Hortend en stotend wegrijden/optrekken

alles wat met techniek van de 307 te maken heeft, van storingen tot weetjes

Moderator: Doornekamp33

Doornekamp33

Re: Hortend en stotend wegrijden/optrekken

Bericht door Doornekamp33 » di 28 dec 2021 - 18:07:59

Tja, uilaatgas en katalysator storing, dan zit je niet laag genoeg met lukraak zaken vervangen.
Begin eens met uitlezen, bij voorkeur met PP2000 of Diagbox, kan namelijk veel zijn, lambda sonde defect, katalysator verzadigd, lek in flexibel deel van de uitlaat of een simpel sensortje die dwars doet.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

rielb

Bericht door rielb » di 28 dec 2021 - 18:46:04

@Doornekamp: de garage (nummer 5 :) ) leest uit dat injektor 2 nu stuk is...we gaan morgen zien...

update: injector 2 is vervangen, hij doet het nu al 100 km zonder probleem, geen motor lampje dat aangaat, geen stotter...we hopen nu het beste!
Laatst gewijzigd door rielb op wo 29 dec 2021 - 19:35:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ejkanis

Bericht door ejkanis » di 28 dec 2021 - 20:13:34

Heb ik ook gehad injecror kapot en de kabel zat een breuk in.

famkefemme

Bericht door famkefemme » za 23 jul 2022 - 17:47:35

dynafire schreef:Voordat ik van de week bij de dealer langs ga mijn probleem hier neerzetten voor het geval ik iets over het hoofd heb gezien.
*al flink wat topics doorgenomen en helaas niet genoeg wijzer*

Mijn 307 CC 2.0 136pk uit 2004 2 maanden geleden gekocht. Merkten toen al wat bokken stotend rijden bij lage toeren.
Gingen er vanuit dat het wel op te lossen was, mijn vader is altijd automonteur gewest, maar in de praktijk is het probleem wat lastiger te vinden :oops:

Auto draait prachtig stationair op ong. 800 toeren, maar het probleem komt bij het gas geven.
Dan bokt en stoot mijn zwarte leeuwtje en wil maar niet vooruit, ploft en klapt onder de motorkap alsof hij verzuipt.
Hij slaat echter niet af! Tot op een moment er blijkbaar wel 'ontsteking' is en de toeren vol omhoog knallen en mijn leeuw een beetje overdreven brult :oops: Dit probleem zie ik terugkomen onder de 2000 toeren, bij terugschakelen in een bocht of gewoon optrekken.
In zijn vrij, 1, 2 of achteruit hetzelfde verhaal...
Na een flink stuk te hebben gereden, waarbij alles echt warm is gedraaid, hetzelfde verhaal.

Op een gegeven moment wel uitlaatgas- en katalysator storing gehad maar na het uitlezen en een reset niet meer teruggezien (al enkele weken verder), het uitlezen is gebeurd bij een niet-peugeot dealer (vandaar dat ik verwacht deze week bij een dealer uit te komen).

Toch maar bobine vervangen door een Beru, zat een Sagem in, maar het mocht niet baten :(

Nou kwam ik er van de week achter als ik tergend langzaam het gaspedaal intrap het probleem niet/nauwelijks optreed.... :?

Iemand nog tips/truuks of handvatten waar ik wat mee kan voordat ik mijn CC laat uitlezen bij een Peugeot dealer?
Hi
Wat is er nu uit eindelijk vervangen met dit probleem?? Ik heb het zelfde namelijk met mijn 307 cc !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie