307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 jan 2018 - 11:23:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: niets dan goed nieuws
BerichtGeplaatst: za 06 aug 2005 - 11:23:07 

307sw besteld in Juli, al wat rond gekeken in de msn groep 307. Wat mij dan opvalt is dat er meestal over problemen bericht wordt.
Vraag ik mij af, kan er in het nieuwe forum geen rubriek voorzien worden met alleen maar positieve berichten :?: :?: . Ik mag toch hopen dat die er toch wel zullen zijn voor de 307

Laatst bijgewerkt door teejoo op zo 07 aug 2005 - 09:22:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 aug 2005 - 13:08:10 

Negatieve reacties is altijd makkelijker.

Heb het zelf gemerkt bij opleiding en in teamverband werken. Vervolgens moest er feedback gegeven worden en als alles goed gegaan is sta je best wel met je mond vol tanden. Is alles fout gegaan dan heb je lekker veel te zeuren.

De 307 is de 1e auto die ik heb gekocht en hij bevalt me erg goed, maar ben wel blij met de fabrieksgarantie zodat kleine euvels snel en kostenloos opgelost kunnen worden. Dit wordt ook zeker (nefkens hilversum) erg goed gedaan.

Het is ook niet zo vreemd dat er misschien meer negatieve reacties te vinden zijn over de peugeot dan over een ander merk. Het is de best verkochte auto dus dan is de kans groter dat fouten gemeld worden.

Heb een los forum 'positieve reacties' aangemaakt en klachten veranderd in 'negatieve reacties' (klinkt weer wat beter dan klachten).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 aug 2005 - 13:57:30 

Ik ben ook best tevreden met mijn 307SW :D :D

Maar aangezien de service en de klantvriendelijkheid zou ik niet meer voor Peugeot kiezen :twisted: Zij hebben naar mein mening teveel de arrogantie over zich van: Zo, je hebt een auto gekocht, we hebben de poen binnen en nou niet meer zeuren.........

( Maar verder rijdt ie wel goed :D )

Tineke :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 aug 2005 - 13:59:09 

Tineke schreef:
Maar aangezien de service en de klantvriendelijkheid zou ik niet meer voor Peugeot kiezen :twisted: Zij hebben naar mein mening teveel de arrogantie over zich van: Zo, je hebt een auto gekocht, we hebben de poen binnen en nou niet meer zeuren.........

Verschilt dat zo erg per garage ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 aug 2005 - 15:54:59 

Fabian schreef:
Tineke schreef:

Verschilt dat zo erg per garage ?

Pffff.......
Ooit eens een Astra gereden :oops: (moest van mijn baas, vandaar). Waterpomp kaduuk (kan bij iedere auto gebeuren, behalve bij een luchtgekoelde (ben ik Tineke eens voor :D )). Opel garage (waar auto vandaan kwam) wilde de Astra niet repareren op dat moment (geen tijd) :!:
Lease maatschappij heeft toen een andere garage geregeld, waar ik wel binnen 2 dagen geholpen kon worden :!:

Daarna dus nooit meer naar het Motorhuis in Alphen a/d Rijn geweest.
Ook nooit meer een Opel gehad trouwens :P :P :P !

Peter :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 aug 2005 - 12:19:00 

In 2003 een nieuwe 307 2.0 16V XSi gekocht, 2 jaar zonder problemen mee rondgereden, geen kraakje of rammeltje niks (na 35.000 km), nu net sinds 2 weken trotse eigenaar van weer een nieuwe 307, een coupe cabriolet deze keer, met een 2.0 16V motor, hoop wederom weer op vele zorgenloze kilometers !! en wat meer zon natuurlijk ;-)

Beide auto's gekocht bij Knaap Peugeot in Naarden, mocht iemand nog een goede gebruikte en vooral mooie 307 zoeken, mijn oude staat daar nu te koop.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 aug 2005 - 15:23:32 

Gefeliciteerd Sebas,
en natuurlijk lekker bruin worden in je mooie CC! 8)

Valt het jullie ook op dat er nog geen negatieve reacties zijn? We beginnen allemaal lekker positief op dit nieuwe forum.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 aug 2005 - 20:55:37 

307 SW HDIFap 140 Pk 290Nm

Perfecte wagen. Natuurlijk een paar probleempjes, netjes opgelost door de dealer.

Com2000 1x vervangen
storing uitlaatgas: druksensor tbv roetfiltervervangen
Turbo slang vervangen (gescheurd)

Gem.verbruik bij 5523 km: 6,8 l/100km, waarbij ruim 2500 km gemiddeld 150 km/h werd gereden. (buitenland wel te verstaan).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2005 - 22:27:13 

Inmiddels 44.000 km op de klok van mijn 307 van augustus 2002. Tot op heden weinig problemen. De probleempjes die er tot nu waren zijn steeds keurig opgelost door de dealer (Mulder in Alblasserdam).

Overigens geef ik nog steeds de voorkeur aan een wat kleiner dealerbedrijf. Hier wordt je nog als klant behandeld en niet als nummer 10.123 die vooral moet betalen en niet zeuren. Dit gaat niet alleen op bij Peugeot maar bij vrijwel alle merken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2005 - 23:40:34 

De mensen in de werkplaats doen, denk ik, hun best om de 307 op de weg te houden. 'k Ben ondanks de zee aan ellende met de 307 telkens keurig geholpen. Zij kunnen het ook niet helpen dat er vanuit Frankrijk inferieure 307's op de weg gezet worden, maar zullen er wel eens moedeloos van worden. Een kleine dealer heeft minder auto's in onderhoud, heeft daardoor met minder verschillende problemen te maken, en is dus minder ervaren om jouw specifieke probleem op te lossen. Neem die van ons ... ze wisten bijvoorbeeld niet dat je de regensensor voor de ruitenwissers op verschillende gevoeligheden kan instellen (oeps, toch weer iets negatiefs).

Profiel  

Berichttitel: @ Happy Driver
BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2005 - 23:58:52 
Site Admin

Happy Driver, je naam is positief, je woorden echter niet.

Ik heb zelf ook een maandagmorgen wagen dat wil je niet weten.
Maar, ik weiger het om mezelf een hartkwaal aan te praten, het lijkt me voor jou ook wijs eerlijk gezegd.

Cas

Verder heeft Gentry het een en ander gemodificeerd!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 aug 2005 - 19:45:22 

positief: één adres: TIELT-MOTORS in Tielt(natuurlijk)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 - 15:19:59 

Ik rijd een 307 SW1.6 pack sinds juni 2004, nu met ongeveer 18.000 km op de teller. Die 18.000 kilometers waren vrijwel probleemloze kilometers. Ben vier keer terug geweest bij de dealer (Mulder, Alblasserdam :D ):
- garantiebeurt na zes maanden
- kleine aanrijdingsschade (koste een nieuwe kentekenplaat)
- terugroepactie
- nieuwe voorruit ivm. steenslag
Wel dat zijn op de terugroepactie na, geen van allen peugeot-problemen, toch ?

Blij dat ik rij,
Peter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2005 - 23:33:28 

PeterH3108 schreef:
Ik rijd een 307 SW1.6 pack sinds juni 2004, nu met ongeveer 18.000 km op de teller. Die 18.000 kilometers waren vrijwel probleemloze kilometers. Ben vier keer terug geweest bij de dealer (Mulder, Alblasserdam :D ):
- garantiebeurt na zes maanden
- kleine aanrijdingsschade (koste een nieuwe kentekenplaat)
- terugroepactie
- nieuwe voorruit ivm. steenslag
Wel dat zijn op de terugroepactie na, geen van allen peugeot-problemen, toch ?

Blij dat ik rij,
Peter

Op 30mei 2001 had ik één der eerste 307's op particulier kenteken. Op enkele kleinigheden na nooit problemen gehad.Noch met de auto,noch met de dealer. 85.000 km mee geredn !
Afgelopen woensdag ,wederom als één van de eersten , mijn nieuwe in ontvangst genomen. Nóg meer electronica dan in de eerste. Werkelijk alles loopt hetzij via de stuurschakelaars , hetzij via de RD4.Het vergt enige gewenning voor een oudere jongere ( jongere oudere ? ? ) zoals ik , maar nu , na 3 dagen weet ik zo ongeveer hoe het in elkaar steekt.De automaat ben ik al helemaal verliefd op. manuaal, sport,sneeuw,automaat : álles inschakelbaar tijdens het rijden. Fantasisch1 ! Zoals jullie zien , ik ben een happy man. Dinsdag met dit bakkie naar la bella Italia. Misschien staat Tinus bij Passau nog ergens te zwaaien ! Ik zal naar haar uitkijken. :lol:
Bevin

308 XT( 26-01-2009),2.0 HDiF,Aut.6-bak,Bleu tauranga met leer Grège

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2005 - 17:21:25 

Nou ja, dan zal ik ook maar een duit in dit zakje doen:
Na vele jaren VW Golf te hebben gereden ben ik 3 jaar geleden overgestapt op de P-307 (B-1.6 XS break). Gewoon omdat ik de nieuwe (huidige) Golf niet meer mooi vindt (zeker het interieur niet - erg zakelijk en 'vierkant') en ik viel voor de mooie ronde vloeiende lijnen van de 307. Nooit spijt van gehad! Op en paar kleinigheidjes na (die door dealer Davo voortvarend werden verholpen) probleemloos m'n kilometertjes gemaakt. Wat een goeie dealer is hangt wmb. af van de combinatie verkoper (die na 3 jaar nog weet wie ik ben!) en de chef werkplaats. Vandaar dat ik hen opnieuw maar de eer gegund heb om in ruil voor wat Euri en mijn huidige Break mij een nieuwe Berline te mogen leveren. Met net zoveel plezier, wat mij betreft, maar ik hou jullie op de hoogte....

PaPeus

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]