ex 306 rijder stelt zich voor

Hier kun je je zelf even voorstellen als je nieuw bent, maar ook je updates als je al wat langer hier bent.

Moderator: CvW

Gebruikersavatar
TvH
Berichten: 162
Lid geworden op: di 02 aug 2011 - 19:04:49

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door TvH » di 15 mei 2018 - 13:09:25

Ik ga me er rustig nog even wat verder in verdiepen.
Tot dus ver lijkt het er op dat op transport zetten de meest "eenvoudige" optie is.
Weet wel iemand met een combi die dat zou kunnen doen. Maarja het word dan wel een aardig optel sommetje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs

Gebruikersavatar
Bart-Peugeot
Berichten: 4740
Lid geworden op: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Locatie: Rijnmond

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door Bart-Peugeot » di 15 mei 2018 - 18:35:28

Vergeet bij de aankoop niet af te dingen. Dat scheelt weer. ;-)

En dit is wel een hele mooie!
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).

Gebruikersavatar
TvH
Berichten: 162
Lid geworden op: di 02 aug 2011 - 19:04:49

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door TvH » di 15 mei 2018 - 19:54:27

Geef er sowieso nooit de vraagprijs voor ;).

Heb alwel bericht terug van de RDW en die geven iig niet aan dat je niet mag rijden met een belgisch transit kenteken.
Maar ze zeggen ook weer niet keihard dat het wel mag en verwijzen me dood leuk door naar de site van de overheid, net of die zo duidelijk is [FACE WITH TEARS OF JOY].

Nouja dan maar eens met de overheid in contact komen en kijken wat er mogelijk is.
Gewoon terug kunnen rijden zou het wel een stuk eenvoudiger maken.


Heb trouwen ook nog een xsi gevonden met 74k km in NL. Opzich ziet die er zo op de foto's ook niet verkeert uit.

Peugeot 307 2.0-16V XSI 74.020 km, 5 deurs, clima, elec pakk
€ 4.750,00
http://link.marktplaats.nl/m1281327541? ... ialbuttons


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs

Gebruikersavatar
307Drenthe
Berichten: 338
Lid geworden op: vr 30 dec 2016 - 13:24:24
Locatie: Emmen

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door 307Drenthe » di 15 mei 2018 - 20:04:25

Volgens de Nederlandse overheid mag je als Nederlander niet met een buitenlands kenteken rijden. Volgens Europese wetgeving mag dat weer wel. In principe is dit dus botsende wetgeving en gaat hier het Europese recht voor en mag je met een Belgisch transitkenteken rijden.
Maak dit alleen maar eens die domme agenten wijs...
Exit: 2003 Peugeot 307 2.0 XSI LPG (AG)- 291.000km
Heden: BMW E46 325I LPG (PRINS) 246.000km and counting

Gebruikersavatar
TvH
Berichten: 162
Lid geworden op: di 02 aug 2011 - 19:04:49

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door TvH » di 15 mei 2018 - 20:28:06

Dat is niet helemaal waar, je mag als burger van NL wel in een auto met buitenlands kenteken rijden voor invoer doeleinden. Je zult hier echter wel vrijstelling voor moeten aanvragen bij de overheid (wat vrij eenvoudig en snel te regellen valt).

Maar het belgische kenteken systeem is weer wat speciaals. Daar is het kenteken gekoppeld aan een persoon en niet aan een auto. Het transit kenteken is dus niks meer of minder dan een kenteken om je thuis te brengen. Zou je gewoon op een vol belgisch kenteken rijden is het allemaal niet zo'n probleem maar omtrend dat transit kenteken word eigenlijk geen duidelijkheid gegeven.

Rijden op een 1 dags kenteken naar huis word me net wat te riskant gezien ik nederland dan volledig door moet.


Probeer nu eea zwart op wit te krijgen via de rdw / rijksoverheid.
Mochten zij bijde ja zeggen mits aan de vrijstelling voldaan word kan de politie me feitelijk niks maken. Dan word een auto vanuit belgië halen in eens een stuk eenvoudiger en ook realistischer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16392
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door Doornekamp33 » di 15 mei 2018 - 21:44:20

Kun je aan de grens niet een 1 dags kenteken voor NL krijgen??
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

Gebruikersavatar
TvH
Berichten: 162
Lid geworden op: di 02 aug 2011 - 19:04:49

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door TvH » di 15 mei 2018 - 23:24:36

Wat ik ondertussen begrijp uit alles wat ik gelezen heb kun je gewoon met een buitenlands kenteken rijden mist je vrijstelling hebt aangevraagd bij de rijksoverheid.

Officieel gezien is het 1 dags kenteken puur en alleen voor de rit van huis naar de RDW en weer terug naar huis.

Wat natuurlijk een optie is om hem vlak over de grens bij een RDW station te laten keuren voor NL kenteken. Dan zou ik dus wel de hele rit op een 1 dags kenteken mogen rijden.
Alleen moet je dan waarschijnlijk gewoon een extra dag uit trekken voor alles.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16392
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door Doornekamp33 » wo 16 mei 2018 - 13:48:44

En een set groene platen regelen bij een bevriende garage.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

Gebruikersavatar
TvH
Berichten: 162
Lid geworden op: di 02 aug 2011 - 19:04:49

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door TvH » wo 16 mei 2018 - 16:29:45

Dat is ook een optie, echter moet de auto dan officieel wel op hun voorraad gezet worden anders rij je als nog onverzekerd rond.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16392
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door Doornekamp33 » wo 16 mei 2018 - 18:58:08

Dat hoeft niet perse, maar dan moet de bestuurder eigenaar of werknemer zijn van het bedrijf.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

Gebruikersavatar
TvH
Berichten: 162
Lid geworden op: di 02 aug 2011 - 19:04:49

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door TvH » do 17 mei 2018 - 12:38:44

Die regel was mij nog niet bekend, zo zie je maar je leert altijd weer wat :).

Weer wat verder in het rijden op belgisch kenteken gedoken.
Denk zoek eerst de nederlandse regelgeving uit, maar dat gaat ook minder snel dan ik zou willen.
De RDW durft iig niet keihard te zeggen dat het zomaar kan/mag, dit kreeg ik vandaag weer als antwoord van hun terug (of nouja ze kunnen mij geen antwoord geven op die vraag).

Wbt het kenteken zelf, in belgië hebben ze nog weer 2 soorten kentekens voor tijdelijke inschrijving het X en W kenteken.
Voor zover ik nu begrijp zal ik dan een X kenteken (voor export) moeten aanvragen a €75,-- deze heeft een geldigheidsduur van 1 maand. Zo'n aanvraag verloopt via het DIV.
https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... hrijvingen

Al met al best een omslachtig proces.

Moet ook nog uitzoeken of het leveren van het tijdelijke kenteken op een adres in NL mogelijk is.


RDW invoer keuring voor voertuigen jonger dan 30 jaar (dus keuring voor NL kenteken) en op naam zetten e.d. kost al met al ook €127,10 (kosten voor platen maken niet inbegrepen).
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... and#Rijden


Platen laten maken en dan dus de kuxe versie (oogt beter) hier in de buurt kost
€25 p/st? = €50

Rest BPM is zoals eerder genoemd rond de €405,--.

Het totaal van dit alles komt dan op
€657,10.

Tel hier nog eens rond de €150 voor brandstof kosten e.d. bij op en je zit al over de €800 heen puur voor het hele logistieke en administratieve gedeelte.

Ongezien kopen (dus gewoon op transport laten zetten) is ook geen optie en 2x rijden (1x voor kijken en 1x voor ophalen, al dan niet met een ambulance met bijpassende auto er voor) drijft de kosten alleen maar verder op en zie ik ook niet echt als optie.


Dus mijn conclusie tot dus ver, een nerdelandse féline met ongv 100k km (waar er een paar van te koop hebben gestaan de afgelopen 3 maand) is goedkoper dan eentje invoeren vanuit belgië met een eigenlijk wel heel erg lage km stand.

Dan nog een kleine toevoeging, gezien ik zelf met enige regelmaat met een aanhanger rond rij zal deze dan ook voorzien moeten worden van een trekhaak.
Als ik mij niet vergis moet hier dan ook een canbus module tussen en zo'n trekhaak set zit ook ergens rond de €350 nieuw. Dus al met al mag ik rustig een €1200 optellen bij de aankoop prijs voordat ik hem voor de deur heb op kenteken en dus met trekhaak.


Dus twijfel toch sterk in hoevere het in deze situatie voor mij uit kan om te doen.
Het export kenteken is iets wat vooraf geregeld moet worden, maarja is de auto echt wat? Zo niet dan gooi je toch weer €75 weg. Dus moet je eigenlijk eerst gaan kijken maarja die retour rit kost al ongeveer het zelfde als het al niet meer is.
Op de gok met een hele combinatie die kant op zodat je niet met het export kenteken gedoe zit is eigenlijk de beste optie, maar dan ben ik weer afhankelijk van een ander en die wil ik ook weer niet voor niks (in de zin van met lege ambulance terug) laten rijden want het kost hem ook gewoon een dag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs

Gebruikersavatar
TvH
Berichten: 162
Lid geworden op: di 02 aug 2011 - 19:04:49

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door TvH » do 17 mei 2018 - 14:30:36

Peugeot 307 2.0-16V Féline Edition 5 Deurs Leder Xenon Clima
€ 3.995,00
http://link.marktplaats.nl/m1285365956? ... ialbuttons

Dit lijkt ook geen hele verkeerde.
Scheelt ook een hoop gedoe met dat invoeren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs

Gebruikersavatar
Bart-Peugeot
Berichten: 4740
Lid geworden op: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Locatie: Rijnmond

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door Bart-Peugeot » do 17 mei 2018 - 16:57:24

Lijkt mij een prima ding. Stuk goedkoper dan die Belg.
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16392
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door Doornekamp33 » do 17 mei 2018 - 17:21:16

Of deze: https://www.nederlandmobiel.nl/tweedeha ... ne/8249683

Dat is de andere mooie volgens mij die te koop staat in NL.

Staan er ook nog twee in Lopik, die zou ik laten staan, 1 op stalen wielen en de ander op antraciete velgen, met veel kilometers.

https://www.gaspedaal.nl/peugeot/307?sr ... efw=feline
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

Gebruikersavatar
TvH
Berichten: 162
Lid geworden op: di 02 aug 2011 - 19:04:49

Re: ex 306 rijder stelt zich voor

Bericht door TvH » do 17 mei 2018 - 18:12:18

Doornekamp33 schreef:Of deze: https://www.nederlandmobiel.nl/tweedeha ... ne/8249683

Dat is de andere mooie volgens mij die te koop staat in NL.

Staan er ook nog twee in Lopik, die zou ik laten staan, 1 op stalen wielen en de ander op antraciete velgen, met veel kilometers.

https://www.gaspedaal.nl/peugeot/307?sr ... efw=feline
Ja die heeft hem nog overal te koop staan maar heeft hem al lang verkocht.
Best irritant is dat want kom hem echt nog overal tegen om er vervolgens weer achter te komen dat het die zelfde is die onderhand al een maand verkocht is ongv.

Ja staat nog eentje met iets van 170k te koop op antraciet kleurige féline velgen en een zwarte met een dikke 200k op stalen wielen. Bijde hebben wat mij betreft een te hoge km stand.

Wou het echt onder de 140k houden, mijn huidige 306 sedan heeft ook nog maar 134k op de teller en die wou ik niet weg doen voor iets nieuwers met meer kilometers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door TvH op do 17 mei 2018 - 18:17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
'94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso
'93 306 1.4 8V summertime 3drs
'98 306 1.6 8V XS 5drs
'97 306 2.0 16V gti-6
'03 307 2.0 16V XS break
'99 306 1.6 8V XR sedan - daily
'97 306 2.0 16V gti-6 - R.I.P.
'01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs

Plaats reactie