307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 21 aug 2018 - 15:22:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 16:11:48 

Waar het kortom denk ik om gaat is dat de electronische snufjes in een auto leuk zijn maar dat ze vooral ook praktisch moeten zijn. Ik ben erg blij met mijn climate control en cruise control, maar voor de rest is de vertraging die de electronica veroorzaakt erg vervelend. Zo heb ik bijvoorbeeld ook moeten wennen aan het feit dat je als je een signaal met je lichten wilt geven, dat pas gebeurt als je de hendel alweer hebt losgelaten. Enzoverder enzovoort.

Geldt trouwens niet alleen voor auto's (even off topic). Vorig jaar hebben we een DVD-recorder gekocht met harde schijf enzo. Verbazingwekkend hoe lang het duurt voordat je muziek krijgt uit zo'n apparaat, nadat je hem hebt aangezet. Uit mijn 10 jaar oude CD-speler had ik binnen 5 seconden geluid. Nu zit ik voor mijn gevoel alleen al op het opstarten twee minuten te wachten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 16:47:28 

Welkom in de wereld van data transmissie;
beter een functie laten werken met enige vertraging,
dan dat als je op de claxon duwt de ramen open gaan....
:oops:
Of wel, de apparatuur moet een bevestiging geven dat het signaal ook aangekomen is, en dat is nu net de vertraging waar we het over hebben.

Overigens die regensensor die uit staat na een herstart, das wel zo prettig in de winter als je wissers aan de ruit gevroren zijn, trekt ie nm niet gelijk alle rubber naar de eeuwige jachtvelden.

Voor wat betreft algemeen met de electronica : hoe meer er in zit, hoe meer er stuk kan, ook bij Peugeot, maar ook bij Mercedes, BMW en toyota.
:roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 16:48:00 

JasperW schreef:
ik wil alleen maar een goed hanteerbare auto zonder flauwekul.

Probeer eens een DACIA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Rick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 16:55:18 

of een oude trabant ...... die roesten ook niet eens ....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 18:47:22 

Hoe dan ook, soms zijn de technische aanpassingen handig, maar op sommige punten vind ik ook dat het waardeloos is.

Stel je koopt een navigatiesysteem van 3000 pleuro, dan mag je toch verwachten dat die beter werkt dan een tomtom van 800 euro... niet dus, of moet ik iedereen nog aan het fiasco met de naam RT3 herinneren?

Dan de airco: als die al niet stuk is, dan werkt de automatische clima voor geen meter. Met 20 graden is het of te warm of te koud. Aangezien de temperatuur sensor heel onhandig geplaatst is (achter de carkit).

Dan de lampen: ook ik vind dat het licht dat een 307 naar voren uitstraalt RUIM onder de maat is. Dan moet ik er maar even nieuwe lampen in doen? Niet dus, als je een auto koopt moet het licht goed zijn (als voorbeeld: bij Ford nooit klachten). Ik heb geen idee hoe het licht van achteren is, om daarover nog maar te zwijgen.

Als je een auto met een nieuwe motor en een ingenieus motormanagement systeem maakt, zorg dan dat het werkt en dat we geen meldingen als storing emissiesysteem krijgen.

Altijd trillende banden of een trillend stuur of scheef staand stuur of weet ik al niet wat, zo moeilijk is het toch niet om een goede wielophanging te maken?

Rammels, kraaksels, piepsels en weet ik niet wat waar die auto last van heeft. Het is gewoon schandalig.

Dan nog de remmen, een geweldig verhaal.
Kromme remmen, piepende remmen, schurende remmen, alleen heeft die auto. En dan break assist! De uitvinding, ik ben er absoluut van overtuigd dat als er een noodsituatie is dit systeem uiterst addequaat de auto tot stilstand zal brengen. Alleen, bij het stoplicht denkt dit systeem al dat er sprake is van een noodsituatie. Dat een rem werkt is een goede zaak, dat ik op moet passen als ik de rem ligt aanraak is minder.
Of hoe vaak heb je niet dat een fietser een rare actie maakt en je uit schrik je voet richting rem brengt....nou raak de rem dan maar niet aan want je voelt al een remschok....kortom, mag het wat beheersder?

