Goedendag
Mijn naam is Douwe Jan Post, bezitter van een Peugeot 307 hatchback 3deurs, 1.4, 89PK, uit 2004.
Tot heden heb ik wat problemen tijdens het rijden van mijn Peugeot.
De volgende punten zijn aanwezig:
- Zodra de auto wordt gestart (dit is overigens prima) merk ik dat de auto in lage toeren, stationair loopt, en beginnen de lampen te flikkeren.
- als ik weg wil rijden, gaat dit al hortent en stotent, moeizaam vooruit. Zodra je gas geeft om weg te rijden, daalt het ineens in toeren, en slaat de auto uit.
- eenmaal na het horten en stoten, is het qua rijden op zich prima, maar vrijwel direct gaat de toerenteller heen en weer dansen. Dit gebeurd niet de hele tijd, maar vooral in het begin. Na een kilometer of 10 is het eerst weg. Als je veel binnenwegen hebt om in te rijden, en vaak moet schakelen en optrekken, komt het wel terug.
- tijdens het rijden, merk ik dat het net is alsof de auto zich inhoud, onder de 3000 toeren. Daarboven namelijk voelt het ineens dar de auto zijn kracht wel herpakt.
Ik heb hier en daar wel gezocht op deze forum, maar deze combinatie heb ik niet kunnen vinden aan storingen, heeft iemand een verklaring voor deze mankementen?
Alvast bedankt!
Horten en stoten/toerenteller/lampen
Moderator: Doornekamp33
Re: Horten en stoten/toerenteller/lampen
Ik zou wel eens willen weten wat je accu spanning is direct naar het starten?
Hoe ist met de bougies en bobine gesteld?
Maar ik zou eerst eens kijken hoe je accu spanning is en wat je laad spanning is als de accu versleten is en slecht spanning tot zich neemt zou het kunnen verklaren van het horten en stoten en dalen in de toeren en uitvallen.
Zou met laden minimaal 13 volt moeten bedragen
Als hij tijden het starten onder de de 9.5 volt komt zou ik zeggen vervangen.
En eerst even accu testen met lampen aan radio aan zonder de auto te laten lopen kijken hoever deze daalt.
Als dit het niet is bougies vervangen en als dat niet werkt zou ik hem eerst even uitlezen kijken of er een foutcode in staat.
Hoe ist met de bougies en bobine gesteld?
Maar ik zou eerst eens kijken hoe je accu spanning is en wat je laad spanning is als de accu versleten is en slecht spanning tot zich neemt zou het kunnen verklaren van het horten en stoten en dalen in de toeren en uitvallen.
Zou met laden minimaal 13 volt moeten bedragen
Als hij tijden het starten onder de de 9.5 volt komt zou ik zeggen vervangen.
En eerst even accu testen met lampen aan radio aan zonder de auto te laten lopen kijken hoever deze daalt.
Als dit het niet is bougies vervangen en als dat niet werkt zou ik hem eerst even uitlezen kijken of er een foutcode in staat.
Het klinkt of het probleem meer aan de motor dan aan de dynamo ligt.
Ik heb bij een vorige auto wel eens een vervuild gasklephuis gehad, en ook een probleem met de stationairsteller. Als die niet goed reageren, of als ze sterk vervuild zijn, kan de motor zich op lage toeren ook raar gedragen.
Ik heb bij een vorige auto wel eens een vervuild gasklephuis gehad, en ook een probleem met de stationairsteller. Als die niet goed reageren, of als ze sterk vervuild zijn, kan de motor zich op lage toeren ook raar gedragen.
Ik trekikn conclusie uit de flikkerende lampjes en net genoeg spanning heeft om de bougie ene fonk te geven maar een zwakke fonk dit kan ook aan de bobine liggen natuurlijk. Maar zelf meten kost je niks en een paar bougies kost je de kop ook niet.
Hallo,
De accu is inderdaad een goede, ik zal het gaan meten en vervangen wat ik kan vervangen om te kijken of het dan verholpen is.
Bedankt voor de reacties!
De accu is inderdaad een goede, ik zal het gaan meten en vervangen wat ik kan vervangen om te kijken of het dan verholpen is.
Bedankt voor de reacties!