'n grote klus is dat niet. En kijken waar je lekkage hebt.

Veel succes.

Gr. Peter


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2009 - 22:04:26 
Offline

Geregistreerd: di 09 aug 2005 - 17:30:49
Berichten: 31
Woonplaats: Z O Brabant
Kijk eens bij je thermostaathuis, rechts langs je motor. Kan zijn dat de pakking lekt. Heb dit vorig jaar gehad, temp bleef normaal. Succes, Twan


Bijlagen:
b1kk02gd.gif
b1kk02gd.gif [ 29.21 KiB | 9551 keer bekeken ]

_________________
1.6 XSI 16v 2002
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 - 14:39:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 dec 2006 - 20:03:27
Berichten: 1986
Woonplaats: bananenrepubliek noord
lionking schreef:
Kijk eens bij je thermostaathuis, rechts langs je motor. Kan zijn dat de pakking lekt. Heb dit vorig jaar gehad, temp bleef normaal. Succes, Twan


Je moet niet aan de linkerkant van de motor gaan kijken als hij aan de rechterkant lekt (als je er voor staat).
Volgens mij lekt er koelvloeistof uit het vulbakje en dat kan komen doordat onder aan het bakje de klemband van de slang niet goed vaststaat (in het beste geval) of dat (in het slechtste geval) er overdruk in het koelsysteem is, en er zo koelvloeistof langs het overdrukventiel verdwijnt en dat is de vulstop.

_________________
Ex Peugeot 307 break 90pk 2004.
Waarschuwing het 307 forum kan verslavend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 - 19:07:03 
Offline

Geregistreerd: di 09 aug 2005 - 17:30:49
Berichten: 31
Woonplaats: Z O Brabant
Sus schreef:
lionking schreef:
Kijk eens bij je thermostaathuis, rechts langs je motor. Kan zijn dat de pakking lekt. Heb dit vorig jaar gehad, temp bleef normaal. Succes, Twan


Je moet niet aan de linkerkant van de motor gaan kijken als hij aan de rechterkant lekt (als je er voor staat).
Volgens mij lekt er koelvloeistof uit het vulbakje en dat kan komen doordat onder aan het bakje de klemband van de slang niet goed vaststaat (in het beste geval) of dat (in het slechtste geval) er overdruk in het koelsysteem is, en er zo koelvloeistof langs het overdrukventiel verdwijnt en dat is de vulstop.


Als je goed leest staat er toch duidelijk rechts, niet links en als je iets uitlegd over een motor sta je er voor en niet erachter.....pakking thermostaathuis kaduuk

_________________
1.6 XSI 16v 2002


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 - 20:09:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 dec 2006 - 20:03:27
Berichten: 1986
Woonplaats: bananenrepubliek noord
Sus schreef:
lionking schreef:
Kijk eens bij je thermostaathuis, rechts langs je motor. Kan zijn dat de pakking lekt. Heb dit vorig jaar gehad, temp bleef normaal. Succes, Twan


Je moet niet aan de linkerkant van de motor gaan kijken als hij aan de rechterkant lekt (als je er voor staat).
Volgens mij lekt er koelvloeistof uit het vulbakje en dat kan komen doordat onder aan het bakje de klemband van de slang niet goed vaststaat (in het beste geval) of dat (in het slechtste geval) er overdruk in het koelsysteem is, en er zo koelvloeistof langs het overdrukventiel verdwijnt en dat is de vulstop.


Je hebt gelijk links moest rechts zijn en rechts moest links zijn maar volgens mij zit de thermostaat rechts en is waar het lek zich bevind links onder het vulbakje van de koelvloeistof.
Jij denkt dus dat het lekt aan het thermostaat huis maar ik denk dus dat het lekt aan het vulbakje.
Een van ons zal wel gelijk hebben dus. :lol:
(Ik weet wel niet juist over welke uitvoering het hier gaat dus ik kan er ook naast zitten)


Als je goed leest staat er toch duidelijk rechts, niet links en als je iets uitlegd over een motor sta je er voor en niet erachter.....pakking thermostaathuis kaduuk
Daar moet je wel mee op letten want de echte kant van de auto is tegenovergesteld, de stuurkant voor ons dan wel te verstaan is links.

