CDOENS stelt zich voor, wisseling van de wacht.

Hier kun je je zelf even voorstellen als je nieuw bent, maar ook je updates als je al wat langer hier bent.

Moderator: CvW

Gebruikersavatar
dircos1980
Berichten: 1301
Lid geworden op: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: CDOENS stelt zich voor, wisseling van de wacht.

Bericht door dircos1980 » zo 03 jun 2018 - 08:50:49

Goed bezig geweest! Is idd een flinke besparing als je het zelf doet.
Sinds april 2010 in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 439.000km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v

Gebruikersavatar
steven_vanheukelom
Berichten: 1910
Lid geworden op: wo 05 mar 2014 - 21:01:21
Locatie: Leopoldsburg, België

Re: CDOENS stelt zich voor, wisseling van de wacht.

Bericht door steven_vanheukelom » zo 03 jun 2018 - 11:06:02

Wat een hoop werk voor een dichting eh. :D Je moet maar zo denken, goed onderhoud loont zich achteraf dubbel. 8) En het is inderdaad heerlijk weer voor een dakloze de laatste weken, kan ik bevestigen. :mrgreen:

cdoens
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Locatie: Almere

Re: CDOENS stelt zich voor, wisseling van de wacht.

Bericht door cdoens » zo 03 jun 2018 - 22:44:22

Vandaag zijn ook de olie en kvs gespoeld.
Het kvs-vaatje zat van binnen goed vol met olievlekken en deze gingen er door de spoeling niet uit. Dus vaatje er maar uit gehaald, volgespoten met Dasty en flink lopen schudden.
Maar nog steeds olievlekken. :? Daarna het vaatje voorzien van een laagje remmenreiniger en nogmaals wild schudden et voila, bijna fabrieksnieuw.
Het koelsysteem daarna nog eens met schoon water gespoeld en daarna de nieuwe kvs erin.

Voor de olie hetzelfde recept. Het voelt toch wel vreemd om een heel dunne petroleum-achtige vloeistof in je kleppendeksel te gieten. 20 minuten stationair draaien en daarna verversen incl filter.
Wat was de olie door- en doorzwart... Het blok lekker laten uitdruppen en 5 liter Total 9000 erin.
Vervolgens was het tijd om de kap open te gooien en proef te rijden. Nu 50 kilometer later nog steeds geen spoortje olie. In de komende week nog maar eens kijken hoe droog het blok blijft.

Verder zijn het LPG filter en interieurfilter meteen mee vervangen. Ik had niet verwacht dat een interieurfilter na 30.000 km zo smerig kon zijn. Het is wel te merken dat de straat hier bijna een jaar open heeft gelegen en dat de A6 één grote bouwput is.
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.

Plaats reactie