uitcoderen Secundair Luchtsysteem

Van alles mbt Peugeot, nieuwe modellen, nieuws etc

Moderators: Doornekamp33, CvW

Plaats reactie
Apocalypss

uitcoderen Secundair Luchtsysteem

Bericht door Apocalypss » di 05 mei 2020 - 12:28:18

Dames en Heren,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me dus eerst even voorstellen.
Ik ben Bart Teunissen, 33 en enige tijd werkzaam als monteur en woon in midden limburg.

Ik zal ook gelijk met de deur in huis vallen, ik heb een Peugeot 307 (SW) in onderhoud (van familie) echter sinds kort heeft deze bij erg koud weer het bekend probleem met het secundaire luchtsysteem. (luchtpomp is nog in orde en maakt geen herrie of vreemde bijgeluiden).

De (combi) klep functioneert ook correct, wel is de slang kennelijk gescheurd geweest bij de vorige eigenaar en een beetje provisorisch aan een gemaakt. Sinds dien heeft de auto bij koudere omstandigheden en koude start de melding P0414 (na de bekende 60 tot 90 seconden gaat de foutcode ook weer weg.

Aangezien we ivm de kosten van plan zijn de klep, slang en pomp te vervangen zouden we deze het liefst uitprogrammeren, is er iemand hier aanwezig die hier de mogelijkheid voor heeft? Dealers willen het niet of vragen absurde bedragen voor enkel het uitprogrammeren en plaatsen van afdekplaatje.

Mochten er andere methode zijn dit systeem geheel uit te schakelen zonder MM lampje op dashboard te laten oplichten dan verneem ik het uiteraard graag.

Allen alvast hartelijk dank voor het meedenken :)

Groeten, Bart

Doornekamp33

Re: uitcoderen Secundair Luchtsysteem

Bericht door Doornekamp33 » di 05 mei 2020 - 13:21:24

Via Diagbox kun je hem uitschakelen, heb ik toen ook gedaan
Vreemd is wel dat als je uitleest hij een storing geeft maar dat geeft geen problemen in rijden of oplichtend lampje.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

Apocalypss

Bericht door Apocalypss » di 05 mei 2020 - 19:48:11

Bedankt voor de terugkoppeling.
Helaas heb ik geen diagbox software, de versie die ik eens eerder geprobeerd heb (op windows 10) vraagt om een dealer code en die heb ik uiteraard geen.

Auto heeft overigens wel melding gehad op cockpit maar deze gaat na even weer uit, dit is echter ook een veel voorkomende kwaal heb ik al vernomen.

Is er iemand hier aanwezig die een werkende Diagbox heeft en daarmee het systeem kan uitprogrammeren?
Als er info bij iemand aanwezig is omtrent hoe ik Diagbox werkend kan krijgen (zonder dealer code) is deze informatie uiteraard ook welkom.

Allen bedankt :)

Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 » di 05 mei 2020 - 20:18:50

Diagbox krijg je niet werkend op win 10, wel op 7 en 32 bits en dan kun je tot 7.52 gaan zeg ik zo uit mijn hoofd, wel een aangepaste versie nodig van bijvoorbeeld scary.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

Apocalypss

Bericht door Apocalypss » wo 06 mei 2020 - 18:13:59

Allen bedankt voor de reacties.
Helaas krijg ik op mijn laptop het niet werkend, tevens heb ik ook vernomen dat met een standaard bluetooth OBD stekker die ik gebruik voor algemene doeleinden het niet samen werkt en ik daarvoor apparatuur moet aanschaffen.

Aangezien ik zelf geen peugeot rijd en slechts 1 peugeot in onderhoud heb vind ik dit een erg kostbare oplossing.
Zijn er mogelijk leden aanwezig die in Limburg wonen en dit kunnen uitvoeren?

Indien er geen leden van dit forum in Limburg wonen zal ik als nog overgaan op aanschaf van een laptop voor Windows XP en diagnose apparatuur.
Kan iemand mij aangeven of deze ODB tool de juiste is:

https://nl.banggood.com/Car-Diagnostic- ... eviewsWrap

Details kunnen we uiteraard altijd in PM bespreken als er leden aanwezig ijn die mij kunnen helpen met het uitpgrogrammeren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Plaats reactie