Probleem oliedruk sensor

alles wat met techniek van de 307 te maken heeft, van storingen tot weetjes

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
Frituurman

Probleem oliedruk sensor

Bericht door Frituurman » wo 01 mar 2017 - 08:02:39

Hallo allen!

Ik ben nieuw op dit forum. Heb een probleem met m'n 307 SW en het internet helpt me nog niet echt verder.

Ongeveer anderhalve maand geleden ontdekte ik dat er een lekkage was ergens bij de oliedruksensor. Er bleek een leiding niet helemaal goed te zijn. Dit is toen verholpen. Niet veel later kregen we de melding op de RT4 dat er een storing was met de oliedruk en dat we de motor af moesten zetten. Wederom naar de garage. Leek erop dat de oliedruksensor niet goed was. Oliedruksensor vervangen. Dat ging 2 dagen goed. Toen wederom de melding dat we de motor af moesten zetten vanwege een storing in de oliedruk. Naar een andere garage gegaan (onze garage had het druk). Die heeft de boel doorgemeten. Wederom een defecte oliedruksensor, de oliedruk was verder prima. Oliedruksensor is toen weer vervangen.

Vier weken lang ging het goed. Tot gisteren. Wederom de melding dat er een storing is met de oliedruk.

Wat zou dit kunnen zijn? We willen over anderhalve maand wel met een gerust hart op vakantie kunnen met de wagen ;)

AANVULLING: De motor maakt bij het rijden geen raar geluid, draait als een zonnetje. Dus er lijkt ook nu weer niet echt een oliedruk probleem.

lithium3d

Re: Probleem oliedruk sensor

Bericht door lithium3d » do 02 mar 2017 - 16:31:35

Probeer is een ander merk sensor, ik weet niet of beide garages hetzelfde merk erin hebben gedaan, maar kan bv een productiefout in zitten.
Hoe weet je zeker dat de oliedruk goed is? Gemeten met stilstaande warme motor? Ook gekeken wat de druk is als je rond de 2500 a 3000 toeren zit? Ga je wel is tot de max met de toeren? Of vrij hoog? Test dan ook de druk eens op een nog hoger toerental.

Hoe is je oliepeil? Tot de max gevuld?

Thijsjan_Beijer

Re: Probleem oliedruk sensor

Bericht door Thijsjan_Beijer » do 02 mar 2017 - 17:05:32

Als het om een EW10A gaat, monteer eens een ander olie filter. Het kruisje kan kapot zijn, waardoor de oliedruk sensor over zijn toeren gaat.
Peugeot 307 SW 2.0 Pack 2003

Plaats reactie