307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 25 sep 2018 - 15:54:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 - 14:37:15 

keesie schreef:
Hé Cees die kleur heb ik (mijn vrouw eigenlijk) ook gekozen (ink blue) erug mooie auto.

En valt het nog een beetje mee. zo'n Ford.

Keesie

Keesie,

De kleur is inderdaad erg mooi. Als een spiegeltje, mits onderhouden. 8)
En verder? Tsja, het is een Ford. Technisch zit hij goed in elkaar. Geen rammeltje te vinden, comfortabel, goede wegligging, goede remmen, gretige motor zelfs als je in de 6e versnelling rijdt, verbruik is heel netjes en over alles wat er op en aan zit is nagedacht, zelfs uit de radio komt een perfect geluid.

Maar ik wordt gek in deze auto. De cruise control bediening bestaat uit 6 knoppen die verdeeld zijn over het stuur; 3 links en 3 rechts. Eerst aanzetten links, dan snelheid instellen rechts, CC cancellen links, CC weer aanzetten rechts, snelheid hoger of lager instellen rechts, uitzetten links.
De remmen van deze auto doen het perfect. Iedere remactie zorgt ervoor dat de gordels getest worden. Na een week begin ik het een beetje door te krijgen; dit rempedaal moet je strelen om rustig tot stilstand te komen.
Radiobediening zit links boven op het stuur. Boordcomputer rechts boven op het stuur. Als ik het volume van de radio wil aanpassen zit ik iedere keer tegen gemiddeld verbruik en gereden afstand van de boordcomputer aan te loeren. :o Zoals je ziet ligt dit alles eerder aan mij als aan de auto. :roll:

Ik mis het glazen dak van de SW vreselijk. 8) En ik mis karakter bij de Mondeo. Iedereen vindt hem mooi. Niemand heeft commentaar op deze auto. Het is gewoon het perfecte vervoermiddel. :?
En dat is voor mij nou precies het probleem. Ik wil autorijden. Ik wil commentaar horen. Ik wil ook mensen tegenkomen die de auto lelijk vinden en afzichtelijk. Ik wil af en toe een rammel horen en mij afvragen waar die vandaan komt en of hij te verhelpen is.
Ik geef niets om verlichting in de voetenruimte onder het dashboard. Geef mij maar een lichtsensor. En ik wil een tankdop. :shock: Geen gat achter een klepje waar je een slang in duwt. :lol:

Er is maar 1 puntje dat tegenvalt aan de Mondeo en dat is het geluid van het 1.8 ltr TDCI blok. Daar komt echt een tikkend dieselgeluid uit of hij nou warm of koud is. Dat geluid hoor je omdat vrijwel alle andere geluiden effectief tegengehouden worden door de aanwezig isolatie. :(

Affijn, ik hoop dat jij heel veel plezier gaat beleven met en in jouw Mondeo. :wink:
Ik ruil hem, weer een ervaring rijker, volgende week in voor de 308. :D

Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 - 17:18:57 

Toch wel leuk die nadelen die je op noemt.

Inderdaad op het stuur zitten maar liefst 16 knoppen (op die van mij nog 2 extra voor de adaptive cruise control).
Aan al die knopjes zal ik wel moeten wennen, maar dat zien we wel.
Op de 307 zitten er ook flink wat op de hendeltjes achter het stuur.
op de CC 5 knoppen, op de radio 6 en op de op de ruitenwisserhendel ook nog voor de boordcomputer.

De 1,8 wordt niet meer geleverd, nu alleen nog de 2 liter. Deze motor is de 2e generatie van de HDiF van de 307 en ik moet zeggen dat deze wel heel mooi loopt (nou loopt mijn 307 motor ook erg beroerd)

Onze Ford heeft ook instelbare schokdempers, comford, normaal en sportief. om hem wat meer rijkarakter te geven.

En we hebben er een schuifkantel dak bij genomen, deze is van glas en is afdekbaar. Dit om het gevoel van peugeot nog wat te behouden.
Dit dak is uiteraard wel veel kleiner dan het panoramadak.

