307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 17 nov 2018 - 11:06:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2011 - 22:07:36 

Hallo allemaal,

Ik rijd mijn 307 nu al zo'n 4,5 probleemloos, tot afgelopen vakantie... In Zuid-Frankrijk bemerkte ik dat mijn koppeling het op korte termijn zou begeven en ik wilde niet meer het risico lopen om bij de terugreis aan de kant van de weg te belanden. Daar besloten de auto naar een Paugeot garage te brengen, in de hoop dat mijn Franse wagen bij een Franse garagist in goede handen zou zijn. Na 3 dagen haalde ik mijn auto op. Op dat moment constateerde ik al dat mijn uitlaat loshing, maar dat werd ter plekke snel verholpen. Ik kreeg nog wel de mededeling dat er wat olie lekte, aan de hand waarvan ik dacht dat de garagist dat zei zodat ik er bij thuiskomst naar moet laten kijken (rekening € 538).

Helaas constateerde ik al snel dat er niet de gewone olie was, maar de versnellingsbakolie. Op internet zocht ik een Nederlandse Peugeot garage op, om het probleem voor te leggen. De garagist vertelde me dat bij het vervangen van de koppeling, de aandrijfaskeringen ook vervangen moesten worden, omdat deze niet zonder schade verwijderd konden worden. De Franse garagist had dit nagelaten, waardoor de versnellingsbak olie lekte. Het advies van de Nederlandse garage was om terug te gaan naar de Franse garagist, om alsnog dit onderdeel te laten vervangen. Naar huis toe rijden zou immers niet haalbaar zijn, omdat er maar 2 liter olie in zit en als die op is, je de hele versnellingsbak kapot rijdt. Tijdens de terugrit van de garage naar de camping en terug, viel het me ook al op dat de auto bij het optrekken in de eerste versnelling een vreemd en schavend geluid maakte.
Dus ik weer terug naar de garage en met wikken en wegen werd tegen weer een flinke rekening het mankement van de lekkende olie verholpen (rekening € 110). Daarna bleef de auto wel het vreemde geluid houden.

De terugreis naar Nederland verliep goed, ondanks het vreemde geluid bij optrekken in de eerste versnelling. Na thuiskomst heb ik weer met de Nederlandse garagist gebeld en een afspraak gemaakt om de auto na te laten kijken. Wat bleek.... de motor van de auto, die normaal aan een staaf met een bout vastzit, zat bijna los!!!! Ik had geluk dat ik de garage nog gehaald had, de bout die nog een kwartslag vastzat niet was losgeschoten en daardoor de hele motor en de as kapot (totalloss) had gereden. Gelukkig ben ik bij die garage wel op een correcte manier geholpen en rijd ik weer probleemloos rond in mijn auto. Ik ben daar enorm goed geholpen, ten eerste door het telefonische consult toen ik in Frankrijk was en zij mij feiloos het probleem konden vertellen en daarna door op een correcte wijze de voorgaande reparaties te voltooiien. Ik kreeg zelfs voor die dag kostenloos een leenauto. Perfecte service!

Bedankt Autobedrijf Beenders uit Nederweert!
En vervloekt, Peugeot garage in La Croix Valmer.....

Groeten Sylvia

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2011 - 22:23:43 

En toen je in Nederland vertrok wist je nog niet dat de koppeling slecht was...? :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011 - 23:54:42 

Goed te lezen dat de alles nu naar behoren opgelost is Sylvia. :wink:

Jouw topic heb ik wel verplaatst van de Huishoudelijke Mededelingen naar Positieve Reacties. Ik heb bij de keuze voor dit onderdeel jouw ervaring met de NL garage zwaarder laten wegen dan de negatieve ervaringen met die Franse mannetjes.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]