Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Algemene 307 vragen.

Moderator: CvW

Plaats reactie
308SW
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 - 10:20:55

Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 308SW » di 06 mar 2018 - 21:14:13

Hoi,
Ik vind het een lastig verhaal. Kunnen jullie mij helpen met het volgende?
- Wat is de euro norm voor mijn auto? Euro 3 of Euro 4?
- Moet deze auto een groen of een gele duitse milieu sticker krijgen. (Bij online bestelling heb ik en gele gekregen, volgens mij klopt dit niet)
- De auto heeft een af fabriek roet filter (FAP).

Ik heb de indruk dat m'n auto uit in 2005 vooruit op de milieu feiten liep, maar heden niet zo gezien wordt. Ik denk dat het een euro 4 is met groene duitse sticker.

Op de RDW site staat er dit bij mijn voertuiggegevens:

Milieuprestaties
P.3 Brandstof Diesel
Brandstofverbruik stad 6.3 l/100km
Brandstofverbruik buiten stad 4.5 l/100km
V.8 Brandstofverbruik gecombineerd 5.1 l/100km
U.1 Geluidsniveau stationair 78 dB(A)
U.2 Toerental geluidsniveau 3000 min-1
U.3 Geluidsniveau rijdend 73 dB(A)
P.2 Nettomaximumvermogen 80 kW
Nominaal continu maximumvermogen 0 kW
V.5 Uitstoot deeltjes (licht) 0.002 g/km
V.5 Uitstoot deeltjes (zwaar) Niet geregistreerd
V.6 Roetuitstoot 0.51 m-1
Retrofit Roetfilter Nee
Milieuclassificatie R
V.7 CO2 uitstoot gewogen Niet geregistreerd
V.7 CO2 uitstoot gecombineerd 134 g/km
V.9 Milieuklasse EG Goedkeuring (licht) R/83-05
V.9 Milieuklasse EG Goedkeuring (zwaar) Niet geregistreerd

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16603
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door Doornekamp33 » di 06 mar 2018 - 21:40:21

De euro klasse staat volgens mij in de service box, maar als jou auto euro 4 is moet dit ook op de RDW staan, als het een voorloper euro 4 is heb je kans dat je gewoon euro 3 krijgt.

Ikzelf rijd voor het werk met CNG(gas) rond, dit is schoner dan de toekomstige euro 7 norm maar is gewoon euro 6 volgens de type goedkeuring
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

308SW
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 - 10:20:55

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 308SW » di 06 mar 2018 - 21:58:14

Hoi,
Bedankt dat bevestigd in iedergeval dat het vaag is bij autos van deze leeftijd.
Ik heb een "moderne" 9HZ dv6 motor met FAP. Ik heb al verhalen gelezen dat als je sticker online besteld je een gele krijgt (RDW gegevens)
en als je naar duitsland naar een garage gaat een groene krijgt (VIN nummer)....

In de Service box staat
motor: turbodiesel dv6ted4 FAP
emissie norm: L5 (MOTOR)
roet filter: roet filter
Technische emissie regeling auto: Emissienorm auto's euro 4

Dus volgens peugeot is het een Euro 4, zou een groene sticker op moeten leveren in Duitsland toch?
Staat niet als euro 4 vermeld bij RDW, er staat een R

Gebruikersavatar
Doornekamp33
Berichten: 16603
Lid geworden op: di 03 mar 2009 - 19:22:18
Locatie: Hoevelaken.

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door Doornekamp33 » wo 07 mar 2018 - 05:33:24

Dat er dan bij de RDW geen euro 4 is vermeld komt dan omdat de euro 4 norm nog niet was ingegaan, dus sticker in Duitsland halen, daar heb je meer aan als je daar de groene krijgt, in NL is het lastiger, word het in de zone's gewoon op leeftijd genomen.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

308SW
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 - 10:20:55

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 308SW » wo 07 mar 2018 - 23:43:34

Bedankt voor de hulp.

Heb RDW gebeld. Deze hebben me doorverwezen naar Peugeot nederland. Ik moest contact zoeken met de afdeling homologie van peugeot volgens hem. Zij verstrekken de technische gegevens bij aanmelding bij nieuwe autos bij RDW.
Ik kon alleen de Service afdeling bellen van peugoeot, deze heeft bevestigd dat RDW gegevens niet kloppen met technische gegevens van de Auto. Dat wist ik al, zij kijken ook gewoon in de peugeot service box. Blijkbaar was de euro 4 norm nog niet helemaal gedefinieerd of zo in juli 2005 of niet gedetailleerd gekeken, was een beetje nieuw in die tijd roet filters.....

Moest mail sturen naar de afdeling homologie van peugeot. Zij zouden me verder helpen. Ik ben benieuwd of en hoe makkelijk gegevens veranderd kunnen worden. Een ding is zeker, ik heb een diesel uit 2005 met euro 4 milieu norm. Daar zou ik nog een paar jaartjes de milieu zones in moeten kunnen.
Vuil is hij niet. Fijnstof 0,002 g/km Euro 6 norm is 0,005 !!!. Roet meting: 0.51 m-1 de norm heden is 1.5.

308SW
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 - 10:20:55

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 308SW » za 10 mar 2018 - 17:20:44

Tip: Voor de duitse milieu sticker.

Ik heb via VWE.nl geprobeerd. Nu heb ik wel een groene sticker voor duitsland!!!

Mijn autogegevens op deze site zeggen dat ie een af-fabriek filter heeft.

Nu de RDW gegevens nog goed zien te krijgen.... Ben benieuwd of er reactie komt.