En dan nog de vraag of je van te voren geen proefrit gemaakt heb?
Ja natuurlijk! alleen geven ze je dan een makke benzine 307 mee waar totaal geen technisch vernuft in zit. En min of meer de enige auto die rijdt. En je denkt, zoveel mensen kunnen zich toch niet vergissen in hun 307?

Nu even iets anders...telkens als ik vragen of problemen lees probeer ik me in te houden.
Ook ik vind het een bijzondere auto, mooie lijn en dat glazen dak! In 1 woord geweldig!
En de prijs is ronduit scherp te noemen van een 307.
Allemaal pro's!

Helaas zal dit (mede dankzij de geweldige service van PN) de eerste en meteen ook de laatste peugeot zijn die ik in me leven zal rijden.
Nogmaals mijn excuses dat ik zo negatief ben over onze auto....maar ik hoop dat aankomende klanten ook eens de negatieve kanten van het verhaal lezen en dat in hun oren knopen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 19:54:21 

Ik heb nooit geweten dat een carkit af fabriek in een 307 zit; ik ga die alsnog claimen. Nu zul je wel denken :?: Die temperatuursensor zit goed, maar jouw carkit is heel onhandig geplaatst.

Overigens, ik ben na dik 3 jaar nog heel erg te spreken over de werking van de regensensor en de automatische verlichting. En je weet toch wel dat de gevoeligheid van reageren door de dealer is in te stellen? Misschien is een andere setting voor de klagers beter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 20:00:20 

Automaat schreef:
Ik heb nooit geweten dat een carkit af fabriek in een 307 zit; ik ga die alsnog claimen.

Carkit is niet standaard, is wel als optie becshikbaar, dus zal je niet kunnen claimen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 20:35:34 

Carfan en peutje.
De vraag of ik geen proefrit gemaakt heb?

Nou, eigenlijk niet. De aankoop was onder tijdsdruk en ik voelde me niet helemaal 100%. Maar mijn vrouw was er zo weg van... En we hebben wel een rondje gereden met de verkoper :oops:
Dom, natuurlijk, maar zoals gezegd voer ik ook een beetje blind op de populariteit van de 307.
Ik zal het niet meer doen.
Je kunt ook niemand meer vertrouwen... :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 - 21:02:28 

JasperW : regel 1 : altijd een proefrit maken.
Jammer dat er een en ander niet naar je zin is.....
Mijn regensensor werkt prima, en lichtsensor overigens ook.

Automaat; wat betreft NAV systeem ben ik het deels met je eens.
Probleem 1 in NL is dat over ingebouwde systemen keurig BPM geheven wordt, en wel ruim 1/3 van de prijs.
Kortom, het systeem kost "maar 1900 euro" netto.
Daar krijg je een carkit bij (in veel bekende gevallen werkt ie goed).
Een carkit inbouwen en materiaal kost rond de 400 euro.
Houden we dus nog 1500 euro over.
Gaat nog af een ingebouwde radio en TMC, gok op een honderdje of 5,
Kortom, navigatie kost eigenlijk 1000 euro.
TT met PDA rond de 800 euro zoals je zegt, maar dan zonder TMC.

Conclusie van het relaas is dat de systemen dus eigenlijk nagenoeg even duur zijn, alleen de nederlandse staat wil er zo graag een groot deel van hebben (en eisen dat ook op).
Wel ben ik van mening dat het systeem natuurlijk goed moet werken.
Neemt niet weg dat ik mijn TT ook wel eens moet herstarten .....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 sep 2006 - 11:04:36 

Zie onder.........(en dan erger je ook niet als je niet snapt hoe het werkt)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 - 14:54:38 

