307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 23 apr 2018 - 09:19:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: inruil waarde 307
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2005 - 14:17:39 

hallo ik wilde klagen over de inruilwaarde van de 307. ik heb een 307 1.6 16v type xt van 1-10-2001 deze wil ik gaan inruilen voor een 206 airline2 omdat mijn vrouw te weinig km's maakt en deze auto te groot is voor haar. ik naar de dealer in rotterdam waar deze even in het boekje ging kijken en terug kwam met het bedrag wat de waarde zou zijn toen werd het wel een beetje zwart voor mijn ogen nl 9.500 euro :evil: terwijl ik deze auto 2 jaar geleden nog gekocht heb bij de dealer voor 16.000 euro das dus een afschrijving van 6.500 euro :( of terwijl bijna 14.000 oude guldens das toch niet normaal?. wie weet een peugeot dealer waar ze nog wel een normaale inruil prijs geven?. het zou mooi zijn om iedergeval 11.000 euro inruil waarde te krijgen. hieronder de gegevens van de auto:

* 307 1.6 16valve XT*
* bouwjaar: 1-10-2001 *
* 5 deurs
* 1.6 16 valve *
* kleur: paars metalic *
* km stand 53000 km *
* getinde ramen*
* airco *
* electriche ramen (voor)*
* abs *
* stuurbekrachteging *
* 6 airbags *
* centrale deur (super) vergrendeling *
* in hoogte hoogteverstelbare Stoellen *
* verstelbaar stuur *
* 3 hoofdsteunen achter *
* 2 armsteunen *
* boardcomputer *
* 110 pk *
* metalic lak *
* cd speler met mp3 *
* 16” black chrome velgen *
* NOOIT in gerookt *
* geen krassen en deuken*
* aankoop bewijs van de peugeotdealer aanwezig evenals het onderhoudsboekje *

hier staan de foto’s van de auto: http://www.picturetrail.com/gallery/vie ... &members=1

als het echt zo is dat ze er echt niet meer voor geven dan overweeg ik om een ander merk aan te schaffen omdat ik dan het idee heb dat ook peugeot geen restwaarde meer heeft .

Laatst bijgewerkt door chervesa op wo 09 aug 2006 - 15:48:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Restwaarde 307
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2005 - 14:29:02 
Site Admin

Hoi Chervesa,

Ik wil hier graag even op reageren, volgens mij kun je als je een grotere of een gelijkwaardige wagen koopt bij je dealer wel die 11.000 Euro vragen en krijgen.

Reden is dat er op een kleinere wagen minder marge zit en zoals je weet moet ook bij de dealer de schoorsteen roken.

De restwaarde van een Leeuw is sowiezo het hoogst van alle franse merken en de duitsers doen het niet veel beter.

Even nog een leuk rekensommetje.

Het eerste jaar gaat er 17% van de nieuwwaarde af, het jaar erop weer, enz.

Volgens mij klopt dit in het algemeen met elke auto, in elk formaat.

Cas

Verder heeft Gentry het een en ander gemodificeerd!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2005 - 16:29:37 

Het loont sowieso altijd de moeite om even te gaan shoppen.

Ik heb zelf net mijn 307XSi uit 2003 ingeruild voor een nieuwe 307cc, ben alle dealers in de regio afgeweest en heb gewoon de offertes op tafel gelegd, ze verteld dat het me niet uitmaakt welke dealer ik koop, alleen de hoogste inruil, meeste korting ofwel de beste aanbieding telt. Tussen de offertes zat een verschil van 3500 euro op de inruil van mijn oude auto, ik bedoel maar... kijk dus ook even verder dan je huidige dealer.[/u]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2005 - 16:46:04 

en de reactie van een ander: je moet je zelf alleen wel beschermen,: geen woonplaats opgeven ivm
regionale rechten der dealers.
Ik heb ook wel vernomen dat als jij bij een merk dealer komt de
taxatiegegevens in de computer ingevoerd worden en dat je er dan overal
hetzelfde voor krijgt omdat ze dan gewooon het kenteken inkloppen en
zien dat je al ergens bent geweest.

