307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 21 aug 2018 - 02:30:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 okt 2017 - 19:57:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec 2016 - 20:55:18
Berichten: 28
Woonplaats: Rotterdam
Vond de bestaande veren wat aan de slappe kant en met de caravan reed ik niet echt lekker. Veel last van zijwind en zelf een keer aan het slingeren gegaan bij het inhalen van een vrachtwagen in een tunnel. Ook lag de wagen te veel achterover en de caravan te veel naar beneden bij de kogel.

Na het zoeken op het forum gekozen voor de blauwe MAD hulpveren. In feite gaat het om vervangende veren. De auto komt gemeten bij het achterwiel 3 cm hoger te staan (van 67,5 naar 70,5). Het worden ook wel verhogingsveen genoemd.

Terug van een paar dagen met de caravan weg, kan ik stellen dat de combinatie nu veel prettiger rijdt. Meer druk op de voorwielen, amper last van zijwind (gereden met windkracht 5). Het voelt allemaal veel strakker en qua veercomfort is er weinig verschil. Caravan en auto staan in lijn.

Wat gegevens de 307HB met 2 liter motor mag 1500 kg trekken en de caravan is een Kip Skyline 41TDB die 1300 kg mag wegen (effectief weegt de caravan met wat spullen 1200 kg).

Het kost even wat maar ik rij stukken prettiger en dat is ook wat waard.

_________________
Peugeot 307 HB XS 2.0 | Peugeot 107 Active |

gehad: P307 Break, P204, P504, P305, P104, P205 CTI, P205RG, P205 (vele) P405
ook gehad: Citroën Ami, AK250, LN, Visa, 2CV, 2CV6, GSA, BX


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 okt 2017 - 20:50:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1847
Woonplaats: Leopoldsburg, België
Wijze beslissing. Ik heb het zelf niet nodig aangezien ik geen caravan heb, maar ik zou geen minuut twijfelen om ze te monteren als het nodig was. Als je soms mensen ziet rijden met een auto die volledig "op zijn gat" hangt en je moet daar dan pakweg 1500km mee de weg op... Hoe valt het rijden mee zonder belading of gewicht er op? Zijn ze progressief genoeg om dit te compenseren? Anders zijn ze er ook snel weer onderuit natuurlijk. Twee boutjes, 10 minuutjes werk. :D

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 okt 2017 - 22:43:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1255
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik heb ze ook onder de auto gehad, is vergelijkbaar met Duitse auto's. Dus iets minder Frans comfort.

_________________
Sinds april 2010 in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 428.750km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 okt 2017 - 17:38:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4646
Woonplaats: Rijnmond
Ik heb ze ook.

Door de gastank ligt de mijne ongeveer op de originele hoogte.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling