307CC electrisch dak probleem door raam ( gefixt )

alles wat met techniek van de 307 te maken heeft, van storingen tot weetjes

Moderator: CvW

Plaats reactie
bounz

307CC electrisch dak probleem door raam ( gefixt )

Bericht door bounz » za 08 jun 2019 - 23:45:04

Hoi allemaal,

ik dacht ik ga dit even hier toch melden, omdat het misschien een hoop problemen / kosten voor andere kan betekenen.

Mijn probleem was, dat bij het openen van het dak één raam, linksachter, soms niet naar beneden kwam, en als dat niet gebeurt
piept het systeem om te zeggen dat het dak niet open gaat.
dit was eerst zelden, maar het werd erger en erger, daarmee naar een gewone garage gegaan, maar die zei dat hij niets kon doen
niet bekwaam genoeg was en me dus naar een officiële peugeot dealer bracht.

ze dachten dat het de raambedieningsschakelaar was, en die werd vervangen, en een kabel ''zou' wat versleten zijn en die werd hersteld.
toen ik de auto kwam ophalen en zei dat ik geintereseerd was in techniek, en ik graag de kapotte schakelaar mee wilde, zeiden ze dat die
nog slechter werkte dan die erin zat en dus hebben ze die niet gebruikt .. ja ja.
maar daar gaat het niet zo om, ik was mijn auto een week kwijt omdat ze het probeem niet echt konden vinden. Maar ze dachten dat het nu wel opgelost zou zijn, kosten 300 euro.

als het dit niet zou zijn en het probleem zou zich nog voordoen zou het zeker een pompje zijn en dat zou dan zeker 150+ gaan kosten voor dat ding.

het ging een tijdje goed.. en toen kwam het alweer terug ( nog geen maand later )
maar ik wilde dat pompje niet ... ik had het geld op dat moment niet...
omdat het maar erger en erger werd en nu ook andere ramen moeilijk gingen doen, maar het weer steeds zonniger werd, dacht ik , ik ga de middenconsole schakelaar die de 4 ramen tegelijk laat zakken loskoppelen. ook dat hielp een tijdje. ikke blij.
toen kwam het weer terug grrrr..

EN NU DE OPLOSSING ( voor mij althans )
ik spuitte de middenconsole schakelaar voor de 4 ramen tegelijk te laten zakken en omhoog komen in met WD40
ik spoot ook WD40 in de schakelaars in de voordeur .
liet het goed intrekken, en stak de schakelaars terug...

ff op hout kloppen, maar de ramen hebben GEEB ENKELE KEER meer gehaperd, en alles verloopt vlotjes.
dus ik denk dat een slecht contact het probleem was.

dus heb je problemen met een raam die niet opent zoals het hoort, probeer dat eens, wie weet is je probleem verholpen dan :)
en WD40 kost geen fortuin :)

cdoens

Re: 307CC electrisch dak probleem door raam ( gefixt )

Bericht door cdoens » ma 10 jun 2019 - 12:58:21

Top dat je het hier neerzet. Af en toe hapert er bij mij ook wel eens een ruitje.
Als de oplossing zo simpel is, kan ik het wel eens proberen :)
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.

ejkanis

Re: 307CC electrisch dak probleem door raam ( gefixt )

Bericht door ejkanis » ma 10 jun 2019 - 13:02:16

Ja elektrisch en Frans zijn twee dingen die niet echt samen werken. Hebben ze wel vaker last van contacten die niet fijn zijn heb alles ook met wd 40 of vaseline ingesmeerd en je merkt gewoon dat het veel soepeler gaat.

Plaats reactie