Betrouwbaarheid.

Schrijf hier een stukje over je ervaringen met je eigen 307

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
nijsalex

Betrouwbaarheid.

Bericht door nijsalex »

Even een balletje opgooien over betrouwbaarheid. Waneer is een auto betrouwbaar? Je hebt bepaalde auto's die meer in de garage staan omdat er vanalles afbreekt, maar het wel altijd doen, en je hebt auto's die er ten alle tijden mooi uit blijven zien maar zijn eigenaar te pas en te onpas in de steek laten. Een tussenweg lijkt er niet te zijn.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
neusje80

Re: Betrouwbaarheid.

Bericht door neusje80 »

Betrouwbaar is voor mij.
Als je tussen de beurten in niet stil komt te staan.
D.w.z. gewoon het goede onderhoud uitvoeren en dan kunnen rijden naar de volgende beurt.

Een keertje dan stil komen staan op een onvoorzien iets moet kunnen, maar liever niet jaarlijks.
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon
peugeot3071981

Bericht door peugeot3071981 »

Denk dat ik jullie mening deel, als je idd met je reguliere servicebeurten nog rijdend naar de garage kan komen is die wat mij betreft gewoon betrouwbaar *rofl*

Heb zelf qua betrouwbaarheid niks te klagen, mijn kleine dappere Peug heeft me nog nooit in de kou laten staan! toen ik hem net had is de condensor vervangen en een remzuiger omdat deze kas verrot was en daardoor het blok bleef drukken op mijn schijf.. maar dit is allemaal garantie werk geweest! voor de rest in een jaar nu 19.300 km verder incl vakantie naar duitsland en totaal geen euvels meer gehad binnen die periode!

distributie komt er aan dat wist ik toen ik hem kocht dus daar maak ook geen probleem van! ben zo blij als een kind met mijn 307 SW 8)
Ik voel me"meestal" lekker in mijn Peugeot!
Pugdriver

Bericht door Pugdriver »

Mijn Peugeot 307 was een rijdend drama op wielen zoals je elders kan lezen. Sinds gisteren is mijn Hyundai i30 5 jaar oud en 90 ooo km verder. Behalve de jaarlijkse smeerbeurten, remblokken en banden zijn de kosten nul. Je leest het goed: nul, niente, nada, noppes.
kees Aben

Bericht door kees Aben »

De meest betrouwbare auto,s vind ik nog steeds degene die geen computers en veel electronica erin hebben zitten, hoe minder erin zit hoe minder er kapot kan gaan :mrgreen:
De sw doet het nog steeds prima na een slechte start met een kapotte injector, maar om te zeggen dat dit de meest betrouwbare auto is, nee, heb andere auto,s nog en ook gehad die ik meer vertrouwde, maar dat zijn over het algemeen klassiekers, om de 1 of andere reden waren de auto,s vroeger kwalitatief beter en betrouwbaarder als tegenwoordig vind ik, nu zijn de meeste auto,s gebouwd om elke paar jaar ingeruild te worden voor weer een nieuwe want dat zijn de verdiensten.
Zwabber

Bericht door Zwabber »

Is dat wel zo Kees!? Geen rem/stuurbekrachtiging, geen electrische ramen, geen cc, kortom geen enkel stukje luxe. Hoog verbruik en bij een ton aan km's geen ruk meer waard. O ja, niet vergeten...... in de folder waren ze al aan het wegroesten :wink:
Hierlangs afknippen en weggooien. ㉦
steven_vanheukelom

Bericht door steven_vanheukelom »

Pugdriver schreef:Mijn Peugeot 307 was een rijdend drama op wielen zoals je elders kan lezen. Sinds gisteren is mijn Hyundai i30 5 jaar oud en 90 ooo km verder. Behalve de jaarlijkse smeerbeurten, remblokken en banden zijn de kosten nul. Je leest het goed: nul, niente, nada, noppes.
En zo rijden andere mensen jaar en dag probleemloos in hun 10 jaar oude 307. :) En zo zijn er ook mensen die nooit, never, ever, ooit nog een hyundai willen hebben. Ik ken iemand die op 4 jaar tijd met een nieuwe SantaFé, meer miserie heeft gehad dan in de andere 30 jaar van zijn automobielcarriëre samen. :wink:

Niks is zwart/wit. Peugeot hanteert niet voor niets de slogan: "Motion & Emotion" Voor mij is een auto meer dan "betrouwbaarheid", maar ook rijplezier en beleving. :)
kees Aben schreef:om de 1 of andere reden waren de auto,s vroeger kwalitatief beter en betrouwbaarder als tegenwoordig vind ik .
Ook weer zo subjectief. Ik heb met mijn oude 309 vroeger op iets meer dan 5 jaar 200.000km afgemaald, nooit aan die auto getwijfeld, maar toch ben ik liever onderweg met mijn "moderne" 307. Hier durf ik vlot instappen om een paar honderd kilometer af te malen terwijl ik daar vroeger toch twee keer over nadacht, maar ja, je bent jong en het avontuur lonkt. :mrgreen:
En dan zijn daar ook nog de verhalen van mijn vader en opa, als zij vroeger met de auto op reis gingen namen ze verschillende reserveonderdelen mee, zoals vb. een ventilatorriem. Ik heb echt geen reserveonderdelen bij hoor. Behalve dan een wiel. :D
RZA

