De Peugeot 301 - komt het eind van de 308 er dan aan???
Moderator: CvW
- CvW
- Berichten: 4069
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
- Locatie: Bij splitsing Rijn en IJssel
De Peugeot 301 - komt het eind van de 308 er dan aan???
Vanmiddag ineens gepresenteerd................ de Peugeot 301. En dan kijk je even verder en lees je dat hij niet in NL geleverd gaat worden. Maar, is dit de voorbode van de opvolger van de 308? Hmmm.......
De 301 is 4,44 meter lang en heeft volgens Peugeot de meeste beenruimte achter en de meeste bagageruimte in zijn segment. De auto moet met twee benzinemotoren (een 71 pk sterke 1,2 liter VTi en een 116 pk sterke 1,6 liter VTi) en een diesel (een 92 pk sterke 1,6 liter HDi) de wereld veroveren. De 301 is daarmee het tweede model, na de nieuwe 208, dat gebruik gaan maken van de zuinige 1,2 liter driecilinder benzinedrinker van Peugeot.
De auto zal tijdens de autoshow in Parijs in september voor het eerst aan het publiek worden getoond. Daarna verschijnt de auto op 1 november bij de dealers in Turkije. Hierna volgen markten in Midden- en Oost-Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika.
Volgens een ander bericht gaat de 308 echter niet verdwijnen:
Het andere Peugeot nieuwtje is dat ze de manier waarop modellen hun naam nummer krijgen veel (of iig iets) logischer gaan maken.
- Het eerste cijfers geeft het segment aan (hoger het cijfer = hoger segment)
- De 0 of 00 in het midden staat voor Peugeot (I kid you not)
- Aan het einde staat altijd een 1 of een 8
De 1 aan het einde is gereserveerd voor “budget” auto’s in opkomende markten, zoals bijvoorbeeld de 301 die we hier zien. De 8 zal gebruikt worden voor de ‘normale’ modellen. Modellen die nu al een 8 aan het einde hebben, zoals de 208, 308, 508 etc, zullen dus “voor eeuwig” deze naam hebben. Vroeger telde Peugeot er altijd 1 bij op, maar dat doen ze vanaf nu dus niet meer. Modellen die nu nog geen 8 aan het eind hebben (zoals de 107 en 4007) zullen als ze vervangen worden ook een 8 krijgen.
Laten we hopen dat ze deze policy een tijdje vast kunnen houden.
De 301 is 4,44 meter lang en heeft volgens Peugeot de meeste beenruimte achter en de meeste bagageruimte in zijn segment. De auto moet met twee benzinemotoren (een 71 pk sterke 1,2 liter VTi en een 116 pk sterke 1,6 liter VTi) en een diesel (een 92 pk sterke 1,6 liter HDi) de wereld veroveren. De 301 is daarmee het tweede model, na de nieuwe 208, dat gebruik gaan maken van de zuinige 1,2 liter driecilinder benzinedrinker van Peugeot.
De auto zal tijdens de autoshow in Parijs in september voor het eerst aan het publiek worden getoond. Daarna verschijnt de auto op 1 november bij de dealers in Turkije. Hierna volgen markten in Midden- en Oost-Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika.
Volgens een ander bericht gaat de 308 echter niet verdwijnen:
Het andere Peugeot nieuwtje is dat ze de manier waarop modellen hun naam nummer krijgen veel (of iig iets) logischer gaan maken.
- Het eerste cijfers geeft het segment aan (hoger het cijfer = hoger segment)
- De 0 of 00 in het midden staat voor Peugeot (I kid you not)
- Aan het einde staat altijd een 1 of een 8
De 1 aan het einde is gereserveerd voor “budget” auto’s in opkomende markten, zoals bijvoorbeeld de 301 die we hier zien. De 8 zal gebruikt worden voor de ‘normale’ modellen. Modellen die nu al een 8 aan het einde hebben, zoals de 208, 308, 508 etc, zullen dus “voor eeuwig” deze naam hebben. Vroeger telde Peugeot er altijd 1 bij op, maar dat doen ze vanaf nu dus niet meer. Modellen die nu nog geen 8 aan het eind hebben (zoals de 107 en 4007) zullen als ze vervangen worden ook een 8 krijgen.
Laten we hopen dat ze deze policy een tijdje vast kunnen houden.
Blijft Japans rijden.
- tcveenstra
- Berichten: 1913
- Lid geworden op: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
- Locatie: Steenwijk
Re: De Peugeot 301 - komt het eind van de 308 er dan aan???
je bent me net voor met dit bericht
wel een leuk model, misschien als mijn 307 op sloophoop staat over 3 jaar!

wel een leuk model, misschien als mijn 307 op sloophoop staat over 3 jaar!

Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw
Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?f=18&t=7371

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw
http://www.307forum.nl/viewtopic.php?f=18&t=7371

Re: De Peugeot 301 - komt het eind van de 308 er dan aan???
vlgs mij is het gewoon een verbouwde c4..... gelukkig niet naar NL, want echt mooi vind ik 'm niet.
Misschien als ik grijs ben en een rollator heb
Misschien als ik grijs ben en een rollator heb

- Doornekamp33
- Berichten: 16604
- Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
- Locatie: Hoevelaken.
Re: De Peugeot 301 - komt het eind van de 308 er dan aan???
Fransen en iets vasthouden, lijkt me sterk, ze springen daar van links naar rechts en dan weer rechtdoor, zouden ze nu eens een goede policy hebben dan waren de problemen niet zo groot.
Maar even over de wagen, vind het een leuk ding voor een budget model, beter als de dacia's, maar kunnen ze er niet beter talbot op plakken, nu word een premium merk weer besmuikt door een budget model.
Maar even over de wagen, vind het een leuk ding voor een budget model, beter als de dacia's, maar kunnen ze er niet beter talbot op plakken, nu word een premium merk weer besmuikt door een budget model.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<
Re: De Peugeot 301 - komt het eind van de 308 er dan aan???
Persoonlijk vind ik deze 301 geen auto met WOW-factor. Doet me denken aan een oude 306-berline overgoten met een 208-sausje. Hopelijk ziet de nieuwe 308 er veel beter uit.
Re: De Peugeot 301 - komt het eind van de 308 er dan aan???
Ik verwacht dat deze vooral voor de chinese markt is?
Een sedan is zoiezo een no-go in deze klasse
Een sedan is zoiezo een no-go in deze klasse

Re: De Peugeot 301 - komt het eind van de 308 er dan aan???
Niet te hard roepen, De focus heb je in sedan, de astra gaat komen dus wie weet ook de C4 en 301 met 4 deuren.Jeroen. schreef:Ik verwacht dat deze vooral voor de chinese markt is?
Een sedan is zoiezo een no-go in deze klasse
Schroeven er een electromotor in en het verkoopt, zie de Renault Fluence (veel lelijker kun je een sedan niet krijgen)