307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 23 jul 2018 - 09:58:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Miskoop
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2012 - 02:41:06 

Beste forum leden,

heb een week geleden een peugeot 307, bouwjaar 2004 gekocht met 191000km op de teller.
Dit was bij een garage in Alphen a/d Rijn. Distributieriem moest vervangen worden en er was een lichte lekkage onder de carter. Hier werd ook de prijs een beetje op aangepast.
De eerste garage waar ik ben geweest zou alles repareren+ een grote onderhoudsbeurt voor 1000 euro doen. (riem + olielekkage)
Ik ben voor een 2de opinie langs geweest bij een peugeot dealer en daar ook laten kijken. Daar werd naast de olielekkage nog een lekkende radiateur en een licht lekkende koppakking gevonden. Totale kosten +1800.

Ik ben hier erg door geschrokken en als ik zo alle forums en info op het net doorlees zinkt bij mij de moed in de schoenen.

Kan er iemand mij van advies dienen?

Profiel  

Berichttitel: Re: Miskoop
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2012 - 07:39:26 

Dus even samengevat, je koopt een auto met mankementen zonder garantie, en als er met een wagen van 8 jaar oud iets defect is schrik je daar van.

Mijn enige advies, koop nooit meer een wagen zonder garantie, en laat altijd een aankoopkeuring doen.

Voor nu, laten maken of zelf de sleutels ter hand nemen en zorgen dat de leeuw weer in top conditie komt, zul je er lang plezier van kunnen hebbben.
En laat het een les zijn voor de volgende keer neem iemand mee die verstand heeft van auto's en weet waar die bij aanschaf op moet letten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012 - 09:17:07 

aiii , dat is balen , welk bedrijf was het in alphen ?
ik ben ook al een tijdje op zoek en heb ook al verschijdene auto's in die regio gezien .

Tja ik vind t een must om iemand mee te nemen ( die ook verstand heeft )
heb al zeg ik t zelf best wel wat verstand , maar als je een auto eenmaal mooi vind,
verblindt je en kun je eigenlijk niet goed meer de negatieve dingen zien .
Die iemand die bij je is heeft meestal geen intresse in de auto , dus ziet door de looks heen .. en die blijft objectief.

IK ga waarschijnlijk donderdag kijken bij een particulier, als ik het niet vertrouw zet ik em op de brug ,
Wat kost zoon 2nd opinion bij de dealer ?

Groetjes michel

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012 - 17:26:00 

Aankoopkeuring kost verschillend per Dealer, zou verschillende in de buurt bellen en even navagen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012 - 20:39:13 

msalev schreef:
...als ik zo alle forums en info op het net doorlees zinkt bij mij de moed in de schoenen...

Tja...iets kopen zonder garantie is, als je niet weet wát je precies doet, op z'n minst een tricky aangelegenheid zoals je nu aan den lijve ondervind. Als een aanbieding te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat ook (meestal) het geval. :roll:

En dáár is de aloude discussie weer...! Je zult over het algemeen in de meeste fora (bijna) alleen de negatieve zaken lezen...Er zijn er maar weinig die posten hoe blij en tevreden hij/zij met de "nieuwe" wagen is of het nu een 307 is, een Golf of een Opel; aan elk merk en/of type mankeert immers altijd wel iets! :roll:

Wees overigens blij met deze negatieve reacties; deze leren je in elk geval de zwakke punten te herkennen en de oplossingen toe te passen die daarvoor bedacht zijn.

Ik blijf de 307, met alle "manco's" in elk geval een heerlijke wagen vinden!!

:roll: :roll: :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]