Airbag fault

Hier vind je alles wat verkocht is of waar meerdere maanden geen reactie op is geweest van de verkoper.
Plaats reactie
Erwin W.

Airbag fault

Bericht door Erwin W. » do 14 mar 2019 - 07:35:32

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, bij mijn 307cc krijg ik steeds een foutmelding in het dashboard dat er een probleem is met mijn airbag/veiligheidsriemen.
Nu heb ik her en der gelezen dat het een probleem zou zijn met een kabel onder de passagiersstoel die los zou zitten.

Nu staat mijn auto bij de garage en wil daardoor niet door de apk.

Maar heb de kabel bekeken en zit gewoon vast, heb die (groene?) zelfs losgemaakt en weer vast geklikt maar nog steeds komt het lampje in het dashboard op...
Nu wil de garage een complete nieuwe unit bestellen bij het stuur, heb daar mijn twijfels bij of dat nodig is.

Weer iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Erwin.

Doornekamp33

Re: Airbag fault

Bericht door Doornekamp33 » do 14 mar 2019 - 20:09:18

99% dat de stekker onder de stoel, meestal de bestuurders kant de boosdoener is, simpel en doeltreffende oplossing, groene stekkers er tussenuit knippen, draden aan elkaar solderen en af isoleren, die stekker zit er om de stoel te kunnen verwijderen.
Daarna de storing wissen en als je niet net die ene procent hebt is het opgelost.

Trouwens effe een waarschuwing, eerst accu los voordat je de stekker losmaakt, een airbag komt hard aan als die een piekspanning krijgt en er uitkomt, kan je zomaar een gebroken nek of hersenschudding bezorgen, zo niet erger.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

rvanveen

Bericht door rvanveen » do 14 mar 2019 - 21:11:34

Hallo,

Ik heb dat ook en bij mij ligt het aan de bekabeling onder de passagiersstoel. Hij is soms een poosje uit en als dan iemand gaat zitten gaat hij weer aan en blijft dan soms ook aan als degene uitstapt. Soms helpt een flinke klap op de stoel en gaat hij uit.
Bij mij is de auto tijdens de APK gewoon goedgekeurd omdat het lampje mag blijven branden.

http://www.autouitlezen.nl/faqs/mag-het ... k-keuring/

RVP

Bericht door RVP » vr 15 mar 2019 - 16:54:11

En ik moest de hele COM2000 vervangen, maar een airbaglampje op je dashboard is geen APK afkeur.

Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 » vr 15 mar 2019 - 22:01:48

Dan had jij die andere ene procent.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<

Erwin W.

Bericht door Erwin W. » ma 18 mar 2019 - 07:58:10

Het probleem is dat hier in Engeland, (waar ik woon) geen lampjes mogen branden, daardoor is hij afgekeurd . :(
Ondertussen heeft de garage 1 of andere unit vervangen, foutmelding in de ecu blijkt weg te zijn, maar het lampje in de dashboard blijft branden...

Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 » ma 18 mar 2019 - 14:38:46

Als er geen storing meer is zou die uit moeten gaan, kan bij een 307 zo zijn dat het even duurt voordat het lampje het doorheeft, iets met franse slag, als die blijft branden is er meer aan de hand, is de airbag unit bij de versnellingspook onder de bekerhouders soms vervangen en niet ingelezen, ook een mogelijke oorzaak.

Plaats reactie