307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 25 sep 2018 - 15:31:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 okt 2005 - 19:16:06 

PaPeus schreef:
Nou ja, dan zal ik ook maar een duit in dit zakje doen:
Na vele jaren VW Golf te hebben gereden ben ik 3 jaar geleden overgestapt op de P-307 (B-1.6 XS break). Gewoon omdat ik de nieuwe (huidige) Golf niet meer mooi vindt (zeker het interieur niet - erg zakelijk en 'vierkant') en ik viel voor de mooie ronde vloeiende lijnen van de 307. Nooit spijt van gehad! Op en paar kleinigheidjes na (die door dealer Davo voortvarend werden verholpen) probleemloos m'n kilometertjes gemaakt. Wat een goeie dealer is hangt wmb. af van de combinatie verkoper (die na 3 jaar nog weet wie ik ben!) en de chef werkplaats. Vandaar dat ik hen opnieuw maar de eer gegund heb om in ruil voor wat Euri en mijn huidige Break mij een nieuwe Berline te mogen leveren. Met net zoveel plezier, wat mij betreft, maar ik hou jullie op de hoogte....

PaPeus

Gisteren terug gekomen van een rondreis door Dld., Oostenrijk , Italië en Zwitserland.3500 km. Fantastisch met die nieuwe 307 HB 2.0 met automaat. Zélf schakelen in de bergen, aut.op de autowegen.De eerste km's natuurlijk héél rustig , maar op de terugweg , woensdag tussen Bazel en Karsruhe waar het helemaal niet druk was , eens even uitgeprobeerd !
Trekt heel gemakkelijk door tot over de 180 en het eind was nog lang niet in zicht ! Ik vond het toen wel genoeg en ben weer afgezakt naar 130. Voor het eerst ook kennis gemaakt met de Cruise C en de Limit C. Want die zaten beide niet op mijn vorige. Als het héél rustig is , is de CC wel gemakkelijk maar wanneer is het tegenwoordig héél rustig ? Ja 's nachts misschien , maar overdag ?
Over de 3500 km heb ik een gemiddelde gedraaid van 1: 11,75. Lijkt me niet slecht , maar het dagelijks verbruik zal wel hoger zijn !
Kortom , ik ben mijn diesel-tick nu kwijt en ben een tevreden mens , zéker omdat de huidige 307 een stuk hogere kwalirteit biedt dan de vorige. Alles sluit gewoon beter en voelt stabieler aan. Geen piepjes en kraakjes. Kortom , zoals een 307 behoort te zijn ! :lol:
Bevin

308 XT( 26-01-2009),2.0 HDiF,Aut.6-bak,Bleu tauranga met leer Grège

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005 - 20:55:07 

Bevin schreef:
Voor het eerst ook kennis gemaakt met de Cruise C en de Limit C. Want die zaten beide niet op mijn vorige. Als het héél rustig is , is de CC wel gemakkelijk maar wanneer is het tegenwoordig héél rustig ? Ja 's nachts misschien , maar overdag ?
Bevin

Ha Bevin; terug van weggeweest! :wink: Goed om te horen dat de auto je naar de zin is. Hij is ook erg stil he, zeker met die extra isolatie; daar heb ik ook veel plezier van. Met de CC had ik ook in het vorige model al ervaring en ik gebruik het heel vaak; zelfs op de ruimere wegen in- en buiten de stad. Kwestie van wennen en ervaren. De LC vind ik ook een prima optie. Ik denk dat ik die vaker in drukke omgeving ga gebruiken, bv. ingestelt op 55 of 85. Al met al 'een keigave car' zou m'n zwager uit Brabant zeggen....

PaPeus

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 okt 2005 - 23:03:18 

PaPeus schreef:
Bevin schreef:
Voor het eerst ook kennis gemaakt met de Cruise C en de Limit C. Want die zaten beide niet op mijn vorige. Als het héél rustig is , is de CC wel gemakkelijk maar wanneer is het tegenwoordig héél rustig ? Ja 's nachts misschien , maar overdag ?
Bevin

Ha Bevin; terug van weggeweest! :wink: Goed om te horen dat de auto je naar de zin is. Hij is ook erg stil he, zeker met die extra isolatie; daar heb ik ook veel plezier van. Met de CC had ik ook in het vorige model al ervaring en ik gebruik het heel vaak; zelfs op de ruimere wegen in- en buiten de stad. Kwestie van wennen en ervaren. De LC vind ik ook een prima optie. Ik denk dat ik die vaker in drukke omgeving ga gebruiken, bv. ingestelt op 55 of 85. Al met al 'een keigave car' zou m'n zwager uit Brabant zeggen....

