307cc dakvraagje en trekkend vraagje

Algemene 307 vragen.

Moderator: Doornekamp33

Hector

Re: 307cc dakvraagje en trekkend vraagje

Bericht door Hector » za 01 aug 2020 - 14:13:55

Na een ochtend rondbellen kan de oplossing zo simpel zijn.
De kinderbeveiliging in de bestuurdersdeur moest uitgeschakeld zijn, dus gedaan en voila alles werkt weer.

Alleen de middelste schakelaar voor alle ramen tegelijk werkt niet maar dat is een kwestie van vervangen.

Dus opgelost en ik ben een blij mens.

Groeten Eric

Hector

Bericht door Hector » za 01 aug 2020 - 18:15:18

Toch niet helaas.. één keer werkte het zoals het hoort, maar nu wederom dezelfde storing, middenschakelaar voor alle ramen lijkt wel weer te werken. Bij sluiten dak blijft de pomp na sluiten doordraaien en sluiten de ramen niet, hij maakt dus wederom de cyclus niet af.

Bijna radeloos, dus Willem als jij de oplossing hebt hoor ik het graag.

steven_vanheukelom

Bericht door steven_vanheukelom » za 01 aug 2020 - 21:40:33

Vrij onwaarschijnlijk, maar je weet de je de schakelaar voor de ramen in de middenconsole kan blokkeren met de schakelaar in de deur? En ik heb er misschien overheen gelezen, maar je krijgt een foutmelding, toch? Dan moet je deze even met de originele software (laten) uitlezen en vanaf daar beginnen zoeken. Er staat trouwens ergens op het forum een link van een yt-filmpje over het dakmechanisme. Super goede info!

Hector

Bericht door Hector » zo 02 aug 2020 - 06:51:36

Ik weet inderdaad dat de schakelaar te blokkeren is, en ik ben bang dat uitlezen de enige optie gaat zijn.
Filmpje heb ik al eens bekeken en inderdaad erg handig, maar ik heb natuurlijk geen idee welke eventueel defect kan zijn.

Uitlezen moet het worden, zoek daarom iemand op dit forum die mij daarbij kan helpen, het vertrouwen in de garagebedrijven is tot een dieptepunt gedaald..

Plaats reactie