PSA-klant schreef:
[De tank is 60 liter, maar als je de auto echt hélemaal vult, krijg je er een pak meer in. Scheelt 3-4 l per tankbeurt, moet ik weer minder tanken
Dit is niet op de boordcomputer afgelezen heh, die zit er namelijk nog al eens naast. En met een 2.0 HDi, die is een pak dorstiger dan de 1.6...
De boordcomputer is inderdaad heel positief in verwachtingen en resultaat. En ja, die 2.0 HDI is een stuk dorstiger.
Volgens mij moet je wel lef hebben om met een diesel de tank zover leeg te rijden. Als hij leeg is en vervolgens weer wat te drinken krijgt mag je eerst alles gaan ontluchten en de diesel met het handje in het systeem rondpompen voordat er weer gestart kan worden.
2 jaar geleden ben ik met de family naar Disney in Parijs geweest. 625 km enkele reis en in totaal dus 1250 km. Die afstand heb ik op 1 tank diesel gereden. Tijdens het laatste deel van de rit, op de late zondagavond, heeft het reserve lampje vrolijk gebrand. 1 km voor thuiskomst heb ik toen ook getankt. Had echt geen trek meer om verder te rijden. Ik kreeg er 59,5 liter diesel in.
Op dat moment heb ik mij voorgenomen de tank nooit meer zover leeg te rijden. 'k heb er toen wel een weddenschap mee gewonnen. Ze geloofden mij niet toen ik beweerde dat ik op 1 tank heen en terug naar Disneyland Parijs kon rijden met 4 personen en bagage.
Tijdens die rit heb ik, voorzover mogelijk i.v.m. verkeersdrukte, overal de geldende maximum snelheden gereden. Het grootste deel op de cruisecontrol.