307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 24 sep 2018 - 16:01:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Einde SW
BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2005 - 16:18:53 

Omdat ik niet van plan ben nog eens dezelfde ellende mee te maken (rem-, onderstel-, uitlaat- richtingaanwijzer- en tal van andere problemen), heb ik een Toyota Corolla Verso gekocht. Hopelijk blijf ik daarmee gevrijwaard van deze ergernissen.

Ik moet echter zeggen: In deze prijsklasse rijdt niets zo goed als een 370SW. Met afstand winnaar op dit gebied. Voor het overige: een peperkoekauto.

Veel plezier met jullie Peugeots.

Martien

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2005 - 23:28:43 

Ik heb de folders hier ook liggen, ik kamp met dezelfde problemen maar dan in het kwardraat. En de mijne rijdt ook niet meer zo super sinds het gedoe met de besturing.
Welke motor heb je gekozen, die 177pk D-Cat is wel erg mooi en loopt een stuk rustiger dan een HDI.

Mijn 307 heeft net weer 2 weken stil gestaan met een kapotte bsi, gelukkig heb ik nog een reserve auto en blijf zo mobiel.
Onze 307 heeft in 2,5 jaar tijd zo'n 2,5 maand stil gestaan.

In iedergeval veel (meer) plezier in je nieuwe auto.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 okt 2005 - 06:56:31 

Ik rijd gewoon benzine en heb gekozen voor een 1,8. Ik heb nog wel proefgereden in de nieuwe 307SW, maar ondanks de verzekering dat er een aantal zaken m.b.t. onze klachten verbeterd is, durfde ik het niet meer aan. De Verso voelt veeeeeel degelijker, je krijgt standaard 3 jaar garantie, ziet er niet verkeerd uit, prachtig dashbord, zeer goede reputatie op het gebied van betrouwbaarheid. Alleen het inruilen van een vreemd merk is bij Toyota niet leuk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005 - 17:37:46 

Hoi Keesie,

Je tobt dus nog steeds verder... Ik mag de mijne a.s. maandag omruilen voor een skoda octavia. Hopelijk gaat dat wat beter bevallen, we zullen zien. Jammer is het wel van de Peugeot, rijdt lekker als alles heel is... maar dat is het probleem helaas.
Tijdens de 171000 km die ik er mee gereden heb is de lijst te lang van wat er allemaal kapot is gegaan. Tijdens de zomer vakantie nog in Frankrijk en dan als vervangend vervoer een 407... best een leuke auto, maar niet mijn ding met 2.0 benzine motor en caravan.

Grt,

Tuim

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2005 - 22:58:20 

Ja Tuim, het blijft tobben.

maar ik moet zeggen sinds de nieuwe BSI rijdt ik al een week rond zonder storingen, dat is een record.
Ik zal het voorlopig wel met de 307 moeten doen, een andere auto is mij gewoon te duur.

groeten Keesie

Laatst bijgewerkt door keesie op za 25 maart 2006 - 23:53:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2005 - 10:12:30 

Deze is ingeruild voor jawel een Toyota Avensis :lol: .

Ik wens jullie nog veel geluk en plezier in de 307 als hij rijdt is het een fijne wagen, maar ik heb het helemaal gehad met die :x bak

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2005 - 17:08:59 

Vandaag de Octavia opgehaald... en wat gaat dat als de brandweer!! Eindelijk geen trillend stuur meer en kromme schijven... Holpelijk blijft het allemaal heel!

Profiel  

Berichttitel: Einde SW
BerichtGeplaatst: do 17 nov 2005 - 11:20:08 

Ook ik heb na veel wikken en wegen besloten Peugeot vaarwel te zeggen.
Ik was dagelijks even op dit forum te vinden maar heb weinig op de topics gereageerd. Het was allemaal wel erg herkenbaar en daarom ben ik nu van Peugeot naar Toyota overgegaan. Het is een Avensis station in luna uitvoering geworden met 150 pk diesel, metallic zwart, verlaagd, navi en wisselaar. Ik mis het glazen dak nu al en heb het idee dat ik niet in de auto zit maar een beetje 'op' de stoelen maar dat zal wel wennen, alles beter dan een keer per maand bij een dealer staan die je niet serieus neemt. (overigens ik rij ongeveer 85dkm per jaar) en klachten hebben die ik nog nooit met een auto heb gehad. Ik rij iedere twee jaar in een nieuwe auto en gebruik ze intensief maar ben er bloedzuinig op. Mijn 'gemiddelde' is +-80dkm nwe voorbanden en bij 130dkm de eerste remblokken...Bij mijn 307SW was dat bij 20dkm en 35dkm al, reactie van de garage: "Tja, u heeft een leaseauto en daar wordt harder mee omgesprongen". En dan zwijg ik maar van alle kraakjes, piepjes, computers die voor zichzelf begonnen zijn (ook tijdens het rijden) lampjes die spontaan gaan branden of niet branden als je dat wel wilt... pfff, soory maar ik moest het even kwijt. Het zijn prachtige auto's en het zit, stuurt en rijdt voortreffelijk maar de kwaliteit laat te wensen over.
Ik blijf wel lid en zal jullie blijven volgen, als de kwaliteit verbetert ga ik misschien toch weer terug naar een 307 of misschien een 407 met minder luxe. Tot dan adieu!

Profiel  

Berichttitel: Re: Einde SW
BerichtGeplaatst: za 25 maart 2006 - 21:45:26 

Ik moet echter zeggen: In deze prijsklasse rijdt niets zo goed als een 370SW. Met afstand winnaar op dit gebied. Voor het overige: een peperkoekauto.

Martien[/quote]

Daar ben ik het echt niet mee eens. De nieuwe Focus rijdt echt wel beter en de nieuwe Astra rijdt ook erg goed. Beide zitten in dezelfde prijsklasse. En misschien wel belangrijker ze kraken/rammelen niet na 5000km.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 maart 2006 - 23:21:37 

Ook die rammelen na verloop van tijd, beetje kort door de bocht dat een 307 na 5000 km rammelt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 maart 2006 - 01:47:16 

Achja zelfs een V70 die 2,5x zo duur is als een SW heeft wel hier en daar wat rammeltjes of een aandrijfas die verlijmt moet worden (of 2x..).

Profiel  

Berichttitel: Re: Einde SW
BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 - 14:51:27 

Citaat:
Daar ben ik het echt niet mee eens. De nieuwe Focus rijdt echt wel beter en de nieuwe Astra rijdt ook erg goed. Beide zitten in dezelfde prijsklasse. En misschien wel belangrijker ze kraken/rammelen niet na 5000km.

Ik heb net 3 dagen testrit gereden met een zafira CDTI 100 met 400 km op de teller en zelfs deze rammelde al en ook in het dashboard kraakte
er soms als iets vrij ernstig !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 - 09:38:49 

Tuimelaar schreef:
Hoi Keesie,

Je tobt dus nog steeds verder... Ik mag de mijne a.s. maandag omruilen voor een skoda octavia. Hopelijk gaat dat wat beter bevallen, we zullen zien. Jammer is het wel van de Peugeot, rijdt lekker als alles heel is... maar dat is het probleem helaas.
Tijdens de 171000 km die ik er mee gereden heb is de lijst te lang van wat er allemaal kapot is gegaan. Tijdens de zomer vakantie nog in Frankrijk en dan als vervangend vervoer een 407... best een leuke auto, maar niet mijn ding met 2.0 benzine motor en caravan.

Grt,

Tuim

Nog tevreden met de Octavia? Ik heb er gisteren in gereden. Wat een verschrikkelijke auto! En die stoelen! Een drama! Daar hou je het echt niet lang op uit. Nog nooit zulke slechte stoelen meegemaakt.

Profiel  

Berichttitel: Weg ermee !!!
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 - 11:25:05 
Na 20 maanden nemen we al afscheid van onze 307SW. Waar we begonnen met veel enthousiasme aan de Peugeot, neem ik zonder ook maar met mijn ogen te knipperen er weer afscheid van!
Wij rijden ruim 20 jaar uitsluitend in nieuw gekochte auto's, maar nog nooit hebben we de garage zo vaak gezien als met deze auto!
Een regelrechte miskoop. :twisted:

ik wens jullie allemaal meer plezier met jullie Peugeots, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben! :P

Vanaf morgen....Ford Focus 2.0 ltr benzine Wagon, hopelijk met meer geluk! :D

Groeten...Willem

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2006 - 21:03:08 

leuke topic.......kan het niet laten maar ik moet toch lachen.Sry als dit verkeerd overkomt.
Ter info, ik blijf bij peugeot. Broer heeft nieuwe zafira 100pk cdti gekocht met seat pack en die zetels zijn slechter dan die van mijnen 307. Dan is er nog de kraking die er continue is...

Allé, succes en hopelijks minder problemen met de andere auto, en dat meen ik :wink:

greetz

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]