Teller teruggedraaid door Peugeot importeur of dealer?

Moderator: Doornekamp33

Plaats reactie
HMW

Teller teruggedraaid door Peugeot importeur of dealer?

Bericht door HMW »

Ik wil jullie het volgende voorleggen.
Op de site van RDW kun je opvragen of de tellerstand van de auto "logisch" is of "onlogisch" Omdat ik mijn auto wil gaan verkopen heb ik dat uit nieuwsgierigheid eens gedaan.
Je raadt het al: "onlogisch" dus :evil:
Ik heb toen (tegen betaling grrr) een tellerrapport opgevraagd en wat blijkt: de tellerstand was, toen ik de auto kocht op 10 juni 2009, lager dan op 1 april 2009. De auto is een jaar lang in bezit geweest van de Peugeot importeur en via mijn Peugeot dealer aan mij verkocht.

Afbeelding

De RDW zegt: "geen oordeel" maar in de uitleg staat dat dit komt omdat ze de gegevens van de NAP pas in 2014 overgenomen hebben De NAP zegt "onlogisch" (niet goed leesbaar, omcirkeld)
Ik ga morgen eens vriendelijk bij de dealer informeren of hij dit kan uitleggen.

Groet, Hein
R-Dre

Re: Teller teruggedraaid door Peugeot importeur of dealer?

Bericht door R-Dre »

iets vreemds ja, maar om een teller 6000 km terug te draaien en ook nog eens bij zo'n tellerstand vraag ik me af wat de "verdienste" moet zijn
307CC 2.0ltr benzine 2007
Grijs Aluminium Metalic

Member of Yamaha Tweetakt Club Nederland
Member of Ford Mondeo Club.nl
Member of Ford Fiestaclub.nl
kees Aben

Bericht door kees Aben »

Misschien is de tellerbak wel eens verwisseld omdat de oude kapot was of zo :?:
CvW

Bericht door CvW »

Er is op 1 april "gewoon" een verkeerde tellerstand ingevoerd. Iemand heeft daar dus een foutje gemaakt. Kun je volgens mij laten corrigeren zodat de volgende standen wel weer logisch zijn. Zeg nou eerlijk, wie heeft er nou belang bij om een km-stand 6000 hele kilometers terug te draaien. :?
Is overgestapt in een Zweed.
HMW

Bericht door HMW »

De dealer had er ook geen sluitende verklaring voor, maar hij vermoedt dat het volgende is gebeurd.

Op 1 april is de auto "gevrijwaard" voor de importeur en op 10 april is hij bij de dealer ingeschreven. Omdat bij de importeur een flink aantal auto's na een jaar in de verkoop gaat is er waarschijnlijk iets verwisseld bij het invoeren van de gegevens.
Ik ben geneigd om de dealer te geloven. Het is inderdaad bizar om te sjoemelen om die onnozele 6000 km!

Ik zal de vermelde tellerstand van de auto bij verkoop met 6000 km verhogen en vertellen wat er speelt.

Groet, Hein
R-Dre

Bericht door R-Dre »

HMW schreef:De dealer had er ook geen sluitende verklaring voor, maar hij vermoedt dat het volgende is gebeurd.

Op 1 april is de auto "gevrijwaard" voor de importeur en op 10 april is hij bij de dealer ingeschreven. Omdat bij de importeur een flink aantal auto's na een jaar in de verkoop gaat is er waarschijnlijk iets verwisseld bij het invoeren van de gegevens.
Ik ben geneigd om de dealer te geloven. Het is inderdaad bizar om te sjoemelen om die onnozele 6000 km!

Ik zal de vermelde tellerstand van de auto bij verkoop met 6000 km verhogen en vertellen wat er speelt.

Groet, Hein
Ik zal gewoon de km-stand opgeven wat je tellerstand aangeeft, dat is waarschijnlijk de officiële stand.
307CC 2.0ltr benzine 2007
Grijs Aluminium Metalic

Member of Yamaha Tweetakt Club Nederland
Member of Ford Mondeo Club.nl
Member of Ford Fiestaclub.nl
HMW

Bericht door HMW »

Ik zal de toekomstige koper, als hij/zij er om vraagt, gewoon vertellen wat er aan de hand is, dan kan hij/zij zelf bepalen wat hij/zij ervan vindt....

Groet, Hein
1000cc

Bericht door 1000cc »

Dan moet de potentiele koper natuurlijk wel contact opnemen, mogelijk laat hij/zij de auto bij voorbaat al voorbij gaan omdat de km-stand onlogisch is.
Als de mogelijkheid er is om het te laten corrigeren zonder al teveel gedoe/kosten zou ik het in ieder geval proberen.

Andere kant, als de auto bevalt zal deze voorlopig niet verkocht worden en is er geen probleem :lol:
HMW

Bericht door HMW »

Ik heb een verzoek tot correctie ingediend bij de RDW. Ik ben benieuwd of ze het, toch wel redelijke, verzoek inwilligen.

Groet, Hein
Bart-Peugeot

Bericht door Bart-Peugeot »

Goed te weten dat dit kan bij de RDW.

Ik heb ook een onlogische tellerstand. Dat kom omdat het verkopende bedrijf bij aankoop vd auto 149.500 km heeft ingevuld en een maand later bij verkoop 142.000 km.

Maakt mij niet heel veel uit, want ik wil de auto oprijden, maar zou mooi zijn als de km-stand weer logisch wordt in de database.
Heden: 308SW BlueLease Executive Pack (2015) 1.6 bluehdi. 243.000km.
Verleden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 324.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
CvW

Bericht door CvW »

Is overgestapt in een Zweed.
HMW

Bericht door HMW »

Ik heb bericht van de RDW. Mijn uitleg dat er waarschijnlijk een fout is gemaakt vinden ze niet voldoende. Ze willen bewijsstukken zien die ik ze niet kan leveren. Ik heb geen facturen, onderhoudsgeschiedenis etc. waaruit blijkt dat de "foutieve" meterstand inderdaad fout is. Ik laat het er maar bij. De auto gaat naar mijn dochter en over een paar jaar kijken we wel weer verder. 8)

Bedankt en groeten, Hein
Rick 307 CC

Bericht door Rick 307 CC »

:shock:
Laatst gewijzigd door Rick 307 CC op za 20 mei 2017 - 15:33:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Doornekamp33

Bericht door Doornekamp33 »

Nee, de teller geeft de hoogste stand aan, heb je 120.000 op je oude staan en op de vervangende 160.000 dan houd die 160.000 aan, heb je 160.000 op de oude staan en 120.000 op de nieuwe word het ook 160.000 op de teller.
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>Exit, 307 XSI <>exit, 407 XS<
>Black 208 1.4 allure full leder.<
>Citroën Jumper L3H2<
Plaats reactie