Ik kom helaas weer jullie expertise vragen.
Gisteren na een stukje rijden en even gestopt te zijn bij de winkel, kreeg ik de melding 'Controleer oliepeil' op het scherm toen ik de auto wilde starten.
Nu stond ik behoorlijk achterover op die plek, dus even naar een vlakke parkeerplaats gereden, 10 minuutjes gewacht en toen gepeild. En inderdaad, er hing slechts een millimeter olie aan de punt van de peilstok. Gelukkig had ik olie bij mij.
Ik meende ook te kunnen zien waar de olie naar buiten was gekomen aan de voorkant van de motor vrij bovenaan leek het zelfs of er een stukje pakking naar buiten wees en recht daaronder lag wat olie op het hitteschild.
Simpel als ik ben dacht ik meteen: kop van het motorblok + pakking = koppakking...
En als die kapot is dan was het dus eigenlijk wel einde verhaal voor deze auto met meer dan 390.000 km op de teller.
Maaaaar in mijn zoektocht over het internet zag ik dat er dan allemaal andere symptonen moeten zijn, die ik NIET heb. Ik heb geen vieze smurrie onder mijn olievuldop geen olie in mijn koelwater, geen witte rook uit de uitlaat. Het enige wat me de laatste tijd was opgevallen was dat de motor anders klonk, meer tikkend geluid tijdens het stationair draaien.
Ik vermoed en hoop nu dat het mijn kleppendeksel pakking is die het heeft begeven. Ik heb vandaag foto's gemaakt maar kon helaas niet meer dat naar buitenstekende stukje zien. Tevens was de olie nog op peil ondanks dat ik gisteren nog zo'n 5 km naar huis ben gereden (max 80km uur).
Ik zal bij dit bericht foto's posten met de vraag of iemand hieraan kan zien wat er aan de hand is?
Alvast bedankt weer!
https://photos.app.goo.gl/oaD3p4mHqpDDTxPn8

Hmm, gaat niet helemaal lekker met het posten van de foto's... even geduld aub