Heel erg super tevreden.

Schrijf hier een stukje over je ervaringen met je eigen 307

Moderator: CvW

Plaats reactie
Gebruikersavatar
arie307xsi
Berichten: 254
Lid geworden op: za 26 jul 2008 - 15:31:21

Heel erg super tevreden.

Bericht door arie307xsi » ma 22 sep 2008 - 18:11:51

Zoals de tekst al luid niks op de pug af te dingen.
Vooral de cruise control is super.
Heb hem al menigmaal gebruikt.
En het comfort is helemaal super.
Maar dat kan ook niet anders als je ervoor een RC hebt gehad.
Niets ten nadele van de RC, maar qua comfort had die echt niets, behalve dan de stoelen.

Gebruikersavatar
arie307xsi
Berichten: 254
Lid geworden op: za 26 jul 2008 - 15:31:21

Bericht door arie307xsi » zo 11 jan 2009 - 12:00:28

We rijden nu half jaar in de 307 en zijn nog steeds tevreden.
Geen rare meldingen of storingen.
Super auto.
307 XS-Pack cruise-control, pioneer radio met bleutooth,Shark actieve sub, ledstrips, ariane velgen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoomy
Berichten: 4386
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 - 20:51:53
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Zoomy » zo 11 jan 2009 - 16:21:32

Kijk...En DAT soort mededelingen mogen ook wel eens wat meer op dit forum geplaatst worden!!

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
...Dear life. When I asked if my day could get worse, it was a rhetorical question, not a challenge... :/

Gebruikersavatar
Robertlyca
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 28 jul 2008 - 03:35:18

Bericht door Robertlyca » do 22 jan 2009 - 11:51:53

Ook ik mag niet klagen, rij inmidels in mijn tweede 307 SW, de eerste een fase één diesel de tweede een fase twee combi benzine en G3, en veel van de klachten zoals genoemd op dit forum herken ik - gelukkig nog - niet. Wel probeer ik zoveel mogelijk de - grote - beurten te laten uitvoeren door de garage en het kleine werk zelf te doen. En natuurlijk moet ook de buitenkant er top uitzien, een compliment aan Cees, want ik kan de tijd er niet altijd voor vrijmaken, maar als het dan zover is staat het hele arsenaal spullen van meneer M klaar en ben ik een half dagje onder de pannen. Dus ook dik tevreden met de Peugeot !

Greetzz,

Robertlyca
307 SW GRIFFE 1.6 16V - 110pk Noir Obsidien 16" Equinoxe.

Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 okt 2008 - 23:29:42
Locatie: Ham (limburg)

Bericht door Erwin » do 22 jan 2009 - 22:37:30

ook ik ben zeeeer tevreden van mijn 307 break benzine :D het is gewoon een geweldige wagen zonder opmerkingen 8)

groeten erwin

Gebruikersavatar
Ferna
Berichten: 69
Lid geworden op: do 07 jun 2007 - 22:56:18
Locatie: Brugge (B)

Bericht door Ferna » za 24 jan 2009 - 22:54:50

:cry:

Verwerking van kleine oneffenheden op vele van onze Belgische wegen zeer teleurstellend.
In België zijn er nog veel wegen die bestaan uit betonstroken, met daartussen naden die zijn volgegoten met "pek" ??.
Het rijden hierop met mijn Peugeot is een marteling.
Heb zelfs mijn banden laten vervangen door Michelin Energie.

Heb hiervoor gereden: Mitsubishi Galant
Nissan Primera

De beste schokdemping had de Galant, gevolgd door de Primera en met als slechtste de 307.
Ik had nochtans gekozen voor een Franse wagen, omdat hiervan bekend is (was) dat zij het beste veercomfort hebben.

Voor mij een zeer grote teleurstelling.

Heb wel eens overwogen om mijn schokdempers te laten vervangen door Koni's, ik weet niet of deze nog bestaan, en of dat überhaupt mogelijk is.

Anders alleen maar goeds over mijn 2 jaar oude 307 Oxygo.

vr.gr.

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.

Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 okt 2008 - 23:29:42
Locatie: Ham (limburg)

Bericht door Erwin » zo 25 jan 2009 - 19:57:51

ik woon ook in België (in limburg) en ik heb hier toch niet zo veel last van hoor :D
de wegen vallen al bij al nog mee vind ik

groeten Erwin

Gebruikersavatar
Ferna
Berichten: 69
Lid geworden op: do 07 jun 2007 - 22:56:18
Locatie: Brugge (B)

Bericht door Ferna » ma 26 jan 2009 - 23:13:47

Hallo Erwin,

Dank voor je reactie.

Wat voor bandenspanning hou jij aan voor je 307, ook 2.5 kg zowel voor-als achteraan ??.

Ik vind dit toch wel veel, bij mijn Nissan Primera was dat vooraan 2.2 Kg, en achteraan 2.0 kg.

Zou die 307 nu zwaarder zijn dan een Primera ??.

Ik heb wel eens overwogen om die bandenspanning flink wat te verlagen, voor meer comfort, maar ja meerverbruik en slijtage ??

vr.gr.

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.

Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 okt 2008 - 23:29:42
Locatie: Ham (limburg)

Bericht door Erwin » di 27 jan 2009 - 18:06:27

@ Ferna: ik heb pas andere velgen gekocht die op men 307 liggen (originele van een peugeot 1007) met 205/55/r16 banden erop ik weet nu niet hoeveel spanning daar op zit maar ik zal morgen eens kijken :D

groeten Erwin

PredraG
Berichten: 57
Lid geworden op: di 03 jun 2008 - 22:28:27
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door PredraG » wo 28 jan 2009 - 19:21:25

2.3 bar met stikstof is voldoende. lager verbruik dan met lucht erin en minder rolgeluid.
307 1.6 16v Aut. Al4 XS

Gebruikersavatar
keesie
Berichten: 800
Lid geworden op: za 06 aug 2005 - 13:41:50
Locatie: westen van het landje
Contacteer:

Bericht door keesie » wo 28 jan 2009 - 20:34:50

Weer het fabeltje van stikstof.

Gewoon lucht daar zijn de banden voor gemaakt ten slotte.
Stikstof heeft in een gewone autoband geen enkel voordeel.

Minimaal 2,2 bar er in (volgens het boekje), bij belading je banden spanning aanpassen.
Bij een verkeerde druk slijten de banden verkeerd en sneller.
Keesie
oud 307 rijder.
At 200Mph you have no friends, http://www.F3D.nl

Gebruikersavatar
Zoomy
Berichten: 4386
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 - 20:51:53
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Zoomy » wo 28 jan 2009 - 22:12:21

keesie schreef:Weer het fabeltje van stikstof.

Gewoon lucht daar zijn de banden voor gemaakt ten slotte.
Stikstof heeft in een gewone autoband geen enkel voordeel.

Minimaal 2,2 bar er in (volgens het boekje), bij belading je banden spanning aanpassen.
Bij een verkeerde druk slijten de banden verkeerd en sneller.
Vraag: Regelmatig verschijnen er in de pers publicaties over het nut van stikstof als bandenvulling. De spanning zou veel langer op peil blijven en bovendien heeft stikstof vele andere voordelen. Ook de bandenbedrijven roepen in advertenties automobilisten op hun banden te laten vullen met stikstof. Zijn de voordelen werkelijk zo groot? Waarom worden auto’s dan niet fabriek-af met stikstof gevuld?



