307 XSI van Robert.

Hier kun je je zelf even voorstellen als je nieuw bent, maar ook je updates als je al wat langer hier bent.

Moderators: Doornekamp33, CvW

Plaats reactie
Peugeot307XSI
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 feb 2019 - 23:47:53

307 XSI van Robert.

Bericht door Peugeot307XSI » ma 11 feb 2019 - 00:30:06

Hoi,

Ik ben Robert en heb sinds dit jaar een Peugeot 307 XSI.
Deze auto heb ik gekozen omdat ik gewoon wat meer ruimte wilde hebben en het uiterlijk mij wel aantrok. Het ging tussen deze auto of een 206 SW GTI. Alleen kwam het maar niet tot een afspraak met particuliere eigenaar van de 206GTI, dus is het de 307XSI geworden met 105.000 km op de teller.

Hiervoor heb ik altijd een Clio gereden. Aardig wat tijd en liefde in gestopt en het ding reed als een kart.
Verlaagd, Williams velgen, Powerflex bussen, Inlegenfilter K&N, xenon, Initiale interieur, megane bumperlip, Phase 2 achterlichten, Dynamique dakspoiler en gele mistlampen erop gezet. Gewoon voor de lol.

De 307 is wat "zompig" dus dat is even wennen.... evenals het verbruik. Als de auto zich bewijst, gaat hier ook het nodige aan gebeuren zodat er wat harder door bochten gereden kan worden.

Al goed, plaatjes bij de praatjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ga ik er aan doen?

- Lekkage kofferbak en bestuurdersruimte verhelpen. Het is daar zeiknat.
- Nieuwe kentekenplaat voor, deze is beschadigd.
- Gasdempers kofferbak.
- Tweede sleutel bij laten maken.
- Nieuwe radiateur (lekt)
- Lelijke doorzichtige zijknippers vervangen door het oudere type.
- Verlagen + nieuwe schokdempers.
- Tikkende kleppen verhelpen (eerst goedkoop, dan maar is kijken naar het vervangen van de klepstoters voor EJ7 varianten)
- Dakspoiler
- Bumperlip?
- Gele mistlampen.

Dit gaat in stappen anders houd ik geen portemonnee over.

*edit* Weten jullie leuke dakspoilers (subtiel) en hoe deze bevestigd moeten worden? Tips welkom!

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16677
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door Doornekamp33 » ma 11 feb 2019 - 12:07:07

Welkom, leuk klusproject.

Natte koffer, achterlichten, 3de remlicht en de ontluchting zijn verdachte plaatsen.

Nattigheid voor, de afwatering van de kokerbalken willen nog wel eens dichtzitten, zitten aan de voorkant en is even zoeken.

Spoiler is gewoon plakken op de kofferklep.

Bij vervangen voorveren regel toplagers, deze vallen bijna altijd uit elkaar.

Tikkende kleppen, is het een 2.0 RFN, dan word het lastig om het goedkoop te doen, lukt het gebruik dan alleen de Total olie 5W40 met PSA specs, anders is het zo weer terug.

Succes met de rest.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

cdoens
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Locatie: Hilversum

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door cdoens » ma 11 feb 2019 - 12:59:17

Zo te zien is het het nieuwe type dus zal RFJ motor zijn.
Welkom hier en succes met oplossen van de punten.
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16677
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door Doornekamp33 » ma 11 feb 2019 - 13:26:20

Volgens mij ook, maar een RFJ tikt niet zo snel, dan is er meer aan de hand en hebben de J7 klepstoters geen zin.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

Gebruikersavatar
steven_vanheukelom
Berichten: 2010
Lid geworden op: wo 05 mar 2014 - 21:01:21
Locatie: Leopoldsburg, België

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door steven_vanheukelom » ma 11 feb 2019 - 16:28:23

Welkom, nette 307 in die xsi uitvoering! Punt per punt aanpakken en dan maak je er een erg fijne auto van!

Peugeot307XSI
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 feb 2019 - 23:47:53

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door Peugeot307XSI » ma 11 feb 2019 - 18:45:29

Doornekamp33 schreef:Welkom, leuk klusproject.

Natte koffer, achterlichten, 3de remlicht en de ontluchting zijn verdachte plaatsen.

Nattigheid voor, de afwatering van de kokerbalken willen nog wel eens dichtzitten, zitten aan de voorkant en is even zoeken.

Spoiler is gewoon plakken op de kofferklep.

Bij vervangen voorveren regel toplagers, deze vallen bijna altijd uit elkaar.

Tikkende kleppen, is het een 2.0 RFN, dan word het lastig om het goedkoop te doen, lukt het gebruik dan alleen de Total olie 5W40 met PSA specs, anders is het zo weer terug.

Succes met de rest.
Waarop moet ik letten bij de ontluchtingsplekken? Of de rubbers zijn vergaan, ze niet goed aansluiten, etc? Het rubber zelf kan je niet dichtplakken, dan kunnen de ruiten kapot gaan bij het dichtgooien van de deur.

Wat betreft de natte vloer bestuurderszijde, las ik ook iets over een verwarmingspaneel dat kon lekken op die plek. Het is alleen bestuurderszijde en je hoort geen klotsende geluiden bij het rijden. Waar zitten de ontwateringskanaaltjes?

Wat betreft de motor maak ik mij niet veel zorgen. Doet gewoon zijn werk en voelt niet anders aan dan de andere 307 XSI versies die ik heb gereden. Binnenkort grote beurt en wat defecte onderdelen vervangen, dan gelijk een druktest laten doen.

Welke lijm/kit gebruik je ervoor? Totaal geen ervaring mee, bij de Clio was het schroeven.

Als je het verlagen doet, moet je het wel goed doen. Veren, lagers, schokdempers en de rubbers zal ik gewoon meepakken.

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16677
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door Doornekamp33 » di 12 feb 2019 - 11:25:22

De onluchtingsroosters kunnen lekken tussen rooster en plaatwerk door, dit afkitten met een flexibele kit, en de flapjes willen wel eens naar binnen staan, deze naar buiten drukken.

Ontwatering kokerbalk zit aan de kopse kant beetje verstopt achter de modderkuip.
Ook kan het zijn dat de parafan verstopt zit, of een knoeiert die een kabel via het brandschot heeft doorgevoerd.
Kachel aansluiting kan ook lekken, dan is het vocht koelvloeistof, dat moet je dan even ruiken, proeven zou ik niet aanraden.

En wat ik vergeet, de afvoer van de airco kan ook dicht zitten, loopt het ook niet meer weg.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

Peugeot307XSI
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 feb 2019 - 23:47:53

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door Peugeot307XSI » wo 13 mar 2019 - 23:24:32

Inmiddels weer even bezig geweest met de auto. Er is een grote beurt uitgevoerd en de radiateur is vervangen (lekte).
Ook is het kachelhuis los geweest om de O ringen te vervangen. Helaas bleven deze lekken en nu zijn er OEM o-ringen besteld.

Als de ringen dan toch weer vervangen moeten worden, dan wordt gelijk de thermostaat vervangen. Dit omdat de auto 95/100 graden wordt. Niet de mooiste bedrijfstemperatuur.

Foto's zullen volgen!

ejkanis
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 04 feb 2019 - 22:36:01

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door ejkanis » ma 08 apr 2019 - 11:31:23

95/100 graden kan verschillende oorzaken hebben is deze goed ontlucht? Doet de airco het wel draaid de koelvin?
En als hij nog lekt bij de kachelradiateur kan hij geen druk in het systeem opbouwen en daardoor de temperatuur hoger is dan normaal.

Peugeot307XSI
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 feb 2019 - 23:47:53

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door Peugeot307XSI » di 12 nov 2019 - 00:23:44

Inmiddels zijn we een tijdje en heel veel geld verder :|

De Peugeot is bij de vorige eigenaar niet veel gereden. Kortom in mijn bezit met veel kilometers begonnen de problemen :arrow:

Tikkend blok, koelproblemen & noodloop. Auto laten controleren door een maatje van mij en als snel bleek het foute boel. In cilinder twee was er een compressie van 8 bar en in de andere 3 cilinders was er een druk van 12.5 bar :evil:
Blok los, bleken de klepstoters zwaar vervuild. Deze zijn schoongemaakt, klepzittingen opnieuw ingesleten en de kop gevlakt. Dit merk je gelukkig in de felheid en betrouwbaarheid van het blok.

Intussen ook een nieuwe thermostaat (mechanisch) geplaatst. Het blok wordt minder warm,
echter blijft de auto moeite houden met de watertemperatuur. Deze schommelt tussen de 80 & 105 graden. Nja het werkt, doorkarren dus.

Ow ja en nog een nieuw achterlicht. De massa was doorgebrand en er zat een klein scheurtje in de lamp.

Nu heb ik ook een leuk setje Savara velgen op de kop getikt, dakspoiler gekocht, xenonsetje binnen en zwarte lampenfolie gekocht. Zwarte auto, zwarte lampen. Mooi thema.

Gebruikersavatar
Bart-Peugeot
Berichten: 4980
Lid geworden op: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Locatie: Rijnmond

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door Bart-Peugeot » di 12 nov 2019 - 08:31:29

Goed bezig Robert!
Heden: 308SW BlueLease Executive Pack (2015) 1.6 bluehdi. 166.000km.
Verleden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 324.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977).

Gebruikersavatar
steven_vanheukelom
Berichten: 2010
Lid geworden op: wo 05 mar 2014 - 21:01:21
Locatie: Leopoldsburg, België

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door steven_vanheukelom » di 12 nov 2019 - 23:56:56

Gaat hard. 8) Benieuwd naar de foto’s

Gebruikersavatar
dircos1980
Berichten: 1375
Lid geworden op: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 307 XSI van Robert.

Bericht door dircos1980 » zo 17 nov 2019 - 19:06:45

Over de temperatuur van 105 graden: slaat de koelvin wel aan in de eerste stand? Kan zijn dat de kachelweerstand stuk is.
Sinds april 2010 in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 454.500km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v

Plaats reactie