Radio RT3 vervangen. Hoe inleren of activeren ?

Alles over navigatiesysteem in de Peugeot 307
Af fabriek (RT3 of RT4) of achteraf inbouw.

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
andriesb

Radio RT3 vervangen. Hoe inleren of activeren ?

Bericht door andriesb » do 11 jun 2020 - 13:00:22

Hallo forumleden

Ik heb al een paar jaar een RT3 radio in mijn peugeot 307SW die vaak direct na het starten van de auto zelf herstart of de laatste tijd vaak zelfs compleet vastloopt (led blijft aan) . Na een herstart via de dark knop start en werkt hij wel weer gewoon.

Ik heb nu een andere RT3 op Marktplaats gevonden en wil deze inbouwen. Het uit en inbouwen lukt me denk ik zelf wel .

Ik las dat je deze radio na inbouwen moet inleren of een code oid ingevoerd moet worden om hem te activeren ?

Ik had al contact met de plaatselijke peugeot dealer, maar kreeg een vaag verhaal van 'we moeten het uitzoeken hoe dat moet' en 'kunnen het denk ik wel doen' , uiteraard ook tegen de normale uurtarief. De tijd en kosten voor het uitzoeken hoe het eigenlijk ook weer moet zullen vast zelfs over de aanschaf waarde heen gaan en ik weten nog niet eens of de aangeschafte het wel goed blijft doen.

Kan iemand in de buurt van flevoland me hiermee helpen om deze radio in te lezen / activeren of me van inf o te voorzien als het zelf is te doen ? Ik lees hier in de forum iets over een PP2000 die je dan nodig zou hebben?

Ook als de nieuwe is ingeleerd/ geactiveerd en deze werkt misschien niet goed, kan ik zonder problemen weer terug naar de oude of zal ook deze opnieuw moet worden ingeleerd ? Hoe werkt het eigenlijk ?

Hulp acticatie wil ik graag uiteraard tegen een vergoeding.

iemand in Flevoland en omstreken die me hiermee kan helpen?

Auto : Peugeot 307 SW bj 2008

Doornekamp33

Re: Radio RT3 vervangen. Hoe inleren of activeren ?

Bericht door Doornekamp33 » do 11 jun 2020 - 13:33:17

Het is heel simpel, radio inbouwen en met Diagbox (dealer software) het chassisnummer inlezen zodat de radio aan de auto word gekoppeld.
Je kan altijd weer de oude er in bouwen, daar staat het goede nummer al in.

Een dealer die bazelt van ik moet het uitzoeken en misschien kunnen wij het wel, lekker figuur, links laten liggen, die weten niet waar ze het moeten zoeken in Diagbox en ben je zo een vrachtje euro's verder.

Ikzelf heb over 2 weken op woensdag overdag wel even tijd, anders volgend weekend (niet aankomend) op zondag om het te chassisnummer er in te pompen, wel in Hoevelaken.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<

andriesb

Bericht door andriesb » vr 12 jun 2020 - 08:33:31

Zo moeilijk is het dus niet ! Als eerste, bedankt voor je uitleg hoe het werkt !

Graag zou ik van je aanbod gebruik maken; mocht je ook op een avond kunnen, zou mijn voorkeur daarnaar uitgaan. Geen haast, ik moet ook nog de nieuwe radio er in zetten. De oude doet het nog wel of na een reset.

zou je me hiervoor een PB kunnen sturen om wat af te spreken ?

mvg

Andries, Dronten

Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 » vr 12 jun 2020 - 19:49:19

Avonden ben ik zeer onregelmatig thuis, de ene keer om 16 uur richting huis de andere keer om half 9 pas, die spreek ik niks af, de komende tijd zit ik al redelijk vol met vrije dagen en over 2 weken ga ik vakantie houden, dus die 2 data zijn echt de enige die ik nu op korte termijn tijd heb.

Over een 6 weken komt er dan wel weer wat, maar ik ben schaars in tijd, verhuizing van mijn moeder die nog wel even aanloopt, oude huis moet nog verder leeg en opgeruimd, verbouwingkje in haar nieuwe huis, thuis genoeg te doen, 2 auto's op de dam die nodig een onderhoudsbeurt moeten hebben.
Dan nog een grote familie die af en toe aandacht vragen.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<

andriesb

Bericht door andriesb » di 16 jun 2020 - 17:02:48

Hallo hr Doornekamp

Hartelijk dank voor je uitleg en ook voor de uitnodiging om lang te komen en me hiermee te helpen. Helaas blijkt een afspraak te maken om langs te komen, toch qua tijd voor beide partijen heel lastig.

Omdat ik de nieuwe radio inmiddels wel heb ingebouwd, heb ik de onzekere stap naar de dealer vandaag ook maar gezet. Dat viel gelukkig toch nog iets mee en voor 45 euro was de radio ingelezen. Iets goedkoper dan zelf een diagbox nieuw aan te schaffen denk ik.

Met de kennis van nu hoe het is uit te lezen ga ik rustig rondkijken om zelf een keer een niet meer in gebruik zijnde diagbox te proberen vinden tbv overnemen.

Zelf in controle blijven tov het uitlezen van alle parameters van mijn auto geeft me als it'er met ook nog een electronica opleiding toch een beter gevoel ;)

Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 » di 16 jun 2020 - 17:10:09

Als je die 45 euro had bewaard voor een setje om zelf uit te lezen was je er op een laptopje na al geweest.

https://nl.aliexpress.com/item/40008644 ... hweb201603_

Prijzen dalen doordat de hogere versies niet meer of zeer moeilijk te kraken zijn, en het ziet er naar uit dat het helemaal onmogelijk gaat worden.

andriesb

Bericht door andriesb » di 16 jun 2020 - 17:15:09

aha, bedankt voor de tip ;))

Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 » di 16 jun 2020 - 17:24:15

Koop je er 1, zou voor de 307 niet hoger gaan dan 7.02, de meest stabiele versie die er is, weinig last mee, ikzelf zit hoger ivm de 208, maar hij werkt me soms op de zenuwen met de vraag over de verbinding met de PSA servers.
Enige is als je hoger gaat dat er nieuwere modellen toegevoegd worden, zolang je dat niet nodig hebt is dat dus onnodig om te doen.

Plaats reactie