wat een geneuzel! Mensen we leven wel in het jaar 2006. Mensen willen meer vernuft en meer techniek. Of het werkt of niet doe niet eens zo terzake voor de meeste. Het staat intressant. Waarom kopen mensen anders b.v een computer met Windows! Als er iets niet uitontwikkeld is is dat het wel. En dan wat betrefd de proefrit, die moet je natuurlijk altijd maken. Voor mensen die twijfelen of ze wel de goeie kopen heeft Peugeot in Breukelen (edit mod) een prachtig pand staan, waar je volgens afspraak kunt rijden in een auto met uitvoering die jj zou willen kopen. Wat beterft het technisch vernuft in een 307, ben ik meer dan tevreden. Maar waarschijnlijk ben ik de enige als ik het zo hoor. Natuurlijk kan ik ook zeuren over het feit dat de automatisch dimmende binnenspiegel te veel dimt, maar aan de andere kant is het toch wel erg lekker hoor als je niet met je ogen hoeft te knijpen omdat je wordt verblindt door iemand die met grooet licht achter je rijd. Natuurlijk zou ik kunnnen zeggen dat het naar is dat de buitenspiegel in de winter niet altijd meteen wil uitklappen, maar aan de andere kant wel weet héél handig dat ie automatisch ingaat als je in een nauwe straat of een fietsstrook parkeerd. Natuurlijk kun je ook sturen zonder stuurbekrachteging, maar met is toch fijner, niet? Ondanks dat ie dan minder scherp stuurt. Ieder voordeel heeft zijn nadeel heb ik wel eens horen zeggen en dat gaat voor dit soort dingen meer dan eens op!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 - 15:37:41 

Jerolimo, wordt eens wakker!
Citaat:
wat een geneuzel! Mensen we leven wel in het jaar 2006. Mensen willen meer vernuft en meer techniek. Of het werkt of niet doet niet eens zo terzake voor de meeste. Het staat interessant. Waarom kopen mensen anders b.v een computer met Windows!

Of ga vissen met je stelling dat mensen alleen maar kul willen die niet eens hoeft te werken. De forums staan bol van de onvrede.
En voor Windows geldt hetzelfde.
Heb je wel eens bedacht dat fabrikanten zonder dat beetje tegenstoom een nog veel grotere hoeveelheid rotzooi over ons zouden uitstorten en ons er nog dik voor zouden laten betalen?

Maar ik wens je toe dat de wielen van je autootje vierkant worden, je stoel scheef zakt, spiegels als lamme vlerken wapperen, de display helder wit licht gaat uitstralen, alle lampen gaan flikkeren, de airco beurtelings bloedheet of ijzig koud wordt, of, het leukst natuurlijk, als de computer je verrast op opdrachten die je zelf niet eens zou verzinnen.

Hoe weet jij trouwens wat 'de mensen' willen?????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 - 15:48:06 

Jasper,

je vergeet 1 ding, jij hebt niet echt goed een proefrit gemaakt cq je goed georienteerd toen je deze auto kocht.
Je hebt er 1 van het eerste bouwjaar, het is alom bekend dat bij een nieuw model er altijd wel kinderziektes inzitten, de pech die jij hebt is dat de vorige eigenaar de problemen voor lief nam of een slechte dealer had, bij die dealer heb jij mogelijk jouw auto gekocht.

jij hebt dus zelf de keuze gemaakt voor deze auto, waarschijnlijk omdat ie toch wel erg goed zit ofzo.

maar goed, blijft nadeel van een gebruikte auto, je kunt niet altijd uitkiezen wat je er wel (in jouw geval niet) opwilt.

het heeft geen zin om anderen "aan te vallen" omdat zij een andere mening zijn toegedaan dan jij.

evengoed, de meeste van de ergo's heb je zelf al laten corrigeren, op zich eigenlijk weer een pluspunt dat je de accessoires ook kunt deactiveren, of niet?
Voor de overige nog problemen kun je terug naar de dealer mits je garantie hebt, anders kun je ze laten repareren, veel dingen zijn inmiddels behoorlijk gemodificeerd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 - 15:59:21 

klopt volgens mij wel (dat mensen veel gadgets willen). Mensen willen altijd zo veel mogelijk toeters en bellen voor zo min mogelijk geld. Philips heeft volgens mij ooit eens een videorecorder op de markt gebracht die alleen kon opnemen en afspelen (en vooruit+achteruit spoelen) Geen PDC, geen knipperende displays, geen zoekfunctie's etc etc. Deze is nooit een succes geworden want "men" wilde meer toeters en bellen, "Kijk eens hoeveel functie's en dat voor zo weinig geld." OK n=1 maar klopt volgens mij wel (is iets psychologisch :) )
Daarbij worden de basismodellen van iedere autofabrikant volgens mij ook nooit verkocht.

gr

Rob

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 - 21:23:09 

ik vind eigenlijk wel dat meneer Jasper zich eens beter mag gedragen op dit toch wel gezellige forum.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]