307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 27 mei 2018 - 10:05:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015 - 10:39:36 

Ik heb vorige week een Peugeot 307 XT gekocht van november 2005 (volgens het kentekenbewijs)

Ik kan niet wachten tot ik er mee kan rijden (ik mag hem donderdag pas ophalen) maar ben mij alvast aan het inlezen over mijn nieuwe aankoop. In het bijzonder over de mogelijkheden om een 2DIN navigatie/radio systeem gezien ik graag een mooie geintegreerde oplossing wil voor navigatie en bluetooth.

Hoewel ik best bekend ben met het inbouwen van radio's en elektronica in het algemeen heb ik toch een paar vragen voor het inbouwen hiervan in een 307.

Foto van de huidige radio:
Afbeelding

Ik heb een Pioneer AVIC-F550BT op het oog en deze heeft alles wat ik wil: Navigatie en Bluetooth Handsfree. Deze heeft IGO navigatie waar ik in het verleden tevreden gebruik van heb gemaakt.

Hier komen de vragen:

Voor het inbouwen van een 2DIN radio is het voldoende om het spijltje tussen de 2 "vakjes" weg te slijpen en een afdekfrontje voor mijn model te kopen of moet ik het hele dashboard uit elkaar slopen?

Zoals gezegd heb ik een 307 XT van eind 2005 en ik heb ook dubbele temperatuur regeling. Ik kan dan aannemen dat ik een CAN bus model heb?

Ik lees veel over een verloopje van de dealer om de autoradio op het contactslot te zetten in VAN modellen. Heb ik deze ook nodig in een CAN model?

Gaat stuurwielbediening direct werken of heb ik hier een extra verloopje voor nodig?

Blijft het oranje display op mijn dashboard de gegevens van de boordcomputer weergeven wanneer ik bovenstaande radio monteer?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015 - 11:52:00 

Veel vragen in 1 keer, zal proberen kort te antwoorden.

Spijltje er tussenuit is voldoende meer hoef je niet te demonteren.

Ja je hebt full CAN, dus geen dealer verloopje nodig maar een interface voor de stuurwiel bediening en het kunnen bedienen van de instellingen van de boordcomputer, en vergeet de antenne verloop niet.

Tip, neem contact op met Gentry, hij kan je de interface en afwerkraam leveren, misschien ietsjes duurder maar wel in 1 keer goed.

Oja, welkom.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015 - 21:57:33 

Bedankt voor je antwoorden!

het zijn precies de antwoorden waar ik naar zocht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2015 - 23:44:51 

Voordat je de Pioneer aanschaft zou ik eerst dit even lezen:
http://www.beslist.nl/elektronica/d0000 ... 550BT.html
Ik zou voor de Clarion Nx503e gaan, die kan ook audio streamen.
Kost iets meer maar kan ook meer en sowieso betere kaartupdates dan Pioneer, daar kan Doornekamp je ook wat over vertellen.
Ik kan het evt voor je regelen allemaal. Aan inbouwmateriaal ben je in ieder geval ca €100 kwijt, met randje ca €125

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015 - 17:15:10 

Dat zijn inderdaad niet echt lovende kritieken op die Pioneer radio. Goed om rekening mee te houden!
Die Clarion ziet er inderdaad ook mooi uit maar ik zie hem online vanaf €799 te koop staan en dat is toch een 300 euro meer dan de pioneer die ik in gedachten had.

Dat wordt wel een erg fors bedrag voor een autoradio in mijn ogen. Het gaat mij voornamelijk om de bluetooth en Navigatie. Ik ben geen grote muziekliefhebber en zal dus ook weinig geven om extra multimediaopties.

Als ik het goed zie maken beide fabrikanten (in elk geval deze 2 modellen) gebruik van navigatiesoftware van igo welke via naviextras.com actueel gehouden kan worden. Volgens mij maakt het op dat vlak weinig uit wat ik kies. Neemt niet weg dat de rest van de radio natuurlijk ook gewoon gebruiksvriendelijk te bedienen moet zijn.

Ik heb in elk geval iets om over na te denken. Anders marktplaats in de gaten houden voor een leuk geprijsd tweedehandsje van een groter merk.

Edit: Schele kip dat ik er ben. Die Clarion zie ik nu ineens tussen €499 en €579 online. :oops: Dat is ineens wel een stuk aantrekkelijker *rofl*

In mijn zoektocht ben ik ook nog een Clarion NX302E tegengekomen voor €379, als zuinige hollander vraag ik mij dan weer af wat de verschillen zijn tussen deze en zijn grotere broertje: Interface, Navi en Bluetooth lijken hetzelfde aan de omschrijving te zien al heeft de NX302E geen DVD speler aan boord maar dat maakt mij niet zoveel uit.

Laatst bijgewerkt door michel2506 op wo 22 jul 2015 - 17:44:13, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015 - 17:35:21 

Pioneer doet af en toe maar wat :shock: Mijn p5000dvd heeft het jaren lang perfect gedaan, was razend snel met lezen en ''zappen''. De dubbeldin 710BT die er nu inzit is zo traag als ****, duurt een eeuwigheid over het opstarten en ook het ''zappen'' is van het niveau wat je bij een radio van de Aldi zou verwachten. Dus goed de ervaring per model opzoeken en niet zomaar aannemen dat alles van Pioneer goed is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015 - 17:47:10 

De 302 heeft inderdaad geen dvd speler en kan niet audio streamen volgens mij
Persoonlijk zou ik voor 503 gaan

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]