Gebruikersavatar
CvW
Berichten: 4069
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Locatie: Bij splitsing Rijn en IJssel

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door CvW » di 13 mar 2018 - 12:22:37

Weet je zeker dat er een roetfilter onder deze diesel zit? Peugeot heeft namelijk in deze periode van 2005 een fiks aantal HDi's geleverd zonder roetfilter omdat de toeleverancier problemen had met levering. De RDW heeft dat perfect geregistreerd want daar staat, als je op kenteken de gegevens opvraagt, keurig vermeld dat er geen roetfilter onder de auto hangt. En tsja, op basis daarvan kijkt Duitsland naar het verstrekken van die milieusticker. Kom je bij een garage aldaar, dan kijken ze simpelweg naar de uitvoering van de auto en gaan ze er vervolgens vanuit dat er een roetfilter onder hangt.

Nogmaals, in het voorjaar van 2005 is er een hele serie diesels zonder FAP roetfilter geleverd. Deze serie gaat heel veel last ondervinden van de nieuwe miliezones!
Blijft Japans rijden.

308SW
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 - 10:20:55

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 308SW » do 15 mar 2018 - 23:45:08

Precies daarom snijd ik dit onderwerp aan. Dat de RDW duidelijk is ben ik niet mee eens. Bij mij staat "duidelijk" retrofit roetfilter : nee. Handig om te weten wat er niet op zit .....
Ik heb een roetfilter affabriek. Heb inmiddels toegang tot Antwerpen gekregen. Moest wel een mail sturen. Volgens kenteken mocht ik er niet in. Milieu norm R kun je ook niet invullen.
Antwerpen heeft verder gekeken. Snap ook niet dat RDW dit niet gewoon Euro 4 noemt..R betekend letterlijk voldoet niet aan Euro 5.
Fijn dat Antwerpen deze moeite doet.i Van Arnhem nog geen reactie hoe men denkt deze gevallen af te handelen.
Tis een hoop gedoe zo'n zone . Kan me nog herinneren dat garage houder 8 jaar geleden stond te lachen dat ik er zo fel op was dat ik zeker wilde weten of er een roet filter op zat of niet. Nu wordt het werkelijkheid.

Gebruikersavatar
CvW
Berichten: 4069
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Locatie: Bij splitsing Rijn en IJssel

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door CvW » vr 16 mar 2018 - 12:03:07

Heb je wel gelezen wat ik eerder melde? Ik gaf aan dat er een serie HDi's is zonder FAP c.q. af-fabriek filter. En nee, daar zit ook geen retrofilter op.

Wat betreft Arnhem: Daar is men nog aan het beslissen hoe e.e.a. verder ingericht gaat worden. Komt de regeling bij die gemeente rond en voldoet je auto niet op basis van de RDW gegevens, dan geef ik je heel weinig kans om de stad alsnog legaal binnen te komen. Zo flexibel is deze gemeente niet.
Blijft Japans rijden.

308SW
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 - 10:20:55

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 308SW » za 17 mar 2018 - 00:18:17

Ja ik heb gelezen wat je schreef. Ik bedoel dus dat het belangrijk is je RDW gegevens te checken of dit de werkelijke staat van de auto is. Dit vooral voor het jaar 2005.
En ja mijn auto heeft roetfilter. Dit staat ook in de peugeot box.RDW gegevens kloppen dus niet.

Heb inmiddels bevestiging van de PSA groep. Ze hebben een verzoek ingediend bij RDW om gegevens te veranderen in EURO 4 en roetfilter ja.
Krijg nieuwe papieren dus. Geen problemen meer bij milieu zones voorlopig.
Mooi man.

Gebruikersavatar
CvW
Berichten: 4069
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Locatie: Bij splitsing Rijn en IJssel

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door CvW » za 17 mar 2018 - 15:52:00

Check! Gefeliciteerd. :wink:
Blijft Japans rijden.

308SW
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 - 10:20:55

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 308SW » za 17 mar 2018 - 17:43:18

Heb op de RDW site gekeken.

Milieu gegevens zijn aangepast van mijn Auto.

Gebruikersavatar
Bart-Peugeot
Berichten: 4888
Lid geworden op: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Locatie: Rijnmond

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door Bart-Peugeot » ma 19 mar 2018 - 22:25:17

Goed geregeld. Vlot werk ook van de diverse instanties.
Heden: 308SW BlueLease Executive Pack (2015) 1.6 bluehdi. 166.000km.
Verleden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 324.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977).

308SW
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 31 jan 2010 - 10:20:55

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 308SW » wo 21 mar 2018 - 12:31:36

Nieuw kenteken deel 1 is binnen. Er staat EURO 4 op.
Leuk zon kentenen in credit card vorm. Daar ga ik nog lang mee doen hoop ik.

307convertible
Berichten: 174
Lid geworden op: do 18 dec 2014 - 19:56:53

Re: Milieu en 307hdi phase 1,5 met FAP kenteken juli 2005

Bericht door 307convertible » za 24 mar 2018 - 08:08:13

Het allerergste van al dit gedoe:

Je bent ondernemer in de binnenstad, die met moeite probeert op te boksen tegen alle online winkels, en nu moet je ineens een andere bestelauto aanschaffen. Eigenlijk kan dat niet omdat je deze maar amper terug kunt verdienen.

Deze auto terugverdienen doe je met behulp van je klanten. Maar ja, van de 100 klanten hebben er tien een auto die ook niet meer de binnenstad in mag. Die klanten ben je dus kwijt.

En nu ?

Plaats reactie