Wat ik vooral wennen vind is dat het dak van de mondeo lager is, ook de zonnekleppen voor zitten veel dichterbij, niet dat ik er claustrofobisch van wordt, maar de 307 heeft voorin meer ruimte (vooral in de hoogte)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 nov 2008 - 22:22:54 

Voor de liefhebber:

De 68-RH-VJ staat te koop bij http://www.occasioncentre.nl (2e hands verkoop van Athlon Carlease). Ze verkopen hem dus in eigen beheer. :D

Als je een 307 overweegt; van deze kun je vrijwel de hele levensloop hier op het forum terugvinden. :wink:

Cees

P.s.: Er staat wel een foutje in de advertentie, want het is een HDI en geen HDIF

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 nov 2008 - 22:30:32 

Je ouwe peug staat er maar een beetje mat bij Cees...geen glans, geen sparkle...net alsof ie een beetje verdrietig is... :? :shock: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 nov 2008 - 22:35:41 

Tsja, hij is verwend. :roll: Hoe ze hem op dit moment verzorgen weet ik natuurlijk niet. De kilometerstand klopt in ieder geval met de stand waarop ik hem ingeleverd heb. Er is bijna niets mee gereden. Ik hoop wel dat ze het voorwiellager vervangen hebben. Kleine moeite groot plezier. :wink:

Je hebt gelijk Zoomy: Deze foto's doen hem geen eer aan. :(
Hij is nog steeds mooi hoor. Onder dat doffe vuillaagje zit een prachtige en goed verzorgde lak. Even wassen en dan is het weer genieten. 8)

Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 nov 2008 - 20:58:15 

Het is dat ik de mijne nog niet lang heb. Anders had ik het wel geweten! :D

Hoe bevalt de 308 Cees? Zijn de "ongemakken" van de 307 verdwenen en staat hij een trapje hoger?

Groeten,

Martijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 nov 2008 - 14:28:17 

Smullie schreef:
Hoe bevalt de 308 Cees? Zijn de "ongemakken" van de 307 verdwenen en staat hij een trapje hoger?

Groeten,

Martijn

Martijn,

De 308 bevalt boven verwachting. Je kunt niet van een trapje spreken, maar eerder van een schuifladder.
Alle "Lessons Learned" van de 307 kom ik aangepast in de 308 tegen. Enige nadeel is dat de opbergruimte in de auto iets minder is. Daartegenover staat een gigantische achterbak.

Om niet teveel onrust op het 307forum te veroorzaken hou ik het kort: 6-bak is een geschenk uit de hemel; heel direct schakelen en heel stil op de snelweg (in combinatie met de sterk verbeterde isolatie natuurlijk). 120 km rijden op de snelweg levert iets bandengeruis en af en toe wat rijwindgeluiden op.
Regensensor kent nu ook zelf de stand interval. Daglichtlampen (appellichten) voor op de auto die altijd branden tenzij verlichting aan is. Airco die hard en zacht blaast afhankelijk van de temperatuur en instelling. Radio met sterk verbeterd geluid, vooral lage tonen. Achterbankleuningen kunnen in 3 standen versteld worden. Geen rammels :shock:
Oh ja, en ik draai nu al 1:18 a 1:19 met een kleine 2000 km op de teller.

En die kleur.......... 8)

Stille genieter Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2008 - 20:46:17 

Hoi,

GGGroen van nijd :? . K'ben nog aan het sparen :roll: . Ik wil er ook één :shock: .

Gr.

P.s. Blijf ons op de hoogte houden. Is er al een 308 Forum?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 nov 2008 - 13:50:33 

borretjeapekop schreef:
Is er al een 308 Forum?

Yep, er is een commercieel 308 forum: www.peugeot308club.nl :wink:

Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 - 14:26:02 

Hij is verkocht; de 68-RH-VJ. :D

Gisteravond stond hij nog op de site bij Athlon, sinds vandaag is hij weg!
Ik ben benieuwd waar hij terecht is gekomen. :wink:

Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 - 16:08:05 

Zou de koper ook op dit forum terecht komen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 - 17:30:51 

Denkt bij zichzelf ''Mooi he die liefde die Cees heeft voor zijn - EX - auto" hopelijk is de nieuwe eigenaar er net zo zuinig op! :) :) :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 feb 2009 - 18:56:34 

Ik keek vorige week nog op de site, stond toen nog gewoon te koop hoor! ;-)

Edit een paar uur later: Ik zie hem nu inderdaad niet meer staan. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 - 20:58:07 

CvW schreef:
Hij is verkocht; de 68-RH-VJ. :D

Gisteravond stond hij nog op de site bij Athlon, sinds vandaag is hij weg!
Ik ben benieuwd waar hij terecht is gekomen. :wink:

Cees

Wel vreemd, laatste registratiedatum bij de RDW staat nog steeds op 6-11-2008 :?: export??Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 - 23:11:40 

Arbres schreef:
Wel vreemd, laatste registratiedatum bij de RDW staat nog steeds op 6-11-2008 :?: export??Afbeelding

Van mijn oude 307 heeft ook heel lang bij het RDW de datum tenaamstelling op de inruildatum gestaan. Terwijl ik na 2 weken toch het bord "verkocht" er op heb zien staan, en hij een week later weg was (oktober 2008).
Nu staat de datum laatste tenaamstelling op 15-11-2008. Ook zie ik overigens dat er nu LPG ingebouwd is. :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]