is dit waar?. dan heeft het nog weinig nut.

alvast bedankt voor de vorige tips :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2005 - 17:37:17 

Ik vind € 9500,- ook erg weinig. Als ik op autoweek kijk dan kom ik voor jouw auto op het volgende:

CarBase Waardebepaling

verkoop € 13.700
inkoop € 12.100

bouwjaar/maand oktober 2001
kilometerstand 55000 km
accessoires airconditioning, lichtmetalen velgen, metallic lak, stereoinstallatie

Normaal gesproken is deze waarde bepaling behoorlijk goed (eigen ervaring).

Bij de ANWB:

U heeft gekozen:
PEUGEOT 307 1.6 16v XT
5 deurs, Handgeschakeld (5), BENZINE

Gegevens van uw auto:
Datum kenteken uitgifte: oktober 2001
Nieuwprijs: € 21250
Nieuwwaarde extra's: € 1271
Kilometerstand: 53.000

Bereken richtprijzen

Hoeveel is deze auto nu waard?
Inruil bij autobedrijf € 11300
Aankoop bij autobedrijf met garantie € 13600
Aankoop bij autobedrijf zonder garantie € 13300
Aankoop bij merk gebonden dealer met garantie € 14200
Aankoop bij merk gebonden dealer zonder garantie € 13900
Aan/verkoop tussen particulieren € 12100

Ik denk dat je je nog maar eens met je dealer moet gaan praten of ergens anders gaan shoppen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2005 - 18:03:08 

kijk hier heb ik misschien wel iets aan. ik print dit in iedergeval uit dan heb ik tenminste nog iets voorhanden als ze weer met het boekje komen.
bedankt en ik laat iniedergeval weten hoe het gaat verlopen.
ik begin morgen ochtend gelijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2005 - 14:39:02 

hoi boy's ik ben als eerste maandag naar Davo in rotterdam charlois geweest wat een goede service daar zeg. ze wisten gelijk te vertellen dat er zelfs een 206 airline3 uitkomt in oktober dit terwijl eigenraam te schiedam mij dat niet eens vertelde. en JAWEL daar deden ze niet moeilijk over de inruilprijs die ik vroeg ik wilde 11.000 euro hebben en die kreeg ik gelijk terwijl bij eigenraam de verkoper na een rit en een kijkje in het boekje met moeite op 10.000 kwam. ik had dus wel degelijk wat aan julie tips :wink: bedankt allemaal en ik blijf inieder geval forum lid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2005 - 15:08:40 

Hummm, € 11000 is beter, maar helaas heb je het hem in de mond gelegd, ik zou hem eerst een bod hebben laten doen, maar goed, er zijn nog meer dealers......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2005 - 16:06:51 

chervesa schreef:
hoi boy's ik ben als eerste maandag naar Davo in rotterdam charlois geweest wat een goede service daar zeg. ze wisten gelijk te vertellen dat er zelfs een 206 airline3 uitkomt in oktober dit terwijl eigenraam te schiedam mij dat niet eens vertelde. en JAWEL daar deden ze niet moeilijk over de inruilprijs die ik vroeg ik wilde 11.000 euro hebben en die kreeg ik gelijk terwijl bij eigenraam de verkoper na een rit en een kijkje in het boekje met moeite op 10.000 kwam. ik had dus wel degelijk wat aan julie tips :wink: bedankt allemaal en ik blijf inieder geval forum lid.