_________________
Ex Peugeot 307 break 90pk 2004.
Waarschuwing het 307 forum kan verslavend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 - 08:11:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 apr 2009 - 16:11:26
Berichten: 228
Woonplaats: Zoutkamp
Beste sus en lionking,

Links is, waar je duim rechts zit!
Ik hoop dat Donnos daar ook iets aan heeft.

Gr Peter


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 - 11:45:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb 2009 - 14:17:35
Berichten: 127
Woonplaats: Remunj
edit


Laatst bijgewerkt door donnos op wo 08 jul 2009 - 20:28:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 - 13:31:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 apr 2009 - 16:11:26
Berichten: 228
Woonplaats: Zoutkamp
Das echt balen!
Ik had zelf ook al aan de koppakking gedacht, maar wou je niet bang praten.

Veel succes met de auto verder.

Gr. Peter


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 - 14:29:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 dec 2006 - 20:03:27
Berichten: 1986
Woonplaats: bananenrepubliek noord
Das dus wat ik bedoel met: (in het slechtste geval) er overdruk in het koelsysteem is, en er zo koelvloeistof langs het overdrukventiel verdwijnt en dat is de vulstop.

_________________
Ex Peugeot 307 break 90pk 2004.
Waarschuwing het 307 forum kan verslavend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 - 14:42:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2008 - 13:58:19
Berichten: 620
Woonplaats: Den Haag
Sus schreef:
Das dus wat ik bedoel met: (in het slechtste geval) er overdruk in het koelsysteem is, en er zo koelvloeistof langs het overdrukventiel verdwijnt en dat is de vulstop.


Ik heb toch het idee dat een lekkende koppakking nog slechter is dan jouw slechtse geval. Maar, ik ben geen techneut.

Dat is echt balen Donnos.

_________________
Ex 207 HB Pack 1.6 16V 120PK / 10-2007
Ex 307 SW Roland Garros 2.0 16V automaat / 06-2005 / Fase 1.5
Ex Partner 1.6 16V


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 - 17:50:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb 2009 - 14:17:35
Berichten: 127
Woonplaats: Remunj
edit


Laatst bijgewerkt door donnos op wo 08 jul 2009 - 20:28:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 - 20:38:46 
Offline

Geregistreerd: di 03 jun 2008 - 22:28:27
Berichten: 57
Woonplaats: Bergen op Zoom
misschien is het een restant van de vorige keer dat de pakking is vervangen. Ik heb ook een pakking moeten vervangen bij mijn tweede auto en nadat ik een paar maanden na de reparatie onder de kap keek schrok ik me rot, overal aanslag. Toen alles schoongemaakt en verwijdert (gaat wel moeilijk, bakt goed aan) en nooit meer wat teruggezien. Kost je allen een uurtje schrobben met een staalborstel en sopje. Je kan het altijd nog laten doen als het blijkt te lekken. Suc6 ermee.
Predrag

_________________
307 1.6 16v Aut. Al4 XS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 - 20:47:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 dec 2006 - 20:03:27
Berichten: 1986
Woonplaats: bananenrepubliek noord
peterpan schreef:
Sus schreef:
Das dus wat ik bedoel met: (in het slechtste geval) er overdruk in het koelsysteem is, en er zo koelvloeistof langs het overdrukventiel verdwijnt en dat is de vulstop.


Ik heb toch het idee dat een lekkende koppakking nog slechter is dan jouw slechtse geval. Maar, ik ben geen techneut.

Dat is echt balen Donnos.


Doordat de koppakking lekt komt er overdruk op het koelsysteem.

Koppakkingen gaan vooral kapot door een slechte rijstijl al wil ik niet zeggen dat dat in uw geval ook zo is.
Met een slechte rijstijl bedoel ik in eerste plaats met koude motor hoge toeren maken, daar doe je een motor zeer mee.
Ook zijn mij gevallen bekend van slechte herstellers die de raakvlakken waartussen de koppakking komt bijna niet schoon maken (tijd is geld weet je wel) met als gevolg dat de nieuwe koppakking niet goed afsluit en binnen de korste keren terug lekt.

_________________
Ex Peugeot 307 break 90pk 2004.
Waarschuwing het 307 forum kan verslavend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 - 00:58:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb 2009 - 14:17:35
Berichten: 127
Woonplaats: Remunj
edit


Laatst bijgewerkt door donnos op wo 08 jul 2009 - 20:28:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling