nieuw hier, 307cc

Hier kun je je zelf even voorstellen als je nieuw bent, maar ook je updates als je al wat langer hier bent.

Moderators: Doornekamp33, CvW

Plaats reactie
Freek

nieuw hier, 307cc

Bericht door Freek » za 23 mei 2020 - 19:26:14

Goedenavond,

Ik ben sinds 29 april 2020 de nieuwe eigenaar van een 307cc.
Bouwjaar 2005, 140.000 km op de teller, 2.0 met 136 pk.
De auto is ooit ingevoerd uit Duitsland dus of de kmstand klopt weten we nooit zeker.
Ik heb hem voor een goede prijs kunnen kopen dus ik heb nog wat ruimte om te sleutelen.

Met deze motor rijdt hij prima, je wordt niet in de stoel gedrukt maar lekker cruisen gaat prima.
Als je even moet versnellen gaat dat toch wel vrij soepel.
Hij voelt luxe aan, mede door de leren stoelen.

Er zit een android radio/nav in en dat is wel even wennen.
Radio heeft geen RDS en het ontvangst was wel heel erg slecht.
Na wat prutsen aan de antenne (in de achterklep) is het ontvangst al een stuk beter maar nog niet optimaal.
Navigeren met google Maps werkt prima, handsfree bellen werkt goed en muziek vanaf USB stick afspelen doet het ook.
Alleen als ik radio luister en ik doe de navigatie aan dan gaat het geluid van de radio uit...
We proberen nog een paar andere car launchers voor misschien een beter resultaat.
De bediening aan stuur werkt niet met deze radio.

Ik heb wel 1 probleempje.
Zodra ik het cabrio dak open/dicht doe dan valt de motor in toerental iets terug en dan "hikt" de motor een keer met als gevolg dat ik een storing krijg. (motortje in display) De storing gaat vanzelf weer weg.
Iemand een idee waaraan dat kan liggen...??

Het valt mij op dat je ook bij lagere temperaturen met open dak kan rijden, de verwarming doet het prima.
Ik heb er zo'n "windvanger" bij die je boven de achterbank monteert en dan kan je ook op de snelweg nog zonder veel geluid en wind rijden.
Het cabrio rijden bevalt me tot nu toe wel.
We hopen op een mooie zomer en veel kilometers met open dak.

recol

Re: nieuw hier, 307cc

Bericht door recol » za 23 mei 2020 - 20:03:14

Welkom hier en veel plezier met je auto! Check je oliepeil eens van je dakpomp. Hoe schoon deze is en of er genoeg in zit.

Gr René

Freek

Bericht door Freek » za 23 mei 2020 - 20:23:06

Rene,

Bedankt voor de tip.

recol

Bericht door recol » za 23 mei 2020 - 21:16:05

ah las het verkeerd. ik dacht dat je dakpomp even "hikte" maar je bedoeld de motor van je auto zelf.

zoiezo even je olie checken in je dakpomp kan geen kwaad

Plaats reactie