307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 21 feb 2018 - 22:53:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2015 - 12:24:30 

Hoi mensen,
zoals het topic al zegt en mijn vraag daarover is...
Wie heeft ervaring met dubbel din autoradio`s en tevens met navigatie.
Welke merk is het beste?
Uiteraard heeft ieder een lievelingsmerk maar ik had graag alleen antwoorden van mensen die een dubbel din hebben of hadden.
Waar moet ik rekening mee houden v.w.b. stuurkolom bediening, constante stroom (memory) enz.
Bluetooth is een prè

Alvast hartelijk dank

Groet Stan

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2015 - 22:28:10 

Beste Stan,

daarvoor moet je bij gentry zijn, die heeft alle ervaring met dubbel din autoradio's.

ik zelf heb ook een dubbel din autoradio, dat is een sony xav... ik weet niet precies welke uit me hoofd zo.
bij deze sony heb ik tomtom navigatie ingebouwd zitten, dat vond ik zelf een pre, dat is een losse module die bij mij in de dashboard kast verstopt zit.
het enigste nadeel vind ik van deze radio is dat ik geen stuurkolom bediening heb, dit heeft tevens ook te maken met de versie auto die ik heb, ik heb namelijk peugeot 307 navtech 2004 en hier is dus dat ze hebben wisselen van systemen tussen can en van.

de constanste stroom of wisselstroom word via een kabel (die je van peugeot kan kopen die quadlock omzet naar iso )geleverd daarbij moet je nog wel een wisselstroom maken deze heb ik van mijn 12v aansluiting naast mijn pook gepakt, daarbij heb ik een extra draad gelegd onder de bestuurders stoel voor eventuele 220 v wisselaar en tv module( dit is tevens een wens die ik nog in mijn auto wil bouwen maar omdat ik nog niet zekerheden heb van KPN dat ze doorgaan met VBT systeem wacht ik nog even af).

de bluetooth verbinding vind ik top werken en maak daar iedere dag gebruik van denk hierbij aan: muziek, gebeld worden of bellen.

deze radio ondersteunt ook achteruitkijk camera , wat ik erg fijn vind werken bij een zeer krap plekje maak ik er gebruik van.

ik zelf loop wel erover na te denken om deze navigatie eruit te halen en dit te vervangen voor iets anders dit komt door de volgende redenen:
geen stuurwiel bediening (ligt denk aan mijn auto zoals ik hierboven aangaf), is niet het grootste probleem maar soms wel storend met zappen van muziek.
geen verdere info van mijn auto of er iets is omdat navtech systeem erg gesloten is.(dit zou opgelost worden via een persoon die gentry kent maar nog geen info meer over gehoord)als dit opgelost word dan denk ik dat ik voor icartech zou gaan die bieden een compleet navigatie systeem op android waar ook tomtom op kan met lifetime service en kaarten enigste is dat je zelf internet moet geven via je telefoon.dus als jij niet een rt3 systeem in je auto heb dan zou voor deze versie gaan.

en het nadeel van deze tomtom is met update dat je gauw 120 euro kwijt bent per jaar denk hierbij aan nieuwe kaarten, flits en file services(live services).
voor dat geld heb je in 2 jaar een losse tomtom met lifetime kaarten en live services.

groeten,

Nick

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2015 - 22:41:47 

Ik heb nu een paar jaar de Kenwood DNX 5240 BT.
Een geweldig ding. Kan alles. Google maar eens.
Is nog nooit vast gelopen, navigatie doet het perfect. Bleutooth ook, alleen kan hij m'n huidige gsm, LG2 niet zien...
Mijn model is verouderd, de nieuwere versies zullen vast alle gsm's pakken.

Succes!

Gr. Peter

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 29 aug 2015 - 08:51:44 

Effe de bleutooth updaten Peter, dan pakt die hem wel, lijkt mij sterk dat de 5040 te oud is ervoor.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]