Ik heb het met de golf4 ook gehad, Philips Blue vision in 7 maanden defect.
Oorzaak...door alle electrische zaken in de auto schroeven ze de boordspanning op van 13,2 volt naar 14 (bij draaiende motor).
En dat kleine beetje is net genoeg voor een kortere levensduur van sommige lampjes.
FABEL : door het starten krijgen je lampen een piekspanning.
Juist met starten zakt de boordspanning tot onder de 12 volt, als de motor dan loopt, branden de lampen ineens op de volle laadspanning van 14 volt, dus feller.
Bij een diesel blijven de gloeispiralen nog aangeschakeld staan tot de motor warmer is dan..?..zoveel graden, en ook dan zie je soms dat de lampen feller gaan branden als de voorgloei installatie uitschakelt.
Neem als voorbeeld "ons" zustermerk Citroën en de C5
Als daar de pomp van de vering inschakelt, lijkt het wel of je net 10 volt overhoud (mijn buurman heeft een C5)
Het verschil met Xenon is dat die lampen gevoed worden door de ballast.
En die is inmiddels berekend op spanningen rond de 11 tot 16 volt, en geeft dan nog een constante spanning aan de gasontladingsbuisjes af.
Ik zie H7 setjes al vanaf 99 euro staan...
Kijk eens bij Half*rts wat een philips setje nightvision of longlife kost !
2x vervangen en je hebt de xenonset eruit, terwijl deze tot 8x langer mee (zouden moeten) gaan.
En je hebt ook nog eens meer licht op straat.
Ook scheelt het van merk tot merk, als laatste had ik Tungsram lampen H7 in de golf4....al 2,5 jaar terwijl Philips het nog geen 7 maanden uithield.
Lampjes kostten toen...6 euro ofzoiets, spotgoedkoop en goed !