Startprobleem

alles wat met techniek van de 307 te maken heeft, van storingen tot weetjes

Moderator: CvW

Plaats reactie
kingco

Startprobleem

Bericht door kingco » wo 13 feb 2019 - 22:21:57

Beste forumleden,

Ik heb een 307SW 1.6 automaat en het volgende probleem. Regelmatig als ik de auto wil starten, hoor ik een ijzerachtig geluid. Het lijkt wel of de startmotor (bendix) schuurt tegen de starterkrans. Na het opnieuw omdraaien van de contactsleutel lukt het meestal wel. Onlangs is de startmotor vervangen, maar na een week heb ik het vandaag weer gehad. Nu vermoeden ze dat het de starterkrans is, die versleten is geraakt door de aantal keren ijzer op ijzer geluid. Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad en of je een starterkrans los kan vervangen, of als je gelijk aan het vervangen van je vliegwiel zit. Alvast bedankt. Gr. Patrick

ejkanis

Re: Startprobleem

Bericht door ejkanis » do 14 feb 2019 - 10:56:58

Starterkrans zat als ik me niet vergis vastgeklemd om het vliegwiel door de vliegwiel koud te maken en de starters krans verhitten, zal het mogelijk zijn. Maar het uurloon wat je hieraan kwijt bent staat bijna gelijk aan een nieuw vliegwiel.
Maar dat was bij de 205 uit 86 zo hoe dat tegenwoordig zit weet ik niet.

kingco

Bericht door kingco » zo 24 feb 2019 - 13:39:00

Inmiddels heb ik meer duidelijkheid dat de starterkrans vast zit op het vliegwiel. Heeft iemand ervaring met het vervangen van een vliegwiel voor een 307 automaat. Ik ben benieuwd waar jullie dit hebben laten doen en wat de kosten zijn.

kingco

Bericht door kingco » zo 19 mei 2019 - 12:51:25

Vorige week is de startmotor verwijderd en onderzoek naar de status van de starterkrans uitgevoerd. Conclusie: starterkrans is flink beschadigd. Kosten €1.600. Wie o wie heeft ook ervaring hiermee?

Plaats reactie