Afgelopen week ben ik even vier dagen in Frankrijk geweest. (Ja, dat park van die muis met die grote oren) Natuurlijk ben ik met mijn Leeuwtje de weg op gegaan en ik moet zeggen: wat een ge-wel-di-ge reiswagen.

Dit was mijn eerste "lange" reis met de Peugeot.
's Middags de A2/E3 op richting België met een volle tank, radio aan, cruise control erop, hemeltje open en gaan met die banaan! Geen centje pijn. Net voor de Franse grens even de bandenspanning nog gecontroleerd (mocht een beetje bij) en in Frankrijk de cc op 130. (rustig aan want we reden met twee auto's)
Ook terug gaf geen enkel probleem. Berg (heuvel) op en af die motor wil wel. De cc houd de snelheid keurig vast en een beetje meer of minder doet hij ook zonder te protesteren.
Hij glijd over de weg, reageert overal goed op, geen enkel "raar" piepje of kraakje. Ook de motor heeft lekker gesnord. (Wat is die diesel stil

)
Het verbruik valt ook mee. Volgens de boordcomputer had hij een verbruik van 1:17. (5,9 / 100) Ik moet hem nog aftanken en kijken of dit ook aan de pomp klopt.

(De gegevens kloppen redelijk. Waarschijnlijk heb ik hem iets voller gegooid. Mijn verbruik aan de pomp komt uit op 1:16,6)
De stoelen zitten erg lekker. (Voor mij mag de leuning íets zachter maar dat ligt aan mij --> rugpatiënt) Maar ik ben nog nooit zo uitgerust uitgestapt na een reis van ong. 450 kilometer.
Kortom, ik ben erg tevreden!
Groeten,
Martijn