Rij hier bijna 9 jaar in, met veel plezier.
330000 km op de teller, ken de auto van binnen en van buiten. In die jaren zoveel vervangen dat de auto bijna nieuw is.

Nu het volgende:
De laatste tijd heb ik na het starten steeds problemen met de binnentemperatuur.
In het begin toen ik hem had kwam ik het vaker tegen, maar soms 1 keer per 2 jaar of zo.
De ene keer start ik hem en blijft het ijskoud, de andere keer superwarm. De temperatuur is dan ook niet terug regelen. Wel kan ik gewoon de andere instellingen via de climate-control gebruiken.
Ik heb vorige week de voeding van mijn radio aan de sigaretten-aansteker gekoppeld. Ik dacht dat het misschien een storing was hierdoor.
Dit hielp echter niet.
Het enige wat dan helpt is: stoppen, van het kontakt af, sleutel eruit en wachten tot alles uit is.
Als ik dan weer start hoor ik de kachel, de motoren daarvan dan, zich bijregelen.
De sensor heb ik ook al via de gleufjes geblazen, wat ik in het forum hier gelezen heb. Geen effect gehad.
Ik heb de sensor nog niet bekeken. Stom eigenlijk, want ik heb de radio eruit gehad, was een kleine moeite.

Volgens mij is de binnentemperatuur-sensor de boosdoener. Diagbox geeft echter geen probleem aan.
Is deze sensor door te meten of iets dergelijks?
Nou, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, vast bedankt om mee te denken.