Kan dit draadje toch nog naar de positieve reacties :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 18 aug 2005 - 10:24:51 

Chervesa,
Kan jij mij het adresje van dat DAVO in Rotterdam geven? Is dit een dealer? Want mij dealer (Mobility Centre te Ridderkerk) is 300 maal nix. Echt een k...t bedrijf. Ze verkopen een auto en voor de rest doen ze echt nada.
Met vr gr
Pelmen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2005 - 21:23:54 

Ook ik heb vorige week een nieuwe 307 bij DAVO bestelt. Dik tevreden. (Eigenlijk hoort dit berichtje dus bij positieve reacties :D ) DAVO is van huis uit een Haagse dealer die sterk aan het uitbreiden is in de randstad (www.peugeotdavo.nl) en ze hebben nu al 12 vestigingen. Volgens 'mijn' verkoper kunnen ze daarom scherp inkopen. Ze willen nog veel groter worden....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2005 - 08:37:02 

Helaas kwam ik bij Davo niet echt ver, inderdaad voor ons de grootste dealer in de regio. Als je je wagen al hebt laten taxeren kom je waarschijnlijk in een systeem, want bij elke dealer krijg je hetzelfde te horen. Verder viel het me op dat niemand zijn afspraken nakwam. Even terugbellen zat er niet bij, alsof je een broodje kaas gaat kopen. Als je prive een auto aanschaft, lijkt het erop dat je niet echt interessant bent voor ze.

Even verder gekeken en kwam bij Peugeot Woudenberg terecht. Prima contact gehad en het ging als eerste over de auto (en niet om de munten) met prima service en een goed gevoel gingen we de inruil bekijken. Die kwam ook nog eens vele malen hoger uit, was de keus snel gemaakt toch :P , afspraken kwamen ze prima na en als ze beloofd hadden om te bellen kwamen ze het ook prima na, niets dan lof voor deze dealer :lol: .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 - 11:17:48 

pelmen schreef:
Chervesa,
Kan jij mij het adresje van dat DAVO in Rotterdam geven? Is dit een dealer? Want mij dealer (Mobility Centre te Ridderkerk) is 300 maal nix. Echt een k...t bedrijf. Ze verkopen een auto en voor de rest doen ze echt nada.
Met vr gr
Pelmen

Beste Pelmen,
Mobility Centre Ridderkerk is sinds een aantal weken ook een DAVO-vestiging en volgens mijn vader (rijdt een 406) is het sindsdien al een stuk verbeterd voorwat betreft de serviceverlening. Ik zelf heb vorig jaar (privé)een 307SW gekocht bij Mulder in Alblasserdam, nadat ik "gillend" weggelopen was bij de dealer in Ridderkerk. Ik vind (tot op heden) Mulder een zeer fijne dealer en de 307 een mirakels fijne auto, maar dat hoort geloof ik in een ander topic.

Groetjes Peter

Profiel  

Berichttitel: geen gegevens opgeven.
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2005 - 13:24:47 

Hallo Allemaal

Ik lees ergens dat je geen privé gegevens op moet geven als je met je auto gaat shoppen, wat ik daar tegen in breng is het volgende, het maakt dus niets uit omdat het kenteken genoteerd wordt waar je shopt dus zijn alle gegevens bij de het volgende shop adres ja zelfs met de tijd dat je deze bezocht hebt!.

Toen ik de peug ging kopen werd mij verteld dat ik al bij andere dealers geweest was, dat klopte, wat doen dealers (meestal) die voeren jou gegevens in bij de kenteken gegevens, hetzelfde register waaruit de kilometer stand blijkt dat je bij garage geweest ben voor onderhoud, ik bedoel het register waaruit de juiste kilometer stand blijkt.

Groeten Joop

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 nov 2005 - 21:26:32 

Ik heb een soort gelijke auto verkocht. Stad en land afgeweest en de inruilwaarde varieerde van 7.500,- tot 10.500,- euro. Dat laatste bedrag heb ik er voor gekregen bij aankoop van een andere grotere 2e hands auto met een waarde van 17.000,- euro. Ga niet over 1 nacht ijs, zoek, zoek nog meer en zoek nog langer en je zal zien dat het loont..... maar 11.000,- euro ga je er niet voor krijgen... het zou me verbazen. Houdt er rekening mee dat er veel..... erg veel 307's te koop staan en dat het steeds bekender wordt dat ze niet bepaald betrouwbaar zijn te noemen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]