307 1.6 16vv Break Premium

Hier kun je je zelf even voorstellen als je nieuw bent, maar ook je updates als je al wat langer hier bent.

Moderator: Doornekamp33

schermer

Re: 307 1.6 16vv Break Premium

Bericht door schermer » do 11 mar 2021 - 22:23:24

Wie wat bewaart die heeft wat. Setje JBL dat vroeger en mijn citroen xsara zat. Mooie upgrade voor de speakers in de voordeuren. Nog wel even wachten op de nieuwe deurbevestigingplasticdopjes en meteen wat anti dreun materiaal op de deuren plakken.Afbeelding

schermer

Bericht door schermer » di 06 apr 2021 - 18:52:24

Afgelopen zaterdagochtend voor het eerst een langere rit met de 307. Ik heb een camplet savanne vouwwagentje gekocht. Was al een tijdje op zoek naar zoiets, door het lage gewicht mag ik deze ook trekken met mijn eend. Uiteindelijk een voor een leuke prijs gevonden, maar het was wel even 170km enkele reis. De 307 heeft zich keurig gehouden, ik vind het een lekkere reisauto, zeker op de terugweg met 90km/h. Cruise-control aan, armleuning naar beneden en laat maar gaan. In zijn vijfde versnelling heeft de auto dan nog trekkracht zat voor zo'n licht karretje. Ik kan mij voorstellen dat je met een grote caravan die meer wind vangt in zijn 4 blijft rijden.

ejkanis

Bericht door ejkanis » di 06 apr 2021 - 19:12:12

In zijn 4 nee als de weg vlak is en geen wind tegen en niemand die achter je in het zicht gaat hangen kan je gewoon in zijn 5 blijven rijden hoor maar als je wil versnellen moet je wel ff terug

schermer

Bericht door schermer » zo 06 jun 2021 - 16:48:18

De 307 break rijd na bijna een half jaar nog prima, ik ben er inmiddels wel aan gewend, de inbouw van de android unit is zeker een goede keus geweest, nu wel weer lekker stuurwielbediening van de radio. Het enig wat wat minder leuk was, was een kapotte airco. De auto is in januari gekocht en een airco is dan lastig te controleren. Ik had de auto met een half jaar bovag garantie gekocht en gelukkg deed de verkoper niet moeilijk en werd de condensor onder garantie vervangen.

Ook het rechter achterlicht geeft wat probleempjes. Af en toe ging het knipperlicht sneller knipperen, dus het achterlicht eens open gemaakt. Lampje verwisselen, stekkertje schoonmaken en wd40, waarbij het opviel dat 1 aansluiting in de stekker (massa) er iets gecorrodeerd uitzag. Maar goed, alles deed het weer. Maar helaas na een dag was er weer het probleem, maar nu deed ook de gewone verlichting en het remlicht rechts-achter niks meer. Dus daar mocht de garage ook even naar kijken. 3 :shock: kapotte lampjes gewisseld en alles werkt weer. Tot 1 dag later, weer alle verlichting rechts achter uitgevallen. Ik ga nu maar de printplaat waar de lampjes inzitten vervangen. Eens kijken of dat verbetering geeft, ik vertrouw die stekkeraansluiting niet helemaal.

schermer

Bericht door schermer » ma 07 jun 2021 - 21:45:43

vandaag even gekeken hoe de printplaat van het achterlichteruit ziet, in verband met een tweedehands vervanger. Stekkertej even goed aangedrukt en alles werk weer. dusss. Van de week toch maar even een andere printplaat erin, dat wel/niet werken is ook niks.

Plaats reactie