De beste plek voor doorvoer voedingskabel versterkers

Geen ritje zonder muziek!<br>
Alle vragen en weetjes over audio: vervangen van radio, speakers etc. maar ook carkits

Moderator: CvW

Plaats reactie
Marco Kanninga

De beste plek voor doorvoer voedingskabel versterkers

Bericht door Marco Kanninga » di 07 jan 2020 - 17:34:34

Hallo allemaal,

Als eerste wil ik iedereen de beste wensen wensen voor 2020 (dat klinkt lekker?).
Het volgende waar ik mee zit is het volgende. Wij hebben een Peugeot 307 1.6i sw met 7 zitplaatsen uit 2007 (phase 2) de extra stoelen staan in de berging en worden soms gebruikt. Nu wil ik net als in een eerdere auto die we gehad hebben weer een geluidsinstallatie inbouwen. Wederom weer voor JBL gekozen. Heb op dit forum al diverse ideën voorbij zien komen om de voedingskabels naar binnen te krijgen. Het zijn bij mij twee kabels aangezien ik twee versterkers ga gebruiken. Een mono subwoofer versterker en een 5 kanaals versterker voor de speakers in de deuren. Op welke plek kun je het handigst de kabel doorvoeren naar binnen vanuit de moterruimte? En wat zou de handigste plek zijn om de versterkers vast in te bouwen zodat alleen de baskast eruit hoeft als de twee extra stoelen er in komen? Ik kom er ff niet uit en vraag daarom om jullie hulp. Alvast bedankt....

Groetjes,
Marco Kanninga.

cdoens

Re: De beste plek voor doorvoer voedingskabel versterkers

Bericht door cdoens » wo 08 jan 2020 - 22:11:20

Ik heb de voedingskabel doorgevoerd bij het gaspedaal. Als je zoekt op dit forum, kom je hetzelfde topic tegen als ik destijds.
Daarmee is het mij gelukt. Zelf heb ik wel het gaspedaal uitgebouwd zodat ik er aan die kant makkelijker bij kon.
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.

Marco Kanninga

Bericht door Marco Kanninga » do 09 jan 2020 - 20:43:30

Via het gaspedaal las ik idd ook hier op het forum. Via pb heb ik die vraag samen met nog een andere vraag ook aan Gentry gesteld en die voerde de kabel via de bij rijders kant naar binnen. Daarom vroeg ik mij af wat nu het handigst is. Waar zou je het beste de versterkers kunnen plaatsen zodat je er het minst last van hebt?

Marco Kanninga

Bericht door Marco Kanninga » zo 12 jan 2020 - 21:13:49

Iemand nog een idee waar in de auto de versterkers geplaatst kunnen worden zonder dat je last van de twee extra stoelen achterin die er zitten en soms niet?

cdoens

Bericht door cdoens » ma 13 jan 2020 - 22:36:11

Via je gaspedaal naar binnen scheelt je in ieder geval weer een meter of 2 aan kabel. En bij dikke diameter scheelt dat weer prijs.
Versterkers zou ik ergens proberen aan de zijkant te monteren of misschien een dubbele bodem creëren?
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.

Marco Kanninga

Bericht door Marco Kanninga » zo 19 jan 2020 - 10:56:39

Dubbele bodem zou wat zijn idd. Zit dan alleen met het hefmechanisme voor het reservewiel en iets meer in de auto de gaten waar de extra stoel in vast klikken. Misschien idd aan de zijkant of onder de voorstoelen als daar plek is. En dan nog plek voor de condensator....

Plaats reactie