Antwoord: Zuurstof dringt ongeveer viermaal zo snel door de band heen als stikstof. Bedenk echter dat buitenlucht iets meer dan viermaal zoveel stikstof dan zuurstof bevat dus is het verschil in spanningsverlies niet zo groot. Een lege band is vlak voor het vullen met stikstof volledig gevuld met lucht. Hoewel de stikstofvulling de verhouding met zuurstof nog verder verschuift, zit er nog steeds zuurstof in de band. Kortom, de band met stikstof zal langzamer leeglopen dan een band met lucht. Maar het verschil is niet zo groot.
Een echt voordeel van het vullen stikstof is dat er geen vocht of olie in de band terechtkomt. Een slecht onderhouden luchtcompressor kan er zelfs voor zorgen dat er waterdruppeltjes in de band terechtkomen. Als de druppeltjes gaan verdampen, neemt hun volume sterk toe, dus stijgt de druk in de band. Als een band koud op 2,3 bar staat, zal de druk tijdens het rijden oplopen tot 2,7 à 2,8 bar. Als er waterdruppeltjes inzitten die verdampen kan de druk wel tot 3,1 à 3,2 bar oplopen. Reden genoeg om voor goed onderhoud van de oliefilters en vochtafscheiders te zorgen. Dat laatste speelt vooral bij lange leidingen. Een ouderwetse voetpomp voorkomt dit probleem. Vocht heeft ook invloed op het roesten of oxideren van ijzer of aluminium, het hoort dus niet in een band thuis.
Stikstof is een gas dat niet brandt. Dat is mooi als het in banden van vliegtuigen, zwaar transport of brandweerauto’s gaat. Deze banden staan onder(zeer) hoge druk, zijn zwaar belast en mogen (als ze klappen of branden) geen bijdrage aan het vuur leveren door er zuurstof aan toe te voegen.
Het idee dat zuurstof bijdraagt aan de veroudering van een band is niet juist, na zo’n half miljoen kilometers is een truckbandenkarkas mechanisch vermoeid, dus aan het einde van de levensduur.
Dat stikstof een band minder gevoelig maakt voor hoge temperatuur is niet waar, de lucht in een band wordt meestal 60°C, hooguit 70 tot 80°C. De lagere banddruk bij met stikstof gevulde banden is alleen maar te verklaren uit de afwezigheid van vocht. Zuurstof of lucht uit een fles is ook vrij van vocht en olie.
Enkele andere punten die bij het drukverlies van banden een rol spelen, hebben te maken met een langzame lekkage (slow puncture) en drukschommelingen als gevolg van de buitentemperatuur. De opgegeven bandenspanning geldt bij +20°C. Bij elke 10°C verschil is er 0,1 bar verschil in druk. Als we de bandenspanning meten bij nul graden zal die 0,2 bar lager zijn dan voorgeschreven. Omgekeerd zal de spanning bij +40°C 0,2 bar hoger liggen dan de voorgeschreven spanning bij +20°C. Het is dus nuttig om de buitentemperatuur, beter gezegd de bandentemperatuur, te weten voordat we besluiten lucht of stikstof bij te vullen of juist af te blazen. Een regelmatige controle van de bandenspanning is nodig om een ‘slow-puncture’ op het spoor te komen.
Hou ook de leeftijd van banden in de gaten. De ouderdom is af te lezen op de band. Zoek het serienummer op dat meestal achter de letters DOT staat. Kijk naar de laatste vier aanduidingen. Staat er 1203, dan is de band van de 12e week uit 2003. Staat er 123 gevolgd door een zwart driehoekje, dan is de band gemaakt in de 12e week van 1993. Staat er 123 zonder driehoekje dan is de band uit de 12e week van 1983. Veel te oud, want als maximum voor wegvoertuigen wordt zes jaar aangehouden.



BRON: AMT



Vraag: Van caravan-fabrikant KIP heb ik begrepen dat men met ingang van productiejaar 1998 de banden van al haar caravans met stikstof gaat vullen. Kunt u mij vertellen wat de voordelen hiervan zijn. Kan elke band zonder bezwaar met stikstof worden gevuld en is er een aangepast ventiel nodig? Gaan ook autofabrikanten stikstof, in plaats van lucht, toepassen voor het vullen van de banden?