Bedankt voor je reactie PaPeus en met je laatste opmerking ben ik het dus hélemáál eens!Ben jij het overigens met mij eens dat de kwaliteit t.o.v.de eerste serie met sprongen omhoog is gegaan ? :lol:
Bevin
p.s. Ik heb bij München ( Oktoberfeste !) nog wel even uitgekeken naar onze Tineke met een pul bier in haar hand,maar ik heb haar niet gezien. Schade !
PaPeus

308 XT( 26-01-2009),2.0 HDiF,Aut.6-bak,Bleu tauranga met leer Grège

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2005 - 12:25:17 

Bevin schreef:
Ben jij het overigens met mij eens dat de kwaliteit t.o.v.de eerste serie met sprongen omhoog is gegaan ? :lol:
Bevin

Ik merk absoluut verbeteringen. Op de een-of-andere manier voelt de auto degelijker en soepeler aan (neeeh; niet alleen omdat 'ie nieuw is..) en vind ik 'em stiller.
Alweer geen spijt van :lol:

PaPeus

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2006 - 22:49:41 

Sebas heeft ook alweer 7.000 km op de klok staan... en hij rammelt nog steeds niet die cabrio, iets waar iedereen me voor waarschuwde... even afkloppen dus maar !

Serieus, ik ben er nog steeds erg blij mee. Vooral de sportstoelen zijn helemaal geweldig, zit als een koning, gaat lekker vooruit, remklauwtjes happen lekker, we staan zo weer stil

Hij zuipt wel een beetje, maar ja 2.0liter en 1300 kg (moet je een pandaatje kopen als je goedkoop wil rijden...)

Daarbij 3 keer zo mooi dan de Megane CC...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 - 01:28:04 

Mijn oude auto (opel crosa begint te veel mankementen te vertonen ) dus ik op zoek :

1 eigen dealer (daar waar de crosa vandaan komt) opel: nee

2 ander opel dealer: Nee te duur

3 forddealer: niet groot genoeg

4 peugeotdealer: iets te duur

5 andere peugeotdealer: ja maar weer te duur
(verkoper kan er nog wat afhalen (ik denk lampen en spiegels weg))
oke tijd voor proefrit leuk een 307 2.0 hdi helaas 90 pk,
rijd wel lekker

besluit: dat word hem.

Nu nog wachten het schijnt erg druk te zijn in de werkplaats

15 augustus komt hij eindelijkdus afwachten maar :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door gekke_frankie op di 08 aug 2006 - 11:22:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 08 aug 2006 - 08:22:43 

Natuurlijk valt er altijd wat te zeuren. Maar dit is nu mijn 4de peugeot en mijn tweede 307 en ik ben er iedere dag nog blij mee!! snel, stil nog steeds een erg mooi model, prima uitrusting en fijne diesel motors. Kortom ik kan iedereen een 307 aanraden. :wink: Maar kleine dingetjes heb je altijd. Het gaat er vooral om hoe je dealer je behandeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 09 aug 2006 - 21:31:47 

:shock: mijn 307 komt een dag eerder

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2006 - 17:19:49 

hij is er :lol:

ff een lekker stuk gereden :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2006 - 21:09:34 

en?

overigens: geen nieuwe denk ik, of heb je abuis met die 90 pk?

Profiel  

Berichttitel: heel tevreden
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2006 - 22:12:23 

heb een 307 xs break 2.0 hdi 90 uit 2002 heeft nu 135.000 gelopen zonder noemenswaardige problemen alleen die vloerbekleding is veel te klein :shock: maarja hij rijd als een trein dus dat nemen we maar op de koop toe :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 - 07:00:35 

frankie schreef:
en?

overigens: geen nieuwe denk ik, of heb je abuis met die 90 pk?

een xs uit okt 2001 90pk loopt asl een zonnetje 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 16 aug 2006 - 21:28:19 

Inmiddels al heel wat kilometers gemaakt met m'n 'nieuwe' Peus. Zo ben ik net terug van vakantie, waarin ik er weer probleemloos zo'n 4.500 km. bijgedraaid heb 8) . Zowel autosnelweg als lokale geasfalteerde, beklinkerde of onverharde (berg)wegen: over die totale afstand 1:13,7 (7.3L/100km) verbruikt. :wink: Tot nu toe nog steeds geen last van zwabberende wielen, kromme schijven, openvallende ramen of deuren, piepende of strepende ruitenwissers, ingezakte stoelen of andere narigheid.... Ligt dat nou aan mij, offeh.... :( Al-met-al ben ik nog steeds dik tevreden.

PaPeus

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 - 17:08:52 

Net terug uit Z-frankrijk...

Zwaar beladen met dakkoffer... Hij heeft het prima gedaan.. ook op hogere snelheden blijft het een heerlijke reisauto...

Motor is na deze lange afstand een stuk krachtiger en soepeler...

Er staat nu 26.000 op de teller.. op naar de 30.000 beurt, weet iemand wat dat ong. kost?

(romobolu = ontwerper van o.a. "romobolu" Struxure Grille & Oranje Leeuw...)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2006 - 19:41:46 

A-Beurt 99,- Euries excl olietoeslag (oliecarter groter dan 3,5 Liter)
Pollenfilter 39,- Euries

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]