307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 21 feb 2018 - 20:59:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 - 19:24:16 

Ben weer een stapje verder, in de 2e auto de twee 10 cm voorspeakers vervangen voor speakers vd sloop met een foam ophanging ipv katoen. Ik heb ze nieuw zwart gemaakt met een stift en behandeld met speciaal Visaton beschichtungs spul. Ze komen nu een stuk lager en klinkt dus voller. Paar tweeters erbij, achter een composetje in hoedenplank, sub erbij....

Dat beschichtungs spul ga ik ook proberen op de standaard woofers uit de deur van de 307, we zien wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 - 18:39:14 

surfer schreef:
De tweater heb ik geplaatst in de deur bij de woofer. Dat betekend gat in de deur boren alles luchtdicht afwerken met matten, crossover filter ernaast en top is de muziek. :)

Maar je kan de tweater natuurlijk ook in het dashboard plaatsen. kwestie van (muziek) smaak :wink:

Ten eerste wil ik melden dat het er goed uitziet.
Alleen 1 ding,de plaats van de tweeter,zou je eigenlijk niet net zo goed coaxiale speakers kunnen pakken?
Ik weet dat de speakerkappen wel wat geluid tegen werken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 - 18:49:16 

liondriver schreef:
Ben weer een stapje verder, in de 2e auto de twee 10 cm voorspeakers vervangen voor speakers vd sloop met een foam ophanging ipv katoen. Ik heb ze nieuw zwart gemaakt met een stift en behandeld met speciaal Visaton beschichtungs spul. Ze komen nu een stuk lager en klinkt dus voller. Paar tweeters erbij, achter een composetje in hoedenplank, sub erbij....

Dat beschichtungs spul ga ik ook proberen op de standaard woofers uit de deur van de 307, we zien wel.

Ik heb gisteren de deurspeakers aangepakt van onze SW.
Caliber bitumenmatjes en aquaplan goot afdichtstrips ingeplakt, en een stukje glaswol om de speaker heen. Woofertje had een armzalig mini klein magneetje, hier moet een betere in eigenlijk, had nog 2 woofertjes liggen uit een tigra met een grotere magneet en die erin gezet. Klinkt nu een stuk strakker allemaal. Sub moet nog.

Vraagje: welke kleur heeft de (dikke) draad +12V naar de trekhaak achter(links achter schotje in kofferruim) Wil die als voedingsdraad gebruiken voor subamp :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]