307CC Cabrio dak Smarttop module

Plaats hier alles over tuning zowel exterieur, interieur als motortuning.

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
FredKoks24031970

307CC Cabrio dak Smarttop module

Bericht door FredKoks24031970 » zo 13 sep 2020 - 14:28:14

Aan alle,

Heb sinds een maand de Smarttop module van https://www.mods4cars.com/sms/db/smartt ... V4LnBocA==& in mijn auto zitten.

Ten eerste dit is geen verkoop praatje... hoop dat iedereen dat snapt.
Kwam deze op het internet tegen, kon er nog niet zo heel veel over vindin in dit forum en dus wilde ik even mijn ervaring delen:

Wat kan je ermee:
- openen en sluiten van je kap via de sleutelafstandbediening
- alle ramen openen en sluiten via je sleutelafstandbediening

Inhoud levering:
- de module
- standaard bekabeling
- programmeer kabeltje
- beschrijving installatie en gebruik.

Installeren:
Het is installeren is echt heel simpel. De beschrijving is erg duidelijk en het is een kwestie van 1 maal een 3M wiretap plaatsen en stekkers steken.
Voor het installeren wel even de module van de laatste software voorzien met het kabeltjes en de website.. scheelt gehannes in de auto. Alles gedaan binnen 30 minuten.. was langer bezig de met alles uit de kofferbak te halen dan gehele installatie.

Instellingen:
Je kan allerlei acties programmeren van of je de ramen open wil laten of juist dicht wanneer je een kapbeweging hebt gehad.
Alles is een beetje naar wens in te stellen. Heb je een originele radio erin zitten dan even ESC ingedrukt houden en het menu van de module verschijnt in het display. Mocht je geen laptop willen aansluiten.

Gebruik:
Via je een toetscombinatie reageerd de module met de kap of ramen te openen en te sluiten.
Erg handig als je op het terras zit en het begint te regenen.. Je moet natuurlijk wel binnen bereik van de sleutel zender zijn.
De normale bediening werkt ook gewoon toch.

Conclusie:
Leuke gadget en vond het zelf wel een aanvulling. werkt prettig en heb er tot op heden geen problemen mee gehad.
Erg makkelijk in gebruik en in te bouwen. Vindt het het geld wel waard.

Bart-Peugeot

Re: 307CC Cabrio dak Smarttop module

Bericht door Bart-Peugeot » zo 13 sep 2020 - 21:29:11

Klinkt goed.
Heden: 308SW BlueLease Executive Pack (2015) 1.6 bluehdi. 166.000km.
Verleden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 324.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977).

steven_vanheukelom

Bericht door steven_vanheukelom » di 15 sep 2020 - 22:01:19

Klinkt als een handige feature, maar dit systeem heeft een groot nadeel. Bij voorkeur bedien je het dakmechanisme enkel bij draaiende motor. Dan is de boordspanning hoger, pakweg 14v ipv 12,5v bij stilstaande motor waardoor je pomp makkelijker draait, vraag me niet om het precies uit te leggen, ik ben geen electrotechneut, zijn vast wel mensen die exact weten waarom, iets met spanning en amperage etc. Staat trouwens ook ergens in de gebruikshandleiding van peugeot zelf. Maar dat beslist natuurlijk ieder voor zich. :D ik had in mijn cc een one-touch module van reinhold engineering, deed voor mij wat ik er van verwachtte.

Extra info: het openen en sluiten van de ramen via de sleutel kan je ergens instellen in pp2000. Ik had de leaving home verlichting op de knop om dev koffer te openen. Vond ik makkelijker dan de koffer open doen met de afstandsbediening.

rubz405

Bericht door rubz405 » do 17 sep 2020 - 10:06:04

Klinkt inderdaad handig en leuk!
@Fred: zou u een foto of filmpje kunnen plaatsen van de opties in het scherm van de cc? Ben wel benieuwd wat je daar dan kan instellen.

Mvg, RubZ

Plaats reactie