307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 23 okt 2018 - 03:17:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 - 00:01:39 

Nou, ik dacht toch dat het er best gezellig aan toe ging.
Maar op een forum (wélk dan ook) gaat het niet om prietpraat, maar gewoon om meningen. Die ook best eens scherp mogen zijn, als daar reden toe is.
Ik weet dus nu dat 'men' z'n autootje lief moet hebben en alle zwakke plekjes vergoelijken mag. Net als in het echte leven tussen gelieven. 8)

Maar nogmaals, dat men graag knollen voor citroenen wil hebben is gewoon niet waar.
Er is nog altijd consumentenrecht (de WET) die garandeert dat een artikel de eigenschappen moet hebben die men ervan mag verwachten.
En zeker als Peugeot tig keer zegt dat ze er zo veel prijs op stellen dat - óók een 2e hands - voor de volle 100 % in orde moet zijn en de klant even zo tevreden, mag je daar toch wel enige waarde aan hechten.

En nog even over de proefrit. Ook dat is niet meer dan een zeer vluchtige indruk. Het is gewoon niet mogelijk om de omstandigheden op te zoeken die al de genoemde grillen aan het licht zou brengen.
Ook hier weer: liefde op het eerste gezicht of niet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 - 10:14:48 

206to307sw2016v schreef:
Daarbij worden de basismodellen van iedere autofabrikant volgens mij ook nooit verkocht.

Jawel hoor 8)

@JasperW: Volgens mij is het heel simpel: jij hebt een auto gekocht die niet bij jou past. Jammer voor je, maar daar kan de auto niks aan doen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2006 - 21:32:00 

nou jasper, ik ben het helemaal met je eens dat je op elk forum je mening mag geven, maar om andere gebruikers o.a. vierkante wielen en weet ik nog allemaal wat toe te wensen??? hmm, dat kan toch wel wat behoudender!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2006 - 14:40:38 

Beste Jasper, je wenst me nogal wat toe! Nou ik wens jou ook een auto die je perfect zal bevalen, en nu maar hopen dat we het allebei niet menen. Maar goed gezien je reactie, neem ik maar niet eens meer de moeite om mijn punt duidelijker te willen uitleggen. Dan gaan we over op heel ander vlak waar dit forum niet voor is bedoeld. Succes met je wagen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2006 - 20:09:32 

Och, je moet er niet zo aan tillen dat ik een beetje de spot drijf met al die serieuze raadgevingen.
Ik had ook kunnen schrijven: 'laat er nou eens een wiel aflopen. Een kniesoor die daarop let'. (Gelukkig komt dit niet zo vaak voor, alleen wel bij m'n dochter in een Renaultje. En nou niet allemaal gaan katten op Renault, want wat is helemaal het verschil met een Peutje?)

Nee, het gaat er gewoon om dat ik vind dat we niet allemaal klakkeloos alle frutsels van de fabrikanten zouden moeten slikken.

Mijn auto is dus net zo iets als het kopen van een paard. Er zit hier en daar wel een vlekje, maar z'n gebit moet wel een beetje redelijk zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2006 - 21:13:45 

t zal wel aan mij (en wellicht ook de andere forumleden) liggen, maar ik vraag me af wat je op dit forum zoekt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 - 12:37:25 

Het antwoord op die vraag zou je kunnen vinden aan het begin van dit draadje.
En het antwoord dat ik zocht, in de verschillende reacties en de conclusies die ik daaruit trok.
Nog een keer herhaald: het kiezen van een bepaalde auto heeft niets te maken met een objectieve afweging van feiten, maar meer met vooroordelen (lees: liefde op het gezicht).
En aangezien dit een site is voor lief-hebbers, in de letterlijke zin, leidt dit draadje verder nergens meer toe.
Je moet tenslotte, zoals het spreekwoord zegt nooit stoken in een huwelijk.
Ik hou er dus hier mee op.
Al zet ik m'n vraagtekens bij het nut van de afdeling Negatieve reacties.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2006 - 14:59:33 

Hoi,

Geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelukkig. :wink:

Gr.

P.s. Kan deze toppic nu op slot?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]