Bericht door RZA »

Problemen met de 307 houden dit forum in elk geval lekker levendig :mrgreen:

Ben zelf vooral benieuwd hoe de nieuwe modellen zoals de 308/3008/5008 het door de jaren heen gaan doen qua betrouwbaarheid. Over de nieuwe 308 gesproken: wanneer komt de gefacelifte 2017 versie met i-Cockpit nou precies?
ex 307 SW Premium 2.0-16v || 2007 || Noir Obsidien
307convertible

Bericht door 307convertible »

Er zijn vast auto's die betrouwbaarder zijn, hoewel ik geen klachten heb over mijn 307, maar de vraag is of ik wel zin heb om daar mee rond te rijden ?
kees Aben

Bericht door kees Aben »

Zwabber schreef:Is dat wel zo Kees!? Geen rem/stuurbekrachtiging, geen electrische ramen, geen cc, kortom geen enkel stukje luxe. Hoog verbruik en bij een ton aan km's geen ruk meer waard. O ja, niet vergeten...... in de folder waren ze al aan het wegroesten :wink:
Ik praat over betrouwbaarheid he, niet over luxe :D en heb nog nooit een auto gekocht waar ik naar het verbruik keek, dat is voor mij nooit een reden geweest om de auto niet te kopen, en ik maak alles zelf dat scheelt natuurlijk ook in de kosten :wink:
javelin.gb

Bericht door javelin.gb »

Betrouwbaar is voor mij 800000 km rijden met regulier onderhoud en 1 keer stil komen te staan met een kapot wiellager en 1 keer met een distributieriem 20000 voor de termijn. (en een paar keer met een lege tank.) :oops:
Javelin
Volvo v70 t5
Oud:
Peugeot 307 SW Pack 1.6-16v automaat ph 2 2005 links
Peugeot 307 SW ph 1 rechts
renault laguna GT
Peugeot 307 break ph 1
Peugeot 406 break
Peugeot 405 sedan 2 (amerikaans model)
Peugeot 405 sedan 1
steven_vanheukelom

Bericht door steven_vanheukelom »

Die wiellager zou ik mijn auto nog kunnen vergeven, een distributieriem die knapt niet, zou gewoon nooit mogen gebeuren. Helaas is er voor de riem meestal wel een oorzaak voor versnelde slijtage, vb olie die op de riem lekt, verkeerde spanning bij montage, montage van een nieuwe riem zonder rollen te vervangen, ... wil niet zeggen dat het in jouw geval zo is, maar 9 van de 10 gevallen wel.
307Drenthe

Bericht door 307Drenthe »

Mijn 307 is vrij probleemloos geweest de afgelopen 1.5 jaar/45.000km. Er is echter wel een versnellingsbak vervangen vanwege versleten lagers bij 257.000km. Vind ik persoonlijk vrij snel, maar ik weet ook niet hoe de 5 eigenaren voor mij ermee gereden hebben.

Voor mij is een auto betrouwbaar als ie mij altijd van A naar B brengt wanneer ik dat van 'm vraag en dat er niet om de haverklap iets vervangen moet worden.
Exit: 2003 Peugeot 307 2.0 XSI LPG (AG)- 291.000km
Heden: BMW E46 325I LPG (PRINS) 246.000km and counting
javelin.gb

Bericht door javelin.gb »

steven_vanheukelom schreef:Die wiellager zou ik mijn auto nog kunnen vergeven, een distributieriem die knapt niet, zou gewoon nooit mogen gebeuren. Helaas is er voor de riem meestal wel een oorzaak voor versnelde slijtage, vb olie die op de riem lekt, verkeerde spanning bij montage, montage van een nieuwe riem zonder rollen te vervangen, ... wil niet zeggen dat het in jouw geval zo is, maar 9 van de 10 gevallen wel.
dit gedrag is ook niet geaccepteerd en de auto wordt nu afgestraft. onderdelen worden verspreid over het hele land als waarschuwing voor anderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Javelin
Volvo v70 t5
Oud:
Peugeot 307 SW Pack 1.6-16v automaat ph 2 2005 links
Peugeot 307 SW ph 1 rechts
renault laguna GT
Peugeot 307 break ph 1
Peugeot 406 break
Peugeot 405 sedan 2 (amerikaans model)
Peugeot 405 sedan 1
steven_vanheukelom