Antwoord: Wij gingen te rade bij de specialisten van Michelin. Zij vertelden ons het volgende: een met stikstof gevulde band houdt de spanning beter vast, omdat stikstof minder diffuus is dan lucht (bestaande uit circa 80 procent stikstof en 20 procent zuurstof). Dat heeft een positieve invloed op de kilometerprestatie van de band en het rijgedrag. Een ander aspect is dat gecomprimeerde lucht vaak een bepaald percentage water en olie bevat. Deze bestanddelen kunnen doordringen in het karkas. Stikstof heeft een minder oxiderende werking op het karkas en dat betekent een betere mogelijkheid voor vernieuwing.
Voorts heeft stikstof, in tegenstelling tot lucht, een temperende werking bij een eventuele brand of explosie. Specifieke omstandigheden waaronder het pompen van banden met stikstof vooral voordelen kan bieden: - waar zeer hoge spanningen worden gepompt, bijvoorbeeld bij vorkheftrucks; - waar regelmatige spanningcontrole niet mogelijk is, bijvoorbeeld bij mengtrommels in volcontinu dienst, aangedreven door banden; -waar in geval van brand of explosie de met lucht gevulde banden een extra gevaar betekenen, bijvoorbeeld bij transport van lichtontvlambare producten. Conventionele banden kunnen ongestraft met stikstof worden gevuld. Het is echter nog geen uitgemaakte zaak of de extra kosten van pompen met stikstof altijd opwegen tegen de voordelen. Er kan zonder probleem hetzelfde ventiel worden toegepast. Het is Michelin niet bekend of de auto-industrie op korte termijn ook stikstofvulling gaat toepassen. Tot zover Michelin's visie. Dat de caravan-industrie de stikstofvulling overweegt, is op zich niet zo verwonderlijk. Een te lage spanning levert immers een onveilige combinatie o bovendien zorgt onderspanning voor veel warmte-ontwikkeling in de band met alle gevaren van dien. Voorts zegt KlP dat een met stikstof gevuld band minder gevoelig is voor hoge temperaturen en dat bij hoge belasting minder warmte-ontwikkeling optreedt. Beide aspecten zijn in de caravanbranche van belang in verband met de extra belading en warmte tijdens vakanties. Ongetwijfeld zullen ook veel caravanbezitters te weinig letten op de correcte spanning van de banden.


BRON: AMT
Laatst gewijzigd door Zoomy op wo 28 jan 2009 - 22:16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
...Dear life. When I asked if my day could get worse, it was a rhetorical question, not a challenge... :/

Gebruikersavatar
Ferna
Berichten: 69
Lid geworden op: do 07 jun 2007 - 22:56:18
Locatie: Brugge (B)

Bericht door Ferna » wo 28 jan 2009 - 22:16:25

keesie schreef:
Minimaal 2,2 bar er in (volgens het boekje), bij belading je banden spanning aanpassen.
Volgens mijn boekje zowel voor-als achteraan 2.5 kg.
Staat ook op het etiket aan de deurstijl.

vr.gr.

Ferna
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.

Gebruikersavatar
Zoomy
Berichten: 4386
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 - 20:51:53
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Zoomy » wo 28 jan 2009 - 22:19:33

Etiket op de deurstijl aanhouden...Tenminste...als dezelfde maat autobanden er als op die sticker staat onder zitten...

8)
...Dear life. When I asked if my day could get worse, it was a rhetorical question, not a challenge... :/

Gebruikersavatar
nijsalex
Berichten: 43
Lid geworden op: di 26 apr 2016 - 19:31:21

Re: Heel erg super tevreden.

Bericht door nijsalex » wo 27 apr 2016 - 00:33:00

Ferna schreef::cry:

Verwerking van kleine oneffenheden op vele van onze Belgische wegen zeer teleurstellend.
In België zijn er nog veel wegen die bestaan uit betonstroken, met daartussen naden die zijn volgegoten met "pek" ??.
Het rijden hierop met mijn Peugeot is een marteling.
Heb zelfs mijn banden laten vervangen door Michelin Energie.

Heb hiervoor gereden: Mitsubishi Galant
Nissan Primera

De beste schokdemping had de Galant, gevolgd door de Primera en met als slechtste de 307.
Ik had nochtans gekozen voor een Franse wagen, omdat hiervan bekend is (was) dat zij het beste veercomfort hebben.

Voor mij een zeer grote teleurstelling.

Heb wel eens overwogen om mijn schokdempers te laten vervangen door Koni's, ik weet niet of deze nog bestaan, en of dat überhaupt mogelijk is.

Anders alleen maar goeds over mijn 2 jaar oude 307 Oxygo.

vr.gr.

Ferna
Hm. Vreemd ik heb sinds kort een 307 sw van 2006 en ik mocht hem uitproberen op de ring van Gent richting Kortrijk/Uzg. Lekker weggetje als je een kunstgebit hebt. Toch geen enkel probleem. Uiteraard hoor je het wel maar comfort blijft top.